Essentiel opent pop-upwinkel in Antwerpen

Essentiel opent pop-upwinkel in Antwerpen

Essentiel heeft voor de lancering van zijn eerste beachcollectie een pop-upwinkel geopend in Antwerpen. Die ligt aan de Schuttershofstraat, vlakbij een al bestaande Essentiel Women.

"Overvloedig gedecoreerd"

De prijzen van de 'deluxe beachcollectie', zoals het modemerk de collectie zelf noemt, variëren van 95 euro tot 365 euro. "De Essentiel Beach collectie toont geen typische bikini's of badpakken, maar rijkelijk en overvloedig gedecoreerde kaftans, shorts, tops en tassen", staat in het persbericht te lezen.

 

De collectie zal niet enkel te koop zijn in de pop-upwinkel in Antwerpen, maar ook in andere winkels van Essentiel en via de webshop van het merk.

 

Essentiel is een Antwerps modemerk dat in 1999 werd opgericht met de lancering van een T-shirtcollectie. Aan het begin van het millennium werd de eerste boetiek geopend in Antwerpen en momenteel zijn er al winkels in onder andere Knokke, Brussel, Leuven, Hasselt en Brugge. Daarnaast heeft Essentiel nog drie vestigingen in Frankrijk (in Parijs en Rijsel).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nederlandse ontwerper wil kledingvoorraden afschaffen

23/01/2018

De Nederlandse ontwerper Martijn van Strien heeft met The Post-Couture Collective een nieuw soort modeplatform gelanceerd, dat ervoor moet zorgen dat kleding duurzamer en zonder overschotten wordt geproduceerd.

H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Back to top