Comptoir des Cotonniers gaat voor internationale groei

Comptoir des Cotonniers gaat voor internationale groei

De Franse moderetailer Comptoir des Cotonniers heeft Nathalie Schneider aangetrokken als directrice internationale retail. Samen met CEO Nancy Pedot moet zij de internationale expansie van de groep aanzwengelen.

Ex-Benetton, ex-Levi Strauss

De Française, de voorbije twee jaar sales manager Noord-Europa bij Benetton, werkte het grootste deel van haar carrière bij Levi Strauss. Daar begon ze in 1998 als regionaal verantwoordelijke voor de franchisewinkels, om in 2001 directrice van het retailnet te worden. In 2008 klom ze er op tot country manager voor de merken Levi's en Dockers alvorens een jaar later general manager te worden.

 

Schneider is aangetrokken door Nancy Pedot, die in november vorig jaar werd aangesteld om Comptoir des Cotonniers en zustermerk Princesse tam.tam aan te sturen. Pedot volgde toen Elisabeth Cunin op, die naar de Franse groep Camaïeu verhuisde. Ze maakte er bij haar aantreden geen geheim van dat ze "een nieuwe fase van internationale groei" ging inluiden.

 

Het Franse prêt-à-porter damesmerk Comptoir des Cotonniers is opgericht in 1995 en telt vandaag 375 winkels, waarvan het gros in Frankrijk (226). De rest is gespreid over Europa (96, waarvan 8 in ons land), Japan (45) en de Verenigde Staten (8).

 

Japans moederconcern

Comptoir des Cotonniers is een dochter van het JapanseFast Retailing, vooral bekend van UNIQLO. Bovendien hebben de Jappeners ook nog de merken GU, Helmut Lang, J Brand en Theory in portefeuille.

 

Fast Retailing is na Inditex en H&M de grootste kledingdistributeur ter wereld en verwacht voor zijn lopende fiscaal jaar een omzet van 9,2 miljard euro, een stijging met 15,7% tegenover vorig boekjaar. Topman Tadashi Yanai heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij tegen 2020 de grootste van de wereld wil zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Glinstertje hoop voor de moderetail in 2018

08/12/2017

De moeilijkste tijd is voorbij voor de modesector, besluit McKinsey in de studie The State of Fashion 2018. Al wordt niks nog zoals het was: de meeste groei is voortaan in het Zuiden en het Oosten te vinden, fast-fashion wordt sneller en de groten worden nog groter.

 

Weekday in de lente ook naar Brussel

06/12/2017

Na twee vestigingen in Antwerpen maakt Weekday, een van de merken van de Zweedse H&M Group, volgend jaar ook de sprong naar Brussel. In de lente moet een winkel openen aan de Kapitein Crespelstraat, vlakbij de Guldenvlieslaan

Essentiel Antwerp breidt verder uit in Nederland

06/12/2017

Het Belgische modemerk Essentiel Antwerp zet zijn veroveringstocht in Nederland verder en wil er volgend jaar drie nieuwe vestigingen openen. Eerder opende het al winkels in Amsterdam, Haarlem en ’s Hertogenbosch.

Barbiepop Tommy x Gigi in de winkelrekken

05/12/2017

In februari van dit jaar kreeg supermodel Gigi Hadid de eer om een Barbiepop naar haar gelijkenis te ontvangen. Die werd gemaakt om de samenwerking tussen Hadid en modemerk Tommy Hilfiger te vieren. Nu komt de Barbie ook in de winkelrekken.

Onderzoek naar belastingontduiking bij Gucci

04/12/2017

Op de kantoren van Gucci in Milaan en Firenze heeft de Italiaanse politie huiszoekingen gehouden omwille van mogelijke belastingontduiking. Gucci geeft toe dat er een onderzoek gaande is en zegt zijn volledige medewerking te verlenen.

Vzw Terre wil snel naar vijf Factory Shops

01/12/2017

De vzw Terre heeft deze week in Anderlecht een tweede Brusselse Factory Shop geopend, waar ze tweedehands kleding verkoopt die hzet verzamelt via containers over het hele land. De vzw wil nu snel uitbreiden in de hoofdstad.

Back to top