A&F wil Abercrombie op ouder publiek richten

A&F wil Abercrombie op ouder publiek richten

Abercrombie & Fitch is van plan om het kledingmerk met dezelfde naam een nieuwe richting uit te sturen. Momenteel is het net als zustermerk Hollister vooral gericht op tieners, maar die tijd zou voorbij zijn.

"Splitsen van de merken"

Abercrombie wil het imago van het merk immers aanpassen zodat het meer in de smaak valt bij jongeren die het middelbare onderwijs al ontgroeid zijn. Zo wil het modebedrijf het merk terug de goede richting uit sturen: Abercrombie doet het de laatste immers steeds minder goed bij tieners, net als zustermerk Hollister.

 

Om die ommekeer teweeg te brengen zullen er nieuwe collecties komen en zullen ook de marketing en de prijzen van het merk aangepast worden, zei COO Jonathan Ramsden tijdens een interview. "Het maakt deel uit van het willen splitsen van de merken, door Abercrombie meer premium te maken, terwijl Hollister fast fashion wordt", zei hij.

 

Eerder kwam ook al het nieuws naar buiten dat Hollister meer in de richting van H&M gaat groeien: merken die werken met lagere prijzen en sneller van collectie veranderen, om zo ook klanten met een lager budget naar de winkels te lokken. Hollister daarentegen is tot nu toe duurder dan zijn rechtstreekse concurrenten en houdt ook langer vast aan collecties.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Brugse flagshipstore zet ambities vanHaren Schoenen kracht bij

20/10/2017

Met een paradepaardje van 547 vierkante meter op twee verdiepingen in de Brugse Steenstraat bevestigt schoenretailer vanHaren z’n grote ambities op de Belgische markt. Ook volgend jaar staat expansie op de agenda.

Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Back to top