Jimmy Choo wil naar de beurs

Jimmy Choo wil naar de beurs

Luxeschoenenproducent Jimmy Choo lonkt naar de beurs en wil daar vers geld ophalen om zijn expansie in Azië te versnellen. De operatie zou het bedrijf waarderen op 1 miljard pond, omgerekend 1,2 miljard euro.

Geld voor sterke uitbreiding in Azië

Jimmy Choo telt, verspreid over 32 landen, in totaal 150 winkels. De volgende jaren wil het concern meer uitbreiden naar Azië, waar de verkoop van luxeproducten boomt. Sinds de overname door Labelux in 2011 kent het schoenenmerk een groei van 30% per jaar.

 

Volgens de Sunday Times heeft Labelux de banken Credit Suisse en Deutsche Bank aangesteld om een beursgang te begeleiden. De bedoeling is dat nieuwe investeerders in ruil voor hun inbreng een minderheidsbelang in de onderneming krijgen.

 

Jimmy Choo is momenteel in handen van de Duitse familie Reimann, via haar holdings Joh A. Benckiser en Labelux, en nam het merk in 2011 voor 525 miljoen pond (nu 627,5 miljoen euro) over van de Maleisische oprichter Jimmy Choo en de Britse onderneemster Tamara Mellon. Schoenen van de keten kosten 250 tot 2.500 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Persoonlijke webwinkel voor elke Zalando-klant op komst

15/12/2017

Bij Zalando zijn liefst 600 medewerkers bezig met artificiële intelligentie. De online moderetailer wil zijn shopomgeving op die manier volledig personaliseren: binnen de 18 maanden moeten alle klanten er een eigen aanbod op maat aantreffen. 

Minder klanten en dus minder omzet voor H&M

15/12/2017

De Zweedse H&M Group heeft in het vierde kwartaal de omzet met 4 procent zien dalen. Die daling is te wijten aan het feit dat de winkels van het modebedrijf minder klanten over de vloer hebben gekregen.

Zo verbetert JBC de winkelervaring

14/12/2017

JBC opent vandaag haar Innovation Lab op de Corda Campus in Hasselt. De kledingketen experimenteert er met bewegingssensoren, gepersonaliseerde in-store boodschappen, een pop-up printshop en een feedbacktotem.

Hunkemöller is Europees Retailer van het Jaar

14/12/2017

De Nederlandse lingerieketen Hunkemöller is verkozen tot ‘Retail of the Year Europe 2017-2018’. De verkiezing werd voor de derde keer georganiseerd door Q&A, dat ook in België en Nederland de Retailer van het Jaar verkiest.

Amancio Ortega neemt afscheid van Inditex met grote kwartaalgroei

14/12/2017

In de eerste drie kwartalen van het boekjaar 2017 is de omzet van Inditex met 10% gegroeid naar 17,96 miljard euro. Dat maakte het Spaanse modebedrijf bekend in de schaduw van het afscheid van de grote man achter Inditex, Amancio Ortega.

Hunkemöller levert binnen twee uur aan de deur

12/12/2017

Lingerieketen Hunkemöller biedt in aanloop naar de feestdagen een deel van zijn klanten een nieuwe service. Wie binnen de ring van Amsterdam of Antwerpen woont, kan zijn aankoop immers binnen twee uur laten leveren.

Back to top