A&F wil Abercrombie op ouder publiek richten | RetailDetail

A&F wil Abercrombie op ouder publiek richten

A&F wil Abercrombie op ouder publiek richten

Abercrombie & Fitch is van plan om het kledingmerk met dezelfde naam een nieuwe richting uit te sturen. Momenteel is het net als zustermerk Hollister vooral gericht op tieners, maar die tijd zou voorbij zijn.

"Splitsen van de merken"

Abercrombie wil het imago van het merk immers aanpassen zodat het meer in de smaak valt bij jongeren die het middelbare onderwijs al ontgroeid zijn. Zo wil het modebedrijf het merk terug de goede richting uit sturen: Abercrombie doet het de laatste immers steeds minder goed bij tieners, net als zustermerk Hollister.

 

Om die ommekeer teweeg te brengen zullen er nieuwe collecties komen en zullen ook de marketing en de prijzen van het merk aangepast worden, zei COO Jonathan Ramsden tijdens een interview. "Het maakt deel uit van het willen splitsen van de merken, door Abercrombie meer premium te maken, terwijl Hollister fast fashion wordt", zei hij.

 

Eerder kwam ook al het nieuws naar buiten dat Hollister meer in de richting van H&M gaat groeien: merken die werken met lagere prijzen en sneller van collectie veranderen, om zo ook klanten met een lager budget naar de winkels te lokken. Hollister daarentegen is tot nu toe duurder dan zijn rechtstreekse concurrenten en houdt ook langer vast aan collecties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Bestseller investeert in About You

20/07/2018

De Deense Bestseller-groep neemt een aanzienlijke participatie in het Duitse modeplatform About You. Een kapitaalverhoging met zo’n 250 miljoen euro moet een verdere groei van de online retailer mogelijk maken.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Overnemer voor Belgische winkels Men at Work

20/07/2018

De drie Belgische vestigingen van de failliete modeketen Men at Work en de Antwerpse kledingzaak Fish & Chips zouden een nieuwe eigenaar hebben. Op meer details is het wel nog even wachten…

Postorder-icoon 3 Suisses legt in België de boeken neer

19/07/2018

De Belgische afdeling van 3 Suisses is failliet verklaard, na een rampzalig begin van de soldenperiode: de webshop verkocht al in de eerste soldendagen 30% minder. Elf banen staan op de tocht.

Adidas wil band met kleine winkelier versterken

15/07/2018

De Duitse sportmodereus Adidas wil de banden met de detailhandel aanhalen na protesten van winkeliers dat de Duitse gigant te agressief is in het promoten van zijn webshop. Daarbij zouden internationale fysieke ketens ook een (te?) grote rol krijgen.

"Meerdere kandidaat-overnemers" voor Men at work

12/07/2018

Zowel voor de Nederlandse als voor de Belgische winkels van de failliete kledingketen Men at work zijn er verschillende overnamekandidaten. In België moet er morgen al een akkoord zijn, zegt de curator.