FriendFinder lanceert ‘location based marketing’ zonder beacons

FriendFinder lanceert ‘location based marketing’ zonder beacons

Het duo achter de app FriendFinder lanceert een nieuwe toepassing die de techniek van ‘location based marketing’ binnen het bereik van veel meer retailers brengt: de geolocalisatie loopt namelijk volledig via het internet.

Zonder ‘beacons’ of andere zendertjes

Location based marketing, maar dan zonder ‘beacons’ of andere zendertjes, zo zou je de nieuwste toepassing van ZetaPulse, het jonge bedrijfje van Ruben Miessen en Glenn Vermeulen, nog het best kunnen omschrijven. Het duo bedacht eerder al FriendFinder, een app waarmee je kan zien waar precies je vrienden of kinderen uithangen.

 

“Het idee is om onze technologie in bestaande apps van winkelketens en retailers in te bouwen”, zegt Ruben Miessen in zakenkrant De Tijd. “Daarmee zullen ze gepersonaliseerde berichten met promoties kunnen sturen als een potentiële klant zich in hun winkel of in de buurt bevindt.” Omdat de geolocalisatie van de klant volledig via het internet loopt, heeft de winkel geen 'beacons' of andere zendertjes nodig.

 

Het gaat dus voor alle duidelijkheid niet om een aparte ‘app’. “Een eigen app bekendheid geven bij het grote publiek kost handenvol geld aan marketing”, klinkt het. “De mensen van Google hebben ons aangeraden om onze technologie eerder aan bestaande merken en platformen te koppelen.” Er lopen contacten met de stad Leuven en enkele retailers in Brussel. De start-up hoopt de  eerste klanten tegen de zomer 'live' te hebben.