Comptoir des Cotonniers gaat voor internationale groei

Comptoir des Cotonniers gaat voor internationale groei

De Franse moderetailer Comptoir des Cotonniers heeft Nathalie Schneider aangetrokken als directrice internationale retail. Samen met CEO Nancy Pedot moet zij de internationale expansie van de groep aanzwengelen.

Ex-Benetton, ex-Levi Strauss

De Française, de voorbije twee jaar sales manager Noord-Europa bij Benetton, werkte het grootste deel van haar carrière bij Levi Strauss. Daar begon ze in 1998 als regionaal verantwoordelijke voor de franchisewinkels, om in 2001 directrice van het retailnet te worden. In 2008 klom ze er op tot country manager voor de merken Levi's en Dockers alvorens een jaar later general manager te worden.

 

Schneider is aangetrokken door Nancy Pedot, die in november vorig jaar werd aangesteld om Comptoir des Cotonniers en zustermerk Princesse tam.tam aan te sturen. Pedot volgde toen Elisabeth Cunin op, die naar de Franse groep Camaïeu verhuisde. Ze maakte er bij haar aantreden geen geheim van dat ze "een nieuwe fase van internationale groei" ging inluiden.

 

Het Franse prêt-à-porter damesmerk Comptoir des Cotonniers is opgericht in 1995 en telt vandaag 375 winkels, waarvan het gros in Frankrijk (226). De rest is gespreid over Europa (96, waarvan 8 in ons land), Japan (45) en de Verenigde Staten (8).

 

Japans moederconcern

Comptoir des Cotonniers is een dochter van het JapanseFast Retailing, vooral bekend van UNIQLO. Bovendien hebben de Jappeners ook nog de merken GU, Helmut Lang, J Brand en Theory in portefeuille.

 

Fast Retailing is na Inditex en H&M de grootste kledingdistributeur ter wereld en verwacht voor zijn lopende fiscaal jaar een omzet van 9,2 miljard euro, een stijging met 15,7% tegenover vorig boekjaar. Topman Tadashi Yanai heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij tegen 2020 de grootste van de wereld wil zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Amazon werkt aan eigen sportkleding

17/10/2017

Amazon zou momenteel werken aan eigen collecties sportkleding en daarvoor al contact hebben met producenten die ook al werken voor ketens als Gap en Uniqlo. Momenteel produceren ze wel nog maar kleine aantallen.

Doorstart McGregor komt er niet

16/10/2017

De doorstart van modeketens McGregor en Gaastra gaat dan toch niet door. Het failliete bedrijf werd enkele weken geleden overgenomen door Rens van der Schoor, maar die ziet een doorstart niet meer zitten.

H&M investeert in recyclage van oude kleding

12/10/2017

Het Zweedse H&M heeft een minderheidsaandeel genomen in Re:newcell, dat zich bezig houdt met de ontwikkeling van een duurzame mode-industrie. De technologie van Re:newcell mikt op de recyclage van oude kleding.

Winst Uniqlo meer dan verdubbeld

12/10/2017

Het Japanse Uniqlo heeft in het voorbije boekjaar zijn winst meer dan verdubbeld. De omzet ging er nochtans maar met iets meer dan 4% op vooruit. De modeketen verwacht dat de internationale verkoop binnenkort groter is dan die in Japan.

Ook Gucci stopt nu met bont

12/10/2017

Modemerk Gucci gaat geen bont meer verwerken in zijn kleding en accessoires. Dat heeft CEO Marco Bizzarri aangekondigd tijdens een toespraak in het London College of Fashion, bij de uitreiking van de Kering Award voor duurzame mode.

Modeplatform About You van start in Nederland en België

11/10/2017

Dinsdag is de Duitse modewebshop About You officieel gelanceerd in België en Nederland. About You, de tweede grootste online moderetailer in Europa, was eerder al wel onofficieel actief in Nederland.

Back to top