Derde Belgische conceptwinkel voor Lee Cooper | RetailDetail

Derde Belgische conceptwinkel voor Lee Cooper

Derde Belgische conceptwinkel voor Lee Cooper

Het Britse merk Lee Cooper heeft in Luik zijn derde Belgische conceptwinkel geopend, na eerdere openingen in Genk en Namen. Zowel de mannen- als de vrouwencollectie zal er beschikbaar zijn.

Centrum van de stad

De winkel bevindt zich op de hoek van twee belangrijke winkelstraten, de Rue de l'Université en de Rue de la Cathédrale, in het centrum van de stad.Voor de inrichting van de winkel werd gekozen voor ruwe materialen en authentiek meubilair, zoals een roodhouten wandkast, authentieke stellingen en industriële lampen.

 

Lee Cooper is het oudste denimmerk van Europa en werd opgericht in 1908. De kledij van het merk wordt momenteel verkocht in meer dan honderd landen. Sinds vorig jaar maakt Lee Cooper deel uit van het Amerikaanse Iconix Brands Group, waartoe ook merken zoals Umbro en Marc Ecko behoren. Met de huidige Makers-campagne geeft Lee Cooper kunstenaars de kans om zich op een groter podium te tonen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.