Zalando lanceert ‘Shop de look’

Zalando lanceert ‘Shop de look’

De Duitse webwinkel Zalando lanceert een nieuwe functie voor zijn website, die klanten hele outfits voorstelt op de productpagina's van items waarin ze interesse tonen.

"Antwoord op de vraag van klanten"

Naast de voorstellen van Zalando kunnen bezoekers ook zelf aanpassingen doen en doorsturen. Zo kunnen ze zelf hun eigen look bouwen, op basis van de voorstellen van Zalando. "Shop de Look is het antwoord op de vraag van veel klanten die op zoek zijn naar de ultieme combinatie van items", stelt Zalando in een persbericht.

 

De dienst zal de komende weken nog verder uitgebreid worden met nieuwe functies. "Dit maakt de shop niet alleen gebruiksvriendelijker, maar biedt de klant naast extra zoekopties ook meer inspiratie. Voor elk nieuw favoriet item worden ook verschillende suggesties voor combinaties en outfits gedaan", stelt country manager Donna Darthuizen.

 

Volgens Zalando is het vooral bij mannen een trend om meteen een volledige outfit te bestellen, in plaats van losse kledingstukken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Coolblue lanceert Blue Friday, als antwoord op Black Friday

17/11/2017

Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.

Last mile e-commerce kost samenleving handenvol geld

07/11/2017

Uit een doctoraatsonderzoek van economisch geograaf Joris Beckers van de Universiteit Antwerpen blijkt dat de ‘last mile’ binnen e-commerce onze samenleving heel wat geld kost, onder andere door hun bijdrage aan de files.

Rakuten slaat brug naar Japanse onlineconsument

30/10/2017

In de schaduw van Alibaba en Amazon ontwikkelt het Japanse Rakuten Ichiba zich voorspoedig. Verschillende westerse ketens gebruiken het platform om hun spullen richting de Japanse onlineshopper te krijgen.

Whole Foods zorgt mee voor forse omzetstijging bij Amazon

27/10/2017

Het Amerikaanse Amazon heeft in het derde kwartaal opnieuw een forse omzetstijging gekend. Dat was voor een stuk te danken aan Whole Foods, aangezien de omzet van die keten voor het eerst werd meegerekend.

Coolblue lanceert Belgische app

25/10/2017

Coolblue heeft vandaag een app gelanceerd voor de Belgische markt, en dat meteen in het Nederlands én het Frans. Volgens de Nederlandse webshop is de app de snelste manier om bij hen te winkelen. Voorlopig is de app wel enkel beschikbaar voor iOS.

Meer dan helft Amerikaanse huishoudens in de ban van Amazon

21/10/2017

Liefst 90 miljoen Amerikanen zijn lid van Amazon Prime, het getrouwheidsprogramma van Amazon, op een totaal van 126 miljoen geschatte huishoudens in de VS. Amazon heeft zijn thuismarkt dus stevig in de greep. Wat kunnen we daar in Europa van leren?

Back to top