CEO van Mulberry stapt op

CEO van Mulberry stapt op

De CEO van het Britse luxemerk Mulberry, Bruno Guillon, heeft besloten op te stappen. Hij stond twee jaar aan het hoofd van het bedrijf in een zeer tumultueuze periode, maar de exacte reden voor het ontslag met onmiddellijke ingang is niet bekendgemaakt.

"Tijd om uit elkaar te gaan"

De raad van bestuur aanvaardde het ontslag zonder tegenstrubbelingen: "De raad ging er mee akkoord dat het tijd was om uit elkaar te gaan", zei een bron aan Reuters. Godfrey Davis, momenteel voorzitter en eerder al CFO en CEO in zijn zeventwintig jaren bij het bedrijf, zal voorlopig de taak van CEO op zich nemen, tot er een opvolger wordt gevonden.

 

Guillon was verantwoordelijk voor de beslissing Mulberry te verplaatsen naar het hogere segment van de markt, na jaren in de positie van 'betaalbare luxe' gezeten te hebben. De prijzen werden verhoogd en er kwam een focus op de Aziatische markt, met nieuwe winkels in toeristische gebieden.

 

In januari moest echter al voor de derde keer een winstwaarschuwing worden uitgestuurd in een periode van nog geen achttien maanden. De grootste redenen nu waren een zwakke vraag in Zuid-Korea en grote prijsdalingen op de Britse markt, de grootste voor het bedrijf, tijdens de kerstperiode.

 

Na de waarschuwing daalden de aandelen met vijfentwintig procent en die aandelen heeft het bedrijf nog niet helemaal terug opgekrikt, aangezien aandeelhouders geen verandering zien voor Mulberry in de nabije toekomst.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe investeerders is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Willem Eelman verlaat C&A

21/11/2017

Chief operation & transformation officer Willem Eelman heeft bevestigd dat hij textielketen C&A zal verlaten. Hij was van 2014 tot september 2016 CFO bij het bedrijf, waarna hij zijn huidige rol opnam.

Deens modeplatform Miinto nu ook in België

21/11/2017

Het Deense modeplatform Miinto is sinds deze week ook beschikbaar in België. Op het platform kunnen kleinere moderetailers hun eigen producten verkopen, om zo sterker te staan tegen grote webshops.

Back to top