Omzet en winst Foot Locker groeiden in 2013

Omzet en winst Foot Locker groeiden in 2013

Schoenenmerk Foot Locker heeft in 2013 een omzetgroei van 5,2 procent kunnen optekenen naar 6,5 miljard dollar (4,7 miljard euro). Ook de vergelijkbare omzet steeg, net als de nettowinst.

Winststijging

Met die verkopen haalde de sportwinkelketen een nettowinst van 429 miljoen dollar (310 miljoen euro) binnen: een lichte stijging ten opzichte van het voorgaande boekjaar, toen de nettowinst uitkwam op 397 miljoen dollar (290 miljoen euro).

 

In het laatste kwartaal alleen had Foot Locker een omzet van 1,8 miljard dollar (1,3 miljard euro), een stijging van 4,6 procent ten opzichte van een jaar eerder. Het laatste kwartaal van 2012 had dan ook nog een week extra, waarin een omzet van 81 miljoen dollar (58 miljoen euro) werd gehaald.

 

"Trots op vooruitgang"

"Ik ben heel trots op de vooruitgang die het volledige team van Foot Locker maakt in het bereiken van onze doelen op lange termijn", zegt CEO Ken C. Hicks in een persbericht. "We hebben al veel bereikt in 2013, maar we geloven dat er nog veel mogelijkheden zijn om te verbeteren. Specifiek voor 2014 geloven we dat we kunnen verder bouwen op ons momentum."

 

Foot Locker heeft momenteel wereldwijd 3.473 winkels, verdeeld over verschillende concepten. 193 van die winkels behoren tot Runners Point, dat Foot Locker in juli van vorig jaar overnam. Verder opende Foot Locker zelf 84 nieuwe winkels en sloot het 137 winkels (en ook drie winkels van Runners Point). Daarnaast werden 320 winkels gerenoveerd of op een nieuwe locatie geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top