A&F wil Abercrombie op ouder publiek richten | RetailDetail

A&F wil Abercrombie op ouder publiek richten

A&F wil Abercrombie op ouder publiek richten

Abercrombie & Fitch is van plan om het kledingmerk met dezelfde naam een nieuwe richting uit te sturen. Momenteel is het net als zustermerk Hollister vooral gericht op tieners, maar die tijd zou voorbij zijn.

"Splitsen van de merken"

Abercrombie wil het imago van het merk immers aanpassen zodat het meer in de smaak valt bij jongeren die het middelbare onderwijs al ontgroeid zijn. Zo wil het modebedrijf het merk terug de goede richting uit sturen: Abercrombie doet het de laatste immers steeds minder goed bij tieners, net als zustermerk Hollister.

 

Om die ommekeer teweeg te brengen zullen er nieuwe collecties komen en zullen ook de marketing en de prijzen van het merk aangepast worden, zei COO Jonathan Ramsden tijdens een interview. "Het maakt deel uit van het willen splitsen van de merken, door Abercrombie meer premium te maken, terwijl Hollister fast fashion wordt", zei hij.

 

Eerder kwam ook al het nieuws naar buiten dat Hollister meer in de richting van H&M gaat groeien: merken die werken met lagere prijzen en sneller van collectie veranderen, om zo ook klanten met een lager budget naar de winkels te lokken. Hollister daarentegen is tot nu toe duurder dan zijn rechtstreekse concurrenten en houdt ook langer vast aan collecties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.