Carrefour test virtuele pashokjes

Carrefour test virtuele pashokjes

Carrefour test in zes Franse hypermarkten een virtueel pashokje om de verkoop van zijn textielhuismerk Tex aan te zwengelen. Of er toch minstens wat 'buzz' rond te creëren, want uiteraard kunnen de 'virtuele passers' de foto's delen via de sociale media.

"Mon look virtuel by Tex"

Voor het experiment, dat loopt van 19 tot 25 maart, selecteerde Carrefour zes hypermarkten verspreid over het hele land. Een week lang kunnen bezoekers plaats nemen voor speciale digitale kiosken van Clear Channel (zie foto) om er zichzelf dankzij 'augmented reality' te bekijken in een outfit van Tex, het huismerk dat Carrefour in 1982 introduceerde. 

 

Tegelijk worden de 'virtuele passers' ertoe aangezet om de foto's via de sociale media te delen met vrienden en vriendinnen. Wie dat doet, maakt kans op aankoopbonnen ter waarde van 100 euro.

 

Volgens onze Franse collega's van Linéaires, die "Mon look virtuel by Tex" al even uitprobeerden, is de weergave "niet bijster realistisch" maar "in elk geval wel leuk". Wat de Carrefour-klanten erover denken, en of de test de naambekendheid en de verkoop van Tex ten goede komt, zal later moeten blijken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Yoox Net-a-Porter haalt recordomzet in 2017

16/01/2018

Online retailer Yoox Net-a-Porter (YNAP) heeft in 2017 een recordomzet gehaald van meer dan 2 miljard euro. Dat is een groei van meer dan 10% ten opzichte van een jaar eerder, toen die grens net niet werd gehaald.

Hugo Boss haalt groeidoelen in 2017

16/01/2018

Het Duitse modemerk Hugo Boss heeft in 2017 zijn doelen weten te behalen, onder andere dankzij een sterke groei in het vierde kwartaal. Voor het volledige boekjaar ging de omzet voor wisselkoersen met 3% de hoogte in.

Eigenaars C&A denken aan verkoop aan Chinese investeerders

15/01/2018

De Nederlandse familie Brenninkmeijer bekijkt volgens het Duitse weekblad Der Spiegel de mogelijkheid om kledingketen C&A van de hand te doen. Daarbij komt het bedrijf mogelijk in Chinese handen.

Back to top