Zalando lanceert ‘Shop de look’ | RetailDetail

Zalando lanceert ‘Shop de look’

Zalando lanceert ‘Shop de look’

De Duitse webwinkel Zalando lanceert een nieuwe functie voor zijn website, die klanten hele outfits voorstelt op de productpagina's van items waarin ze interesse tonen.

"Antwoord op de vraag van klanten"

Naast de voorstellen van Zalando kunnen bezoekers ook zelf aanpassingen doen en doorsturen. Zo kunnen ze zelf hun eigen look bouwen, op basis van de voorstellen van Zalando. "Shop de Look is het antwoord op de vraag van veel klanten die op zoek zijn naar de ultieme combinatie van items", stelt Zalando in een persbericht.

 

De dienst zal de komende weken nog verder uitgebreid worden met nieuwe functies. "Dit maakt de shop niet alleen gebruiksvriendelijker, maar biedt de klant naast extra zoekopties ook meer inspiratie. Voor elk nieuw favoriet item worden ook verschillende suggesties voor combinaties en outfits gedaan", stelt country manager Donna Darthuizen.

 

Volgens Zalando is het vooral bij mannen een trend om meteen een volledige outfit te bestellen, in plaats van losse kledingstukken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

14/06/2018

Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Amazon verbant klanten die teveel retourneren

24/05/2018

Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.

LVMH pompt tientallen miljoenen in modezoekplatform Lyst

24/05/2018

LVMH, de Franse luxegroep onder leiding van Bernard Arnault, pompt nog eens tientallen miljoenen dollar in Lyst. Met het verse geld wil het zoekplatform voor luxemode zijn wereldwijde expansie versnellen.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.

Unizo haalt uit naar Bol.com

11/05/2018

Zelfstandigenorganisatie Unizo beschuldigt Bol.com van oneerlijke praktijken: de webwinkel zou succesvolle producten van zijn marktplaats verwijderen om ze vervolgens zelf te verkopen. Maar Bol.com ontkent dat.