Jimmy Choo wil naar de beurs | RetailDetail

Jimmy Choo wil naar de beurs

Jimmy Choo wil naar de beurs

Luxeschoenenproducent Jimmy Choo lonkt naar de beurs en wil daar vers geld ophalen om zijn expansie in Azië te versnellen. De operatie zou het bedrijf waarderen op 1 miljard pond, omgerekend 1,2 miljard euro.

Geld voor sterke uitbreiding in Azië

Jimmy Choo telt, verspreid over 32 landen, in totaal 150 winkels. De volgende jaren wil het concern meer uitbreiden naar Azië, waar de verkoop van luxeproducten boomt. Sinds de overname door Labelux in 2011 kent het schoenenmerk een groei van 30% per jaar.

 

Volgens de Sunday Times heeft Labelux de banken Credit Suisse en Deutsche Bank aangesteld om een beursgang te begeleiden. De bedoeling is dat nieuwe investeerders in ruil voor hun inbreng een minderheidsbelang in de onderneming krijgen.

 

Jimmy Choo is momenteel in handen van de Duitse familie Reimann, via haar holdings Joh A. Benckiser en Labelux, en nam het merk in 2011 voor 525 miljoen pond (nu 627,5 miljoen euro) over van de Maleisische oprichter Jimmy Choo en de Britse onderneemster Tamara Mellon. Schoenen van de keten kosten 250 tot 2.500 euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.