FriendFinder lanceert ‘location based marketing’ zonder beacons

FriendFinder lanceert ‘location based marketing’ zonder beacons

Het duo achter de app FriendFinder lanceert een nieuwe toepassing die de techniek van ‘location based marketing’ binnen het bereik van veel meer retailers brengt: de geolocalisatie loopt namelijk volledig via het internet.

Zonder ‘beacons’ of andere zendertjes

Location based marketing, maar dan zonder ‘beacons’ of andere zendertjes, zo zou je de nieuwste toepassing van ZetaPulse, het jonge bedrijfje van Ruben Miessen en Glenn Vermeulen, nog het best kunnen omschrijven. Het duo bedacht eerder al FriendFinder, een app waarmee je kan zien waar precies je vrienden of kinderen uithangen.

 

“Het idee is om onze technologie in bestaande apps van winkelketens en retailers in te bouwen”, zegt Ruben Miessen in zakenkrant De Tijd. “Daarmee zullen ze gepersonaliseerde berichten met promoties kunnen sturen als een potentiële klant zich in hun winkel of in de buurt bevindt.” Omdat de geolocalisatie van de klant volledig via het internet loopt, heeft de winkel geen 'beacons' of andere zendertjes nodig.

 

Het gaat dus voor alle duidelijkheid niet om een aparte ‘app’. “Een eigen app bekendheid geven bij het grote publiek kost handenvol geld aan marketing”, klinkt het. “De mensen van Google hebben ons aangeraden om onze technologie eerder aan bestaande merken en platformen te koppelen.” Er lopen contacten met de stad Leuven en enkele retailers in Brussel. De start-up hoopt de  eerste klanten tegen de zomer 'live' te hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Euro Shoe Group heeft al sinds 2004 akkoord over nachtwerk

11/09/2017

De Belgische Euro Shoe Group, het bedrijf achter winkelketen Bristol, zegt de heisa rond nachtwerk niet helemaal te begrijpen, aangezien het zelf al sinds 2004 een akkoord heeft met de vakbonden op dat vlak.

Collect&Go nu ook via mobiele app Colruyt

06/09/2017

Klanten van Colruyt kunnen voortaan ook rechtstreeks via de MyColruyt-app aankopen doen bij Collect&Go. Ook kunnen boodschappenlijstjes voortaan ingedeeld worden volgens de looproute in de winkel.

Cook & Serve komt met eigen webshop

30/08/2017

Kookwinkelketen Cook & Serve heeft een eigen webshop opgestart, die klanten de keuze geeft tussen afhalen in één van de zeven winkels of levering aan huis.

Alibaba zet miljarden in op fysieke winkels

28/08/2017

De Chinese e-commerceholding Alibaba heeft de afgelopen twee jaar bijna zeven miljard euro geïnvesteerd in fysieke retail. Met Hema Xiansheng heeft ze al dertien eigen supermarkten en in januari kocht ze ook luxewarenhuis Intime.

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Back to top