2013 recordjaar voor Hugo Boss

2013 recordjaar voor Hugo Boss

Het Duitse kledingmerk Hugo Boss heeft in 2013 een recordjaar achter de rug. De omzet en de winsten stegen in het voorgaande boekjaar naar recordhoogtes en het bedrijf wil die lijn ook in 2014 doortrekken.

Grootste groei in retail

In het vierde kwartaal van 2013 steeg de omzet van Hugo Boss met zeven procent naar 649 miljoen euro. Vooral in Europa steeg de omzet sterk (+13%), in de Amerika's (+9%) en Azië (+5%) lag de groei iets lager. De verkoop in de groothandel steeg met één procent, terwijl de retailverkoop met zeventien procent steeg. In de eigen winkels steeg de omzet met drie procent in het vierde kwartaal.

 

Voor het volledige boekjaar 2013 groeide de omzet met vier procent naar 2,43 miljard euro. Daardoor kwam de nettowinst zeven procent hoger uit, op 333,4 miljoen euro. Die groei had het bedrijf te danken aan de retailverkopen, die met 18 procent stegen: de groothandelsinkomsten daalden immers met zes procent.

 

Groei verderzetten en overtreffen in 2014

Het grootste deel van de omzet werd in Europa gehaald, waar er een omzetstijging was over het hele jaar van zeven procent naar 1,46 miljard euro. Vooral Groot-Brittannië en Frankrijk toonden een grote groei in 2013. De omzet in de Amerika's kwam uit op 570 miljoen euro (+6%) en in Azië werd er voor 346,8 miljoen euro verkocht (+4%).

 

Voor 2014 verwacht Hugo Boss een hoge enkelcijferige groei, waarmee het zijn prestaties van dit jaar wil overtreffen, in alle regio's te groeien en opnieuw een hoge groei te kennen in de retailomzet. Daarom komen er ook vijftig nieuwe eigen winkels. Tegen 2015 verwacht Hugo Boss ongeveer 3 miljard euro aan omzet te draaien.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ontwerpersduo Capara vernieuwt de kalender in luxemode

26/09/2017

Een webshop met elf items, dat is het nieuwe digitale concept van Capara. Elke maand lanceren de zussen van de Antwerpse school een collectie van precies elf kledingstukken in beperkte oplage.

Veritas innoveert en verjongt

26/09/2017

In een modemarkt die sterk verandert, zet het jarige Veritas nog meer in op personaliseren en inspireren, zowel offline als online. Een nieuw winkelbeeld met een Scandinavische toets wil een jonger publiek verleiden.

“United Brands herstructureert en investeert”

26/09/2017

Sportketen United Brands staat niet op de rand van het faillissement, zegt oprichter en CEO Marc Piessens. Wel voert de retailer een financiële herstructurering door om met een schone lei door te starten. 

McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Back to top