2013 recordjaar voor Hugo Boss | RetailDetail

2013 recordjaar voor Hugo Boss

2013 recordjaar voor Hugo Boss

Het Duitse kledingmerk Hugo Boss heeft in 2013 een recordjaar achter de rug. De omzet en de winsten stegen in het voorgaande boekjaar naar recordhoogtes en het bedrijf wil die lijn ook in 2014 doortrekken.

Grootste groei in retail

In het vierde kwartaal van 2013 steeg de omzet van Hugo Boss met zeven procent naar 649 miljoen euro. Vooral in Europa steeg de omzet sterk (+13%), in de Amerika's (+9%) en Azië (+5%) lag de groei iets lager. De verkoop in de groothandel steeg met één procent, terwijl de retailverkoop met zeventien procent steeg. In de eigen winkels steeg de omzet met drie procent in het vierde kwartaal.

 

Voor het volledige boekjaar 2013 groeide de omzet met vier procent naar 2,43 miljard euro. Daardoor kwam de nettowinst zeven procent hoger uit, op 333,4 miljoen euro. Die groei had het bedrijf te danken aan de retailverkopen, die met 18 procent stegen: de groothandelsinkomsten daalden immers met zes procent.

 

Groei verderzetten en overtreffen in 2014

Het grootste deel van de omzet werd in Europa gehaald, waar er een omzetstijging was over het hele jaar van zeven procent naar 1,46 miljard euro. Vooral Groot-Brittannië en Frankrijk toonden een grote groei in 2013. De omzet in de Amerika's kwam uit op 570 miljoen euro (+6%) en in Azië werd er voor 346,8 miljoen euro verkocht (+4%).

 

Voor 2014 verwacht Hugo Boss een hoge enkelcijferige groei, waarmee het zijn prestaties van dit jaar wil overtreffen, in alle regio's te groeien en opnieuw een hoge groei te kennen in de retailomzet. Daarom komen er ook vijftig nieuwe eigen winkels. Tegen 2015 verwacht Hugo Boss ongeveer 3 miljard euro aan omzet te draaien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.