Kurt Staelens nieuwe CEO van Macintosh Retail Group

Kurt Staelens nieuwe CEO van Macintosh Retail Group

Macintosh Retail Group heeft de opvolger van Frank De Moor bekendgemaakt: Kurt Staelens, oprichter van internetboekhandel Proxis, wordt de nieuwe topman van het bedrijf boven o.a. Brantano en Scapino.

Geknipte man voor crosschannelstrategie

Vanaf 1 augustus komt de 44-jarige Staelens aan het hoofd van Macintosh Retail Group. Volgens voorzitter Henk van Dalen van Macintosh is hij de geknipte man voor de job: "Kurt Staelens heeft veel ervaring in verandermanagement, met grote affiniteit voor retail en online. Hij was betrokken bij diverse bedrijven die de consument hoog in het vaandel hebben staan en heeft een sterke focus op veranderend consumentengedrag."

 

"Ik ben ervan overtuigd dat de crosschannelstrategie van Macintosh prima geschikt is om een van de toekomstige winnaars te zijn in fashion", blikt Kurt Staelens al vooruit. "Een steeds groter deel van de vraag in die markt wordt immers ingevuld door retailers zoals Macintosh, die de consument een samenhangende off- en online propositie bieden. De krachtige schoenenmerken die onderdeel uitmaken van de Macintosh-portfolio zullen daarin zeker een vooraanstaande rol spelen."

 

Opnieuw een Belg

Internetpionier Kurt Staelens stak in de jaren 1990 de neus aan het venster toen hij Proxis oprichtte, een van de eerste webwinkels van ons land. Daarna dook de voormalige McKinsey-medewerker op bij grote spelers als Telenet, Brussels Airport en Neckermann.com, om in 2012 vicepresident sales & e-business te worden bij Belgacom.

 

Kurt Staelens volgt bij Macintosh Retail Group een andere Belg op, Frank De Moor. Die was 20 jaar aan de slag bij de Nederlandse retailgroep, waarvan ruim elf als CEO, en kondigde eind maart zijn vertrek aan. Een kleine week later werd hij al officieel voorgesteld als de toekomstige CEO van parkeergigant Q-Park, waar hij op 1 augustus begint.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Belgische mode houdt wereldwijde reputatie hoog

24/11/2017

Er is leven na de ‘Zes van Antwerpen’: België blijft internationale faam verwerven op modevlak. Na Antwerpse mode krijgt nu ook Brusselse mode een stevige reputatie, een imago dat de overheid mee ondersteunt.

Test kleding in extreem weer in flagshipstore Woolrich

24/11/2017

Modemerk Woolrich heeft in Milaan een nieuwe flagshipstore geopend met een interessante toevoeging. Klanten kunnen hun winterjas immers uittesten in een kamer met extreme temperaturen.

H&M investeert in webwinkel rond duurzame kleding

23/11/2017

ADAY, een webwinkel die duurzame kleding voor vrouwen maakt, heeft in een investeringsronde 2 miljoen dollar (1,7 miljoen euro) weten op te halen. Een van de nieuwe geldschieters is de investeringstak van H&M.

C&A verkoopt 13 Franse winkels

22/11/2017

Modeketen C&A doet dertien van zijn 160 Franse winkels van de hand. De panden en het personeel worden overgenomen door de Franse modeketens Chaussea en Stokomani.

Guess dankt sterk kwartaal aan Europa en Azië

22/11/2017

De omzet van het Amerikaanse modemerk Guess is in het derde kwartaal met meer dan 3% gegroeid. Dat heeft het bedrijf vooral te danken aan een sterke verkoop in Azië en Europa. Onder de streep was er wel sprake van verlies.

Urban Outfitters kruipt uit dal in derde kwartaal

21/11/2017

Na enkele kwartalen met negatieve resultaten heeft Urban Outiftters in het derde kwartaal opnieuw met groei kunnen aanknopen. De totale omzet groeide zo met 3,5%, ook op vergelijkbare basis was er een groei van 1%.

Back to top