FNG Group wil groeien met kapitaalverhoging

FNG Group wil groeien met kapitaalverhoging

Het Belgische modehuis FNG Group wil met een kapitaalverhoging van tien miljoen euro verder groeien in Europa en daarbuiten. Momenteel heeft de groep al ongeveer 130 eigen winkels.

Bewuste keuze

Negen miljoen euro van het nieuwe kapitaal komt via Econopolis Private Investments, dat een zitje in de bestuursraad krijt voor Geert Noels. "Voor de versterking van het kapitaal werd Econopolis bewust als partner voor FNG gekozen, omdat beiden dezelfde waarden delen", zegt Dieter Penninckx, managing director van FNG Group.

 

"FNG Group is een relatief jong bedrijf dat vrij snel evolueerde naar een groep met een omzet boven 100 miljoen euro. Via gerichte overnames verwierf de groep buiten België ook een sterke marktpositie op de Nederlandse markt", zeggen Philippe Mathieu en Thomas Van Maele, zaakvoerders van Econopolis Private Investments.

 

Met het geld wil FNG, het moederbedrijf achter de merken Fred & ginger, Van Hassels, CKS, Baker Bridge, Claudia Sträter en Expresso, groeien in de Benelux en daarbuiten. Zo komen er een twintigtal nieuwe winkels en wordt er gewerkt aan een nieuw hoofdkantoor in Mechelen.

 

FNG Group werd tien jaar geleden opgericht en haalt momenteel een geconsolideerde jaaromzet van 135 miljoen euro.

Tags: