2013 recordjaar voor Hugo Boss

2013 recordjaar voor Hugo Boss

Het Duitse kledingmerk Hugo Boss heeft in 2013 een recordjaar achter de rug. De omzet en de winsten stegen in het voorgaande boekjaar naar recordhoogtes en het bedrijf wil die lijn ook in 2014 doortrekken.

Grootste groei in retail

In het vierde kwartaal van 2013 steeg de omzet van Hugo Boss met zeven procent naar 649 miljoen euro. Vooral in Europa steeg de omzet sterk (+13%), in de Amerika's (+9%) en Azië (+5%) lag de groei iets lager. De verkoop in de groothandel steeg met één procent, terwijl de retailverkoop met zeventien procent steeg. In de eigen winkels steeg de omzet met drie procent in het vierde kwartaal.

 

Voor het volledige boekjaar 2013 groeide de omzet met vier procent naar 2,43 miljard euro. Daardoor kwam de nettowinst zeven procent hoger uit, op 333,4 miljoen euro. Die groei had het bedrijf te danken aan de retailverkopen, die met 18 procent stegen: de groothandelsinkomsten daalden immers met zes procent.

 

Groei verderzetten en overtreffen in 2014

Het grootste deel van de omzet werd in Europa gehaald, waar er een omzetstijging was over het hele jaar van zeven procent naar 1,46 miljard euro. Vooral Groot-Brittannië en Frankrijk toonden een grote groei in 2013. De omzet in de Amerika's kwam uit op 570 miljoen euro (+6%) en in Azië werd er voor 346,8 miljoen euro verkocht (+4%).

 

Voor 2014 verwacht Hugo Boss een hoge enkelcijferige groei, waarmee het zijn prestaties van dit jaar wil overtreffen, in alle regio's te groeien en opnieuw een hoge groei te kennen in de retailomzet. Daarom komen er ook vijftig nieuwe eigen winkels. Tegen 2015 verwacht Hugo Boss ongeveer 3 miljard euro aan omzet te draaien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top