A&F wil Abercrombie op ouder publiek richten | RetailDetail

A&F wil Abercrombie op ouder publiek richten

A&F wil Abercrombie op ouder publiek richten

Abercrombie & Fitch is van plan om het kledingmerk met dezelfde naam een nieuwe richting uit te sturen. Momenteel is het net als zustermerk Hollister vooral gericht op tieners, maar die tijd zou voorbij zijn.

"Splitsen van de merken"

Abercrombie wil het imago van het merk immers aanpassen zodat het meer in de smaak valt bij jongeren die het middelbare onderwijs al ontgroeid zijn. Zo wil het modebedrijf het merk terug de goede richting uit sturen: Abercrombie doet het de laatste immers steeds minder goed bij tieners, net als zustermerk Hollister.

 

Om die ommekeer teweeg te brengen zullen er nieuwe collecties komen en zullen ook de marketing en de prijzen van het merk aangepast worden, zei COO Jonathan Ramsden tijdens een interview. "Het maakt deel uit van het willen splitsen van de merken, door Abercrombie meer premium te maken, terwijl Hollister fast fashion wordt", zei hij.

 

Eerder kwam ook al het nieuws naar buiten dat Hollister meer in de richting van H&M gaat groeien: merken die werken met lagere prijzen en sneller van collectie veranderen, om zo ook klanten met een lager budget naar de winkels te lokken. Hollister daarentegen is tot nu toe duurder dan zijn rechtstreekse concurrenten en houdt ook langer vast aan collecties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top