Jimmy Choo wil naar de beurs | RetailDetail

Jimmy Choo wil naar de beurs

Jimmy Choo wil naar de beurs

Luxeschoenenproducent Jimmy Choo lonkt naar de beurs en wil daar vers geld ophalen om zijn expansie in Azië te versnellen. De operatie zou het bedrijf waarderen op 1 miljard pond, omgerekend 1,2 miljard euro.

Geld voor sterke uitbreiding in Azië

Jimmy Choo telt, verspreid over 32 landen, in totaal 150 winkels. De volgende jaren wil het concern meer uitbreiden naar Azië, waar de verkoop van luxeproducten boomt. Sinds de overname door Labelux in 2011 kent het schoenenmerk een groei van 30% per jaar.

 

Volgens de Sunday Times heeft Labelux de banken Credit Suisse en Deutsche Bank aangesteld om een beursgang te begeleiden. De bedoeling is dat nieuwe investeerders in ruil voor hun inbreng een minderheidsbelang in de onderneming krijgen.

 

Jimmy Choo is momenteel in handen van de Duitse familie Reimann, via haar holdings Joh A. Benckiser en Labelux, en nam het merk in 2011 voor 525 miljoen pond (nu 627,5 miljoen euro) over van de Maleisische oprichter Jimmy Choo en de Britse onderneemster Tamara Mellon. Schoenen van de keten kosten 250 tot 2.500 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando breidt samenwerking met Duitse retailers uit

16/02/2018

Zalando heeft de samenwerking met fysieke retailers in Duitsland verder uitgebreid. Schoenwinkels konden al bestellingen versturen via Zalando en nu is dat ook het geval voor winkels die kleding verkopen.

Kiabi opent grootste Belgische winkel in Westland Shopping Center

15/02/2018

De Franse kledingketen Kiabi opent zijn vijfde Belgische winkel in het Westland Shopping Center in Anderlecht. Het is meteen de grootste vestiging van de familieketen in ons land, met een oppervlakte van ruim 1.800 m².

H&M waarschuwt voor moeilijk 2018

15/02/2018

De Zweedse modegroep H&M waarschuwt dat ook 2018 nog een moeilijk jaar kan worden voor het bedrijf. Het maakt dan wel werk van de online verkoop, de omzet in de winkels zal het komende jaar waarschijnlijk verder dalen.

Kindermodemerk Tumble ’n Dry heeft nieuwe CEO

14/02/2018

Het Nederlandse kinderkledingmerk Tumble ’n Dry heeft met Leonie Grunder een nieuwe CEO aangesteld. Zij neemt de fakkel over van Petra Vos, die besloten heeft het modebedrijf te verlaten.

Monki na Antwerpen ook naar Gent

13/02/2018

Monki, een van de ketens van de Zweedse H&M-groep, opent nog voor de zomer een tweede vestiging in België. Na Antwerpen komt de keten ook naar Gent, waar ze haar intrek neemt in de Veldstraat.

Juttu steekt de taalgrens over

13/02/2018

Juttu, de zusterketen van A.S. Adventure, is klaar om heel België te veroveren. Na winkels in Antwerpen, Roeselare en Brugge komt er volgende maand een vestiging in Brussel en een Franstalige webshop. Ook Gent krijgt binnenkort een eigen vestiging.

Back to top