Carrefour test virtuele pashokjes

Carrefour test virtuele pashokjes

Carrefour test in zes Franse hypermarkten een virtueel pashokje om de verkoop van zijn textielhuismerk Tex aan te zwengelen. Of er toch minstens wat 'buzz' rond te creëren, want uiteraard kunnen de 'virtuele passers' de foto's delen via de sociale media.

"Mon look virtuel by Tex"

Voor het experiment, dat loopt van 19 tot 25 maart, selecteerde Carrefour zes hypermarkten verspreid over het hele land. Een week lang kunnen bezoekers plaats nemen voor speciale digitale kiosken van Clear Channel (zie foto) om er zichzelf dankzij 'augmented reality' te bekijken in een outfit van Tex, het huismerk dat Carrefour in 1982 introduceerde. 

 

Tegelijk worden de 'virtuele passers' ertoe aangezet om de foto's via de sociale media te delen met vrienden en vriendinnen. Wie dat doet, maakt kans op aankoopbonnen ter waarde van 100 euro.

 

Volgens onze Franse collega's van Linéaires, die "Mon look virtuel by Tex" al even uitprobeerden, is de weergave "niet bijster realistisch" maar "in elk geval wel leuk". Wat de Carrefour-klanten erover denken, en of de test de naambekendheid en de verkoop van Tex ten goede komt, zal later moeten blijken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top