Comptoir des Cotonniers gaat voor internationale groei | RetailDetail

Comptoir des Cotonniers gaat voor internationale groei

Comptoir des Cotonniers gaat voor internationale groei

De Franse moderetailer Comptoir des Cotonniers heeft Nathalie Schneider aangetrokken als directrice internationale retail. Samen met CEO Nancy Pedot moet zij de internationale expansie van de groep aanzwengelen.

Ex-Benetton, ex-Levi Strauss

De Française, de voorbije twee jaar sales manager Noord-Europa bij Benetton, werkte het grootste deel van haar carrière bij Levi Strauss. Daar begon ze in 1998 als regionaal verantwoordelijke voor de franchisewinkels, om in 2001 directrice van het retailnet te worden. In 2008 klom ze er op tot country manager voor de merken Levi's en Dockers alvorens een jaar later general manager te worden.

 

Schneider is aangetrokken door Nancy Pedot, die in november vorig jaar werd aangesteld om Comptoir des Cotonniers en zustermerk Princesse tam.tam aan te sturen. Pedot volgde toen Elisabeth Cunin op, die naar de Franse groep Camaïeu verhuisde. Ze maakte er bij haar aantreden geen geheim van dat ze "een nieuwe fase van internationale groei" ging inluiden.

 

Het Franse prêt-à-porter damesmerk Comptoir des Cotonniers is opgericht in 1995 en telt vandaag 375 winkels, waarvan het gros in Frankrijk (226). De rest is gespreid over Europa (96, waarvan 8 in ons land), Japan (45) en de Verenigde Staten (8).

 

Japans moederconcern

Comptoir des Cotonniers is een dochter van het JapanseFast Retailing, vooral bekend van UNIQLO. Bovendien hebben de Jappeners ook nog de merken GU, Helmut Lang, J Brand en Theory in portefeuille.

 

Fast Retailing is na Inditex en H&M de grootste kledingdistributeur ter wereld en verwacht voor zijn lopende fiscaal jaar een omzet van 9,2 miljard euro, een stijging met 15,7% tegenover vorig boekjaar. Topman Tadashi Yanai heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij tegen 2020 de grootste van de wereld wil zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top