Forever 21 opent eerste budgetwinkel F21 Red

Forever 21 opent eerste budgetwinkel F21 Red

"Goedkoop, goedkoper, goedkoopst" lijkt meer dan ooit het motto van de Amerikaanse moderetailer Forever 21: die opende zopas immers de eerste vestiging van discountdochter F21 Red.

Instapmode aan dito prijzen

De zopas geopende F21 Red is ruim 1.650 m² groot en werd geopend in het nieuwe Azalea Shopping Center in South Gate, in een dichtbevolkte arbeidersbuurt ten zuiden van Los Angeles. Het aangeboden assortiment is er opvallend goedkoop: dameshemdjes van 1,3 euro, T-shirts van 2,8 euro en jeansbroeken van 5,6 euro: weggeefprijzen, zeg maar. Wel biedt de groep er ook een kleinere selectie van zijn 'normale' gamma aan.

 

"We zijn blij dat we onze eerste F21 Red-winkel in het Azalea Shopping Center kunnen openen", zegt CEO Don Chang, die Forever 21 in 1984 oprichtte. "Dankzij F21 Red kunnen we de stijlen die onze klanten zoeken nu aanbieden in grotere hoeveelheden, met dezelfde kwaliteit waar Forever 21 voor bekend staat en tegen absolute instapprijzen."

 

Pilootwinkel

Of er nog F21 Red-vestigingen bijkomen, is vooralsnog niet duidelijk: "We nemen het gewoon zoals het komt", vertelt vice-president Jeffrey Gomez aan WWD. "We willen eerst zien hoe de respons is van de klanten en hoe het concept voor ons werkt. We beslissen daarna wel hoe de toekomst eruit ziet."

 

Forever 21 telt intussen al meer dan 600 vestigingen wereldwijd en draait een omzet van om en bij de 3 miljard euro. Daarmee is het een van de grootste modemerken die het veiligheidsakkoord voor Bangladesh niet tekende.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top