CEO van Mulberry stapt op

CEO van Mulberry stapt op

De CEO van het Britse luxemerk Mulberry, Bruno Guillon, heeft besloten op te stappen. Hij stond twee jaar aan het hoofd van het bedrijf in een zeer tumultueuze periode, maar de exacte reden voor het ontslag met onmiddellijke ingang is niet bekendgemaakt.

"Tijd om uit elkaar te gaan"

De raad van bestuur aanvaardde het ontslag zonder tegenstrubbelingen: "De raad ging er mee akkoord dat het tijd was om uit elkaar te gaan", zei een bron aan Reuters. Godfrey Davis, momenteel voorzitter en eerder al CFO en CEO in zijn zeventwintig jaren bij het bedrijf, zal voorlopig de taak van CEO op zich nemen, tot er een opvolger wordt gevonden.

 

Guillon was verantwoordelijk voor de beslissing Mulberry te verplaatsen naar het hogere segment van de markt, na jaren in de positie van 'betaalbare luxe' gezeten te hebben. De prijzen werden verhoogd en er kwam een focus op de Aziatische markt, met nieuwe winkels in toeristische gebieden.

 

In januari moest echter al voor de derde keer een winstwaarschuwing worden uitgestuurd in een periode van nog geen achttien maanden. De grootste redenen nu waren een zwakke vraag in Zuid-Korea en grote prijsdalingen op de Britse markt, de grootste voor het bedrijf, tijdens de kerstperiode.

 

Na de waarschuwing daalden de aandelen met vijfentwintig procent en die aandelen heeft het bedrijf nog niet helemaal terug opgekrikt, aangezien aandeelhouders geen verandering zien voor Mulberry in de nabije toekomst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top