Comptoir des Cotonniers gaat voor internationale groei | RetailDetail

Comptoir des Cotonniers gaat voor internationale groei

Comptoir des Cotonniers gaat voor internationale groei

De Franse moderetailer Comptoir des Cotonniers heeft Nathalie Schneider aangetrokken als directrice internationale retail. Samen met CEO Nancy Pedot moet zij de internationale expansie van de groep aanzwengelen.

Ex-Benetton, ex-Levi Strauss

De Française, de voorbije twee jaar sales manager Noord-Europa bij Benetton, werkte het grootste deel van haar carrière bij Levi Strauss. Daar begon ze in 1998 als regionaal verantwoordelijke voor de franchisewinkels, om in 2001 directrice van het retailnet te worden. In 2008 klom ze er op tot country manager voor de merken Levi's en Dockers alvorens een jaar later general manager te worden.

 

Schneider is aangetrokken door Nancy Pedot, die in november vorig jaar werd aangesteld om Comptoir des Cotonniers en zustermerk Princesse tam.tam aan te sturen. Pedot volgde toen Elisabeth Cunin op, die naar de Franse groep Camaïeu verhuisde. Ze maakte er bij haar aantreden geen geheim van dat ze "een nieuwe fase van internationale groei" ging inluiden.

 

Het Franse prêt-à-porter damesmerk Comptoir des Cotonniers is opgericht in 1995 en telt vandaag 375 winkels, waarvan het gros in Frankrijk (226). De rest is gespreid over Europa (96, waarvan 8 in ons land), Japan (45) en de Verenigde Staten (8).

 

Japans moederconcern

Comptoir des Cotonniers is een dochter van het JapanseFast Retailing, vooral bekend van UNIQLO. Bovendien hebben de Jappeners ook nog de merken GU, Helmut Lang, J Brand en Theory in portefeuille.

 

Fast Retailing is na Inditex en H&M de grootste kledingdistributeur ter wereld en verwacht voor zijn lopende fiscaal jaar een omzet van 9,2 miljard euro, een stijging met 15,7% tegenover vorig boekjaar. Topman Tadashi Yanai heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij tegen 2020 de grootste van de wereld wil zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.