Omzet en winst Foot Locker groeiden in 2013 | RetailDetail

Omzet en winst Foot Locker groeiden in 2013

Omzet en winst Foot Locker groeiden in 2013

Schoenenmerk Foot Locker heeft in 2013 een omzetgroei van 5,2 procent kunnen optekenen naar 6,5 miljard dollar (4,7 miljard euro). Ook de vergelijkbare omzet steeg, net als de nettowinst.

Winststijging

Met die verkopen haalde de sportwinkelketen een nettowinst van 429 miljoen dollar (310 miljoen euro) binnen: een lichte stijging ten opzichte van het voorgaande boekjaar, toen de nettowinst uitkwam op 397 miljoen dollar (290 miljoen euro).

 

In het laatste kwartaal alleen had Foot Locker een omzet van 1,8 miljard dollar (1,3 miljard euro), een stijging van 4,6 procent ten opzichte van een jaar eerder. Het laatste kwartaal van 2012 had dan ook nog een week extra, waarin een omzet van 81 miljoen dollar (58 miljoen euro) werd gehaald.

 

"Trots op vooruitgang"

"Ik ben heel trots op de vooruitgang die het volledige team van Foot Locker maakt in het bereiken van onze doelen op lange termijn", zegt CEO Ken C. Hicks in een persbericht. "We hebben al veel bereikt in 2013, maar we geloven dat er nog veel mogelijkheden zijn om te verbeteren. Specifiek voor 2014 geloven we dat we kunnen verder bouwen op ons momentum."

 

Foot Locker heeft momenteel wereldwijd 3.473 winkels, verdeeld over verschillende concepten. 193 van die winkels behoren tot Runners Point, dat Foot Locker in juli van vorig jaar overnam. Verder opende Foot Locker zelf 84 nieuwe winkels en sloot het 137 winkels (en ook drie winkels van Runners Point). Daarnaast werden 320 winkels gerenoveerd of op een nieuwe locatie geopend.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara opent nieuwe flagshipstore met hologrammen en robots

18/05/2018

In de vernieuwde flagshipstore van Zara in Stratford, Oost-Londen, worden klanten verwelkomd door hologrammen, robotarmen en met iPads gewapende winkelmedewerkers. De vestiging wil het beste van online en offline shoppen samenbrengen. 

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Miljoenenboete voor Hema in geschil met Levi’s

17/05/2018

Winkelketen Hema moet een boete van liefst 4,4 miljoen euro betalen aan jeansmerk Levi’s. Dat was naar een rechter in Brussel gestapt omdat Hema het V-vormige stiksel van Levi’s op zijn eigen collectie had laten aanbrengen.

Expansie duwt Suitsupply de rode cijfers in

15/05/2018

Forse investeringen in expansie brachten Suitsupply vorig jaar een mooie omzetgroei, maar ook een flink nettoverlies. Toch is dat de enige weg voorwaarts, meent de Nederlandse keten, die het oog strak op de Verenigde Staten gericht houdt.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.