FNG Group wil groeien met kapitaalverhoging | RetailDetail

FNG Group wil groeien met kapitaalverhoging

FNG Group wil groeien met kapitaalverhoging

Het Belgische modehuis FNG Group wil met een kapitaalverhoging van tien miljoen euro verder groeien in Europa en daarbuiten. Momenteel heeft de groep al ongeveer 130 eigen winkels.

Bewuste keuze

Negen miljoen euro van het nieuwe kapitaal komt via Econopolis Private Investments, dat een zitje in de bestuursraad krijt voor Geert Noels. "Voor de versterking van het kapitaal werd Econopolis bewust als partner voor FNG gekozen, omdat beiden dezelfde waarden delen", zegt Dieter Penninckx, managing director van FNG Group.

 

"FNG Group is een relatief jong bedrijf dat vrij snel evolueerde naar een groep met een omzet boven 100 miljoen euro. Via gerichte overnames verwierf de groep buiten België ook een sterke marktpositie op de Nederlandse markt", zeggen Philippe Mathieu en Thomas Van Maele, zaakvoerders van Econopolis Private Investments.

 

Met het geld wil FNG, het moederbedrijf achter de merken Fred & ginger, Van Hassels, CKS, Baker Bridge, Claudia Sträter en Expresso, groeien in de Benelux en daarbuiten. Zo komen er een twintigtal nieuwe winkels en wordt er gewerkt aan een nieuw hoofdkantoor in Mechelen.

 

FNG Group werd tien jaar geleden opgericht en haalt momenteel een geconsolideerde jaaromzet van 135 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.