Forever 21 opent eerste budgetwinkel F21 Red | RetailDetail

Forever 21 opent eerste budgetwinkel F21 Red

Forever 21 opent eerste budgetwinkel F21 Red

"Goedkoop, goedkoper, goedkoopst" lijkt meer dan ooit het motto van de Amerikaanse moderetailer Forever 21: die opende zopas immers de eerste vestiging van discountdochter F21 Red.

Instapmode aan dito prijzen

De zopas geopende F21 Red is ruim 1.650 m² groot en werd geopend in het nieuwe Azalea Shopping Center in South Gate, in een dichtbevolkte arbeidersbuurt ten zuiden van Los Angeles. Het aangeboden assortiment is er opvallend goedkoop: dameshemdjes van 1,3 euro, T-shirts van 2,8 euro en jeansbroeken van 5,6 euro: weggeefprijzen, zeg maar. Wel biedt de groep er ook een kleinere selectie van zijn 'normale' gamma aan.

 

"We zijn blij dat we onze eerste F21 Red-winkel in het Azalea Shopping Center kunnen openen", zegt CEO Don Chang, die Forever 21 in 1984 oprichtte. "Dankzij F21 Red kunnen we de stijlen die onze klanten zoeken nu aanbieden in grotere hoeveelheden, met dezelfde kwaliteit waar Forever 21 voor bekend staat en tegen absolute instapprijzen."

 

Pilootwinkel

Of er nog F21 Red-vestigingen bijkomen, is vooralsnog niet duidelijk: "We nemen het gewoon zoals het komt", vertelt vice-president Jeffrey Gomez aan WWD. "We willen eerst zien hoe de respons is van de klanten en hoe het concept voor ons werkt. We beslissen daarna wel hoe de toekomst eruit ziet."

 

Forever 21 telt intussen al meer dan 600 vestigingen wereldwijd en draait een omzet van om en bij de 3 miljard euro. Daarmee is het een van de grootste modemerken die het veiligheidsakkoord voor Bangladesh niet tekende.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Manfield opent eerste Belgische winkel in Antwerpen

25/05/2018

De eerste Belgische winkel van het Nederlandse schoenenmerk Manfield is open. In de Stadsfeestzaal in Antwerpen vinden klanten het nieuwste winkelconcept van het merk, waarin luxe en merkbeleving centraal staan.

e5 Mode treedt toe tot de Fair Wear Foundation

24/05/2018

ECG, de design- en importafdeling van kledingketen e5 Mode, wordt lid van de Fair Wear Foundation. Die internationale organisatie ijvert samen met kledingmerken voor betere arbeidsomstandigheden voor textielarbeiders.

Schoenen Torfs wordt franchisenemer The Athlete’s Foot

23/05/2018

Op vrijdag 1 juni opent sneakerketen The Athlete’s Foot een winkel in Waasland Shopping Center. De tweede winkel in België is meteen ook de eerste in een partnership met Schoenen Torfs. Later dit jaar volgt nog een vestiging in Eeklo.

Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.