FriendFinder lanceert ‘location based marketing’ zonder beacons

FriendFinder lanceert ‘location based marketing’ zonder beacons

Het duo achter de app FriendFinder lanceert een nieuwe toepassing die de techniek van ‘location based marketing’ binnen het bereik van veel meer retailers brengt: de geolocalisatie loopt namelijk volledig via het internet.

Zonder ‘beacons’ of andere zendertjes

Location based marketing, maar dan zonder ‘beacons’ of andere zendertjes, zo zou je de nieuwste toepassing van ZetaPulse, het jonge bedrijfje van Ruben Miessen en Glenn Vermeulen, nog het best kunnen omschrijven. Het duo bedacht eerder al FriendFinder, een app waarmee je kan zien waar precies je vrienden of kinderen uithangen.

 

“Het idee is om onze technologie in bestaande apps van winkelketens en retailers in te bouwen”, zegt Ruben Miessen in zakenkrant De Tijd. “Daarmee zullen ze gepersonaliseerde berichten met promoties kunnen sturen als een potentiële klant zich in hun winkel of in de buurt bevindt.” Omdat de geolocalisatie van de klant volledig via het internet loopt, heeft de winkel geen 'beacons' of andere zendertjes nodig.

 

Het gaat dus voor alle duidelijkheid niet om een aparte ‘app’. “Een eigen app bekendheid geven bij het grote publiek kost handenvol geld aan marketing”, klinkt het. “De mensen van Google hebben ons aangeraden om onze technologie eerder aan bestaande merken en platformen te koppelen.” Er lopen contacten met de stad Leuven en enkele retailers in Brussel. De start-up hoopt de  eerste klanten tegen de zomer 'live' te hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top