Kurt Staelens nieuwe CEO van Macintosh Retail Group

Kurt Staelens nieuwe CEO van Macintosh Retail Group

Macintosh Retail Group heeft de opvolger van Frank De Moor bekendgemaakt: Kurt Staelens, oprichter van internetboekhandel Proxis, wordt de nieuwe topman van het bedrijf boven o.a. Brantano en Scapino.

Geknipte man voor crosschannelstrategie

Vanaf 1 augustus komt de 44-jarige Staelens aan het hoofd van Macintosh Retail Group. Volgens voorzitter Henk van Dalen van Macintosh is hij de geknipte man voor de job: "Kurt Staelens heeft veel ervaring in verandermanagement, met grote affiniteit voor retail en online. Hij was betrokken bij diverse bedrijven die de consument hoog in het vaandel hebben staan en heeft een sterke focus op veranderend consumentengedrag."

 

"Ik ben ervan overtuigd dat de crosschannelstrategie van Macintosh prima geschikt is om een van de toekomstige winnaars te zijn in fashion", blikt Kurt Staelens al vooruit. "Een steeds groter deel van de vraag in die markt wordt immers ingevuld door retailers zoals Macintosh, die de consument een samenhangende off- en online propositie bieden. De krachtige schoenenmerken die onderdeel uitmaken van de Macintosh-portfolio zullen daarin zeker een vooraanstaande rol spelen."

 

Opnieuw een Belg

Internetpionier Kurt Staelens stak in de jaren 1990 de neus aan het venster toen hij Proxis oprichtte, een van de eerste webwinkels van ons land. Daarna dook de voormalige McKinsey-medewerker op bij grote spelers als Telenet, Brussels Airport en Neckermann.com, om in 2012 vicepresident sales & e-business te worden bij Belgacom.

 

Kurt Staelens volgt bij Macintosh Retail Group een andere Belg op, Frank De Moor. Die was 20 jaar aan de slag bij de Nederlandse retailgroep, waarvan ruim elf als CEO, en kondigde eind maart zijn vertrek aan. Een kleine week later werd hij al officieel voorgesteld als de toekomstige CEO van parkeergigant Q-Park, waar hij op 1 augustus begint.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Back to top