Juicy Couture wil uitbreiden in Europa | RetailDetail

Juicy Couture wil uitbreiden in Europa

Juicy Couture wil uitbreiden in Europa

Het Amerikaanse damesmodemerk Juicy Couture wil verder uitbreiden in Europa. Het heeft daarom een overeenkomst getekend met een Griekse modegroep om de collecties in enkele landen te verdelen.

Nieuwe markten

Het Griekse Folli Follie, eigenaar van een accessoireketen en van sieradenmerk Links of London, zal alle retail- en groothandelsactiviteiten van Juicy Couture in Europa voor zijn rekening nemen. Zo wil het Amerikaanse merk flink uitbreiden op het Oude Continent.

 

Momenteel is Juicy Couture slechts op zeer beperkte basis beschikbaar in Europa. Het merk is al te vinden in Bulgarije, Griekenland, Duitsland, Ierland, Spanje en het Verenigd Koninkrijk, maar daar moeten nu dus een pak landen bijkomen.

 

Folli Follie wil het aantal filialen uitbreiden daar waar Juicy Couture al aanwezig is, maar het wil ook nieuwe markten aanboren. Het hoopt zo zelf ook internationaal bekender te worden. Juicy Couture werd in 1997 opgericht in Los Angeles en maakt momenteel deel uit van de Authentic Brands Group.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerk- en outletformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De winkels, waarvan de eerste twee openden in Stockholm en Malmö, en het webplatform zijn een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.

Van Haren mag Louboutin-zolen niet met de voeten treden

14/06/2018

Schoenenketen Van Haren mag de rode zolen, waar de Louboutin-hakken voor bekend staan, niet gebruiken. De rode kleur geldt als een merk, zegt het Europese Hof, dat zo de verdediging van Van Haren weerlegt.

Supertrash na nog geen twee maanden alweer doorverkocht

14/06/2018

Nog geen twee maanden nadat het failliete kledinglabel Supertrash was gekocht door een investeerdersgroep, is het geesteskind van Olcay Gulsen alweer doorverkocht. De merkrechten zijn nu in handen van Unlimited Footwear Group.