FriendFinder lanceert ‘location based marketing’ zonder beacons | RetailDetail

FriendFinder lanceert ‘location based marketing’ zonder beacons

FriendFinder lanceert ‘location based marketing’ zonder beacons

Het duo achter de app FriendFinder lanceert een nieuwe toepassing die de techniek van ‘location based marketing’ binnen het bereik van veel meer retailers brengt: de geolocalisatie loopt namelijk volledig via het internet.

Zonder ‘beacons’ of andere zendertjes

Location based marketing, maar dan zonder ‘beacons’ of andere zendertjes, zo zou je de nieuwste toepassing van ZetaPulse, het jonge bedrijfje van Ruben Miessen en Glenn Vermeulen, nog het best kunnen omschrijven. Het duo bedacht eerder al FriendFinder, een app waarmee je kan zien waar precies je vrienden of kinderen uithangen.

 

“Het idee is om onze technologie in bestaande apps van winkelketens en retailers in te bouwen”, zegt Ruben Miessen in zakenkrant De Tijd. “Daarmee zullen ze gepersonaliseerde berichten met promoties kunnen sturen als een potentiële klant zich in hun winkel of in de buurt bevindt.” Omdat de geolocalisatie van de klant volledig via het internet loopt, heeft de winkel geen 'beacons' of andere zendertjes nodig.

 

Het gaat dus voor alle duidelijkheid niet om een aparte ‘app’. “Een eigen app bekendheid geven bij het grote publiek kost handenvol geld aan marketing”, klinkt het. “De mensen van Google hebben ons aangeraden om onze technologie eerder aan bestaande merken en platformen te koppelen.” Er lopen contacten met de stad Leuven en enkele retailers in Brussel. De start-up hoopt de  eerste klanten tegen de zomer 'live' te hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Panos vervangt klantenkaart door app

21/06/2018

Na bijna een kwarteeuw heeft broodjesketen Panos zijn klantenprogramma gedigitaliseerd: exit plastic kaart, welkom app. “Op korte termijn mikken we erop om via het kanaal 150.000 klanten te bereiken en te leren kennen”, klinkt het.

Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.