Forever 21 opent eerste budgetwinkel F21 Red

Forever 21 opent eerste budgetwinkel F21 Red

"Goedkoop, goedkoper, goedkoopst" lijkt meer dan ooit het motto van de Amerikaanse moderetailer Forever 21: die opende zopas immers de eerste vestiging van discountdochter F21 Red.

Instapmode aan dito prijzen

De zopas geopende F21 Red is ruim 1.650 m² groot en werd geopend in het nieuwe Azalea Shopping Center in South Gate, in een dichtbevolkte arbeidersbuurt ten zuiden van Los Angeles. Het aangeboden assortiment is er opvallend goedkoop: dameshemdjes van 1,3 euro, T-shirts van 2,8 euro en jeansbroeken van 5,6 euro: weggeefprijzen, zeg maar. Wel biedt de groep er ook een kleinere selectie van zijn 'normale' gamma aan.

 

"We zijn blij dat we onze eerste F21 Red-winkel in het Azalea Shopping Center kunnen openen", zegt CEO Don Chang, die Forever 21 in 1984 oprichtte. "Dankzij F21 Red kunnen we de stijlen die onze klanten zoeken nu aanbieden in grotere hoeveelheden, met dezelfde kwaliteit waar Forever 21 voor bekend staat en tegen absolute instapprijzen."

 

Pilootwinkel

Of er nog F21 Red-vestigingen bijkomen, is vooralsnog niet duidelijk: "We nemen het gewoon zoals het komt", vertelt vice-president Jeffrey Gomez aan WWD. "We willen eerst zien hoe de respons is van de klanten en hoe het concept voor ons werkt. We beslissen daarna wel hoe de toekomst eruit ziet."

 

Forever 21 telt intussen al meer dan 600 vestigingen wereldwijd en draait een omzet van om en bij de 3 miljard euro. Daarmee is het een van de grootste modemerken die het veiligheidsakkoord voor Bangladesh niet tekende.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top