Omzet en winst Foot Locker groeiden in 2013

Omzet en winst Foot Locker groeiden in 2013

Schoenenmerk Foot Locker heeft in 2013 een omzetgroei van 5,2 procent kunnen optekenen naar 6,5 miljard dollar (4,7 miljard euro). Ook de vergelijkbare omzet steeg, net als de nettowinst.

Winststijging

Met die verkopen haalde de sportwinkelketen een nettowinst van 429 miljoen dollar (310 miljoen euro) binnen: een lichte stijging ten opzichte van het voorgaande boekjaar, toen de nettowinst uitkwam op 397 miljoen dollar (290 miljoen euro).

 

In het laatste kwartaal alleen had Foot Locker een omzet van 1,8 miljard dollar (1,3 miljard euro), een stijging van 4,6 procent ten opzichte van een jaar eerder. Het laatste kwartaal van 2012 had dan ook nog een week extra, waarin een omzet van 81 miljoen dollar (58 miljoen euro) werd gehaald.

 

"Trots op vooruitgang"

"Ik ben heel trots op de vooruitgang die het volledige team van Foot Locker maakt in het bereiken van onze doelen op lange termijn", zegt CEO Ken C. Hicks in een persbericht. "We hebben al veel bereikt in 2013, maar we geloven dat er nog veel mogelijkheden zijn om te verbeteren. Specifiek voor 2014 geloven we dat we kunnen verder bouwen op ons momentum."

 

Foot Locker heeft momenteel wereldwijd 3.473 winkels, verdeeld over verschillende concepten. 193 van die winkels behoren tot Runners Point, dat Foot Locker in juli van vorig jaar overnam. Verder opende Foot Locker zelf 84 nieuwe winkels en sloot het 137 winkels (en ook drie winkels van Runners Point). Daarnaast werden 320 winkels gerenoveerd of op een nieuwe locatie geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

H&M-dochter Monki geeft Antwerpen Belgische primeur

17/11/2017

Vandaag is in Antwerpen de eerste Belgische vestiging van het modemerk Monki geopend. Dat maakt deel uit van de Zweedse H&M Group en heeft in Europa en Azië al ongeveer 115 winkels.

Minstens 30 jobs op de helling bij Euro Shoe Group

17/11/2017

Bij Euro Shoe Group, het schoenen- en kledingconcern achter Bristol en Avance, verdwijnen ten minste dertig jobs. “De sanering zou gebeuren zonder naakte ontslagen”, zegt de 'nieuwe' topman Philippe Vanaudenhove.

Clouds of Fashion: van modeblog tot heuse retailonderneming

16/11/2017

Als jonge blogger een eigen retailonderneming uit de grond stampen, faut le faire. Laurentine Van Landeghem heeft zelfs haar studies stopgezet om zich te focussen op haar Clouds of Fashion. Op de RetailDetail Night vertelt ze haar verhaal. 

Lubach: “Eerlijke kleding is een kwestie van prioriteiten”

15/11/2017

Sinds de ramp bij Rana Plaza klinkt binnen de kledingindustrie de roep naar transparantie rond de productie van kleding, maar zondag bewees Arjen Lubach in Zondag met Lubach dat die transparantie er nog niet helemaal is.

Modeketen Canada Goose opent eerste Europese winkel

14/11/2017

De Canadese modeketen Canada Goose heeft in Londen zijn eerste Europese winkel geopend. De kleding van het merk is al langer te vinden in Europa, maar voorheen was dat enkel het geval bij multimerkenwinkels.

Back to top