FriendFinder lanceert ‘location based marketing’ zonder beacons

FriendFinder lanceert ‘location based marketing’ zonder beacons

Het duo achter de app FriendFinder lanceert een nieuwe toepassing die de techniek van ‘location based marketing’ binnen het bereik van veel meer retailers brengt: de geolocalisatie loopt namelijk volledig via het internet.

Zonder ‘beacons’ of andere zendertjes

Location based marketing, maar dan zonder ‘beacons’ of andere zendertjes, zo zou je de nieuwste toepassing van ZetaPulse, het jonge bedrijfje van Ruben Miessen en Glenn Vermeulen, nog het best kunnen omschrijven. Het duo bedacht eerder al FriendFinder, een app waarmee je kan zien waar precies je vrienden of kinderen uithangen.

 

“Het idee is om onze technologie in bestaande apps van winkelketens en retailers in te bouwen”, zegt Ruben Miessen in zakenkrant De Tijd. “Daarmee zullen ze gepersonaliseerde berichten met promoties kunnen sturen als een potentiële klant zich in hun winkel of in de buurt bevindt.” Omdat de geolocalisatie van de klant volledig via het internet loopt, heeft de winkel geen 'beacons' of andere zendertjes nodig.

 

Het gaat dus voor alle duidelijkheid niet om een aparte ‘app’. “Een eigen app bekendheid geven bij het grote publiek kost handenvol geld aan marketing”, klinkt het. “De mensen van Google hebben ons aangeraden om onze technologie eerder aan bestaande merken en platformen te koppelen.” Er lopen contacten met de stad Leuven en enkele retailers in Brussel. De start-up hoopt de  eerste klanten tegen de zomer 'live' te hebben.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belgische webshop Wehkamp komt voorlopig niet terug

18/08/2017

Het Nederlandse Wehkamp had van 2014 tot eind vorig jaar een webshop in België, maar sloot die "tijdelijk". Nu laat het online warenhuis echter verstaan dat het voorlopig gaat focussen op de Nederlandse markt.

Alibaba overstijgt de verwachtingen

17/08/2017

Het Chinese Alibaba heeft in het eerste kwartaal de verwachtingen van de analisten kunnen overtreffen, zowel op vlak van omzet als van winst. Die laatste verdubbelde zelfs ten opzichte van een jaar eerder.

Aldi gaat in de Verenigde Staten aan huis leveren

16/08/2017

De Duitse discounter Aldi gaat vanaf deze maand via Instacart online bestellingen binnen het uur aan huis leveren in de Verenigde Staten. De reactie van Amazon? "Bij ons kan je vanaf nu binnen de twee minuten bestellingen komen ophalen."

Coolblue lanceert app voor iOS

07/08/2017

De Nederlandse webshop Coolblue heeft een eigen app gelanceerd, die voorlopig wel nog enkel beschikbaar is voor Apple-toestellen. Daarmee moeten klanten nog sneller een aankoop kunnen doen op de webshop.

Mobiele opmars stuwt Yoox-Net-a-Porter

03/08/2017

Online retailer Yoox-Net-a-Porter wist in het voorbije halfjaar de verwachtingen van analisten te overtreffen dankzij de opmars van de mobiele verkoop, die voor het eerst goed was voor meer dan de helft van de omzet.

Amazon Shopping app nu ook in het Nederlands

02/08/2017

Amazon heeft het Nederlands toegevoegd als taal voor de Duitse mobiele app. Dat wil zeggen dat Nederlandstalige consumenten nu eenvoudiger hun weg moeten kunnen vinden via de app. Momenteel is wel nog niet alles vertaald.

Back to top