Carrefour test virtuele pashokjes

Carrefour test virtuele pashokjes

Carrefour test in zes Franse hypermarkten een virtueel pashokje om de verkoop van zijn textielhuismerk Tex aan te zwengelen. Of er toch minstens wat 'buzz' rond te creëren, want uiteraard kunnen de 'virtuele passers' de foto's delen via de sociale media.

"Mon look virtuel by Tex"

Voor het experiment, dat loopt van 19 tot 25 maart, selecteerde Carrefour zes hypermarkten verspreid over het hele land. Een week lang kunnen bezoekers plaats nemen voor speciale digitale kiosken van Clear Channel (zie foto) om er zichzelf dankzij 'augmented reality' te bekijken in een outfit van Tex, het huismerk dat Carrefour in 1982 introduceerde. 

 

Tegelijk worden de 'virtuele passers' ertoe aangezet om de foto's via de sociale media te delen met vrienden en vriendinnen. Wie dat doet, maakt kans op aankoopbonnen ter waarde van 100 euro.

 

Volgens onze Franse collega's van Linéaires, die "Mon look virtuel by Tex" al even uitprobeerden, is de weergave "niet bijster realistisch" maar "in elk geval wel leuk". Wat de Carrefour-klanten erover denken, en of de test de naambekendheid en de verkoop van Tex ten goede komt, zal later moeten blijken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


McGregor maakt opnieuw doorstart

25/09/2017

Nadat het voor de tweede keer op korte tijd failliet ging, zal McGregor, samen met zusterketens Gaastra en Adam, opnieuw een doorstart maken. De doorstart komt er onder leiding van Rens van der Schoor, die eerder ook Miss Etam en Promiss saneerde.

Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Back to top