Juicy Couture wil uitbreiden in Europa

Juicy Couture wil uitbreiden in Europa

Het Amerikaanse damesmodemerk Juicy Couture wil verder uitbreiden in Europa. Het heeft daarom een overeenkomst getekend met een Griekse modegroep om de collecties in enkele landen te verdelen.

Nieuwe markten

Het Griekse Folli Follie, eigenaar van een accessoireketen en van sieradenmerk Links of London, zal alle retail- en groothandelsactiviteiten van Juicy Couture in Europa voor zijn rekening nemen. Zo wil het Amerikaanse merk flink uitbreiden op het Oude Continent.

 

Momenteel is Juicy Couture slechts op zeer beperkte basis beschikbaar in Europa. Het merk is al te vinden in Bulgarije, Griekenland, Duitsland, Ierland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, maar daar moeten nu dus een pak landen bijkomen.

 

Folli Follie wil het aantal filialen uitbreiden daar waar Juicy Couture al aanwezig is, maar het wil ook nieuwe markten aanboren. Het hoopt zo zelf ook internationaal bekender te worden. Juicy Couture werd in 1997 opgericht in Los Angeles en maakt momenteel deel uit van de Authentic Brands Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top