Ook McDonald’s test bestel-app

Ook McDonald’s test bestel-app

McDonald's test in de Verenigde Staten een app waarmee klanten hun bestellingen op voorhand kunnen plaatsen en betalen. Zo wil het bedrijf de wachtrijen in zijn vestigingen verkleinen.

Beperkte test

Momenteel wordt McD Ordering getest op 22 locaties in Georgia. Klanten kunnen via de app op voorhand een bestelling plaatsen en moeten daarna in hun vestiging een QR-code scannen, waarmee hun bestelling wordt afgerekend op hun kredietkaart die is gelinkt aan de app en ze een ordernummer krijgen. Eens hun bestelling klaar is, moeten ze die enkel nog oppikken, zonder dat ze daarvoor echt in de rij hebben moeten wachten.

 

McDonald's heeft dergelijke initiatieven ook al gelanceerd op andere markten. Zo is er al een soortgelijke app in Oostenrijk en kunnen klanten in Thailand ook al via mobiel betalen. McDonald's zou met de apps vooral wachttijden in zijn vestigingen willen verminderen en kan gebruik maken van de verzamelde data die de apps met zich meebrengen om klanten aanbiedingen te doen die bij hun eetgewoontes passen.

Tags: