Forever 21 opent eerste budgetwinkel F21 Red

Forever 21 opent eerste budgetwinkel F21 Red

"Goedkoop, goedkoper, goedkoopst" lijkt meer dan ooit het motto van de Amerikaanse moderetailer Forever 21: die opende zopas immers de eerste vestiging van discountdochter F21 Red.

Instapmode aan dito prijzen

De zopas geopende F21 Red is ruim 1.650 m² groot en werd geopend in het nieuwe Azalea Shopping Center in South Gate, in een dichtbevolkte arbeidersbuurt ten zuiden van Los Angeles. Het aangeboden assortiment is er opvallend goedkoop: dameshemdjes van 1,3 euro, T-shirts van 2,8 euro en jeansbroeken van 5,6 euro: weggeefprijzen, zeg maar. Wel biedt de groep er ook een kleinere selectie van zijn 'normale' gamma aan.

 

"We zijn blij dat we onze eerste F21 Red-winkel in het Azalea Shopping Center kunnen openen", zegt CEO Don Chang, die Forever 21 in 1984 oprichtte. "Dankzij F21 Red kunnen we de stijlen die onze klanten zoeken nu aanbieden in grotere hoeveelheden, met dezelfde kwaliteit waar Forever 21 voor bekend staat en tegen absolute instapprijzen."

 

Pilootwinkel

Of er nog F21 Red-vestigingen bijkomen, is vooralsnog niet duidelijk: "We nemen het gewoon zoals het komt", vertelt vice-president Jeffrey Gomez aan WWD. "We willen eerst zien hoe de respons is van de klanten en hoe het concept voor ons werkt. We beslissen daarna wel hoe de toekomst eruit ziet."

 

Forever 21 telt intussen al meer dan 600 vestigingen wereldwijd en draait een omzet van om en bij de 3 miljard euro. Daarmee is het een van de grootste modemerken die het veiligheidsakkoord voor Bangladesh niet tekende.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


H&M verliest de strijd van Inditex

23/01/2018

Het Zweedse H&M verliest in het fastfashionwereldje steeds meer de strijd van het Spaanse Inditex. Het Zweedse bedrijf is wel nog steeds de goedkoopste, maar Inditex weet sneller in te spelen op nieuwe trends en gaat zo met steeds meer klanten aan de haal.

Richemont wil Yoox Net-a-Porter volledig overnemen

22/01/2018

De Zwitserse luxegroep Richemont heeft een voorstel gedaan om een controlerend aandeel te pakken te krijgen bij online retailer Yoox Net-a-Porter. Het wil zo de eigen online strategie versneld uitrollen.

The Sting weet flinke winst te maken in boekjaar 2016

22/01/2018

Modeketen The Sting heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het een jaar eerder nog meer dan vijf miljoen euro verlies moest slikken. Ook zusterformule Costes wist het boekjaar 2016 positief af te sluiten.

Lagere omzet en nieuwe CEO voor Geox

19/01/2018

De omzet bij het Italiaanse schoenenmerk Geox is in het voorbije boekjaar licht gedaald. Daarnaast werd voormalig CEO Gregorio Borgo vervangen door Matteo Mascazzini, die overkomt van het Italiaanse modemerk Gucci.

Primark ziet groei vertragen

18/01/2018

In het eerste kwartaal van het boekjaar is de omzet bij de Ierse modeketen Primark bij constante wisselkoersen met 7% gestegen, inclusief wisselkoerseffecten was dat zelfs met 9%. Dat is wel lager dan wat analisten verwacht hadden.

Winst blijft net onder verwachtingen bij Zalando

17/01/2018

De Duitse modewebshop Zalando is het voorbije boekjaar met bijna een kwart gegroeid, terwijl ook de bedrijfswinst met bijna 5% steeg. Dat laatste was wel net onder de verwachtingen van Zalando zelf.

Back to top