Ralph Lauren waarschuwt voor lagere winsten | RetailDetail

Ralph Lauren waarschuwt voor lagere winsten

Ralph Lauren waarschuwt voor lagere winsten

Modegroep Ralph Lauren heeft vrijdag laten weten dat het verwacht dat de opening van nieuwe winkels zal drukken op de winsten van het fiscale jaar tot en met maart van volgend jaar.

500 miljoen dollar investeringen

Momenteel haalt de groep iets meer dan de helft van zijn omzet binnen via verkoop bij warenhuizen of andere retailers. Ralph Lauren wil echter zelf meer controle krijgen over zijn merken en de verkoop en het is dus druk bezig met het uitbreiden van het aantal eigen winkels. Over het komende boekjaar (tot eind maart 2015) wil Ralph Lauren 400 tot 500 miljoen dollar (300 tot 370 miljoen euro) investeren in nieuwe projecten.

 

Daar komt dan nog eens bij dat de retailverkoop bij Ralph Lauren niet echt vlot verloopt. In het vierde kwartaal, dat eindigde op 29 maart, daalde de retailomzet met één procent. De groothandelsactiviteiten groeiden wel met 24 procent, dankzij sterke resultaten in Noord- en Zuid-Amerika.

 

De totale omzet in het vierde kwartaal steeg met 13,6 procent naar 1,87 miljard dollar (1,36 miljoen euro) en de nettowinst steeg met 20,5 procent naar 153 miljoen dollar (111 miljoen euro). Ralph Lauren verwacht in het komende boekjaar een omzetstijging tussen de 6 procent en 8 procent, lager dan de 9 procent die het in het vorige boekjaar behaalde.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Stevent Men at Work op faillissement af?

22/06/2018

De Nederlandse denim- en streetwearketen Men at Work zit in financiële moeilijkheden: ze sluit haar webshop en ook voor de fysieke winkels dreigt mogelijk de sluiting.

H&M brengt eigen hersteldienst naar winkels

21/06/2018

H&M introduceert een nieuw concept: in de afdeling Take Care van sommige winkels kun je kleren laten herstellen of personaliseren. Zowel in de gloednieuwe winkel in Parijs als in het vlaggenschip in Hamburg is al een hersteldienst te vinden.

Nieuwe generatie aan het roer van schoenenketen Maniet

18/06/2018

De 28-jarige Allison Vanderplancke neemt het roer over van haar vader als CEO van schoenenketen Maniet. Het is al de vijfde generatie aan het hoofd van het Waalse familiebedrijf.

Afound, het eerste outletplatform van H&M, van start in Zweden

15/06/2018

Afound, een nieuwe multimerkenformule van de H&M Group, is deze week van start gegaan in Zweden. De eerste twee winkels openden in Stockholm en Malmö: samen met het webplatform zijn ze een outletmarktplaats voor modekoopjes.

Eerste Vlaamse Kiabi komt in Brugge

14/06/2018

Amper twee jaar nadat Kiabi de grens met ons land overstak, opent het Franse confectiemerk dit najaar al zijn zesde Belgische winkel. Die komt in Brugge en wordt meteen de allereerste vestiging op Vlaamse bodem.

Group Puig neemt meerderheidsparticipatie in Dries Van Noten

14/06/2018

Het Belgische 'Dries Van Noten', een van de laatste onafhankelijke modehuizen, komt in Spaanse handen. De 60-jarige ontwerper verkocht de meerderheid van de aandelen van zijn bedrijf aan Group Puig.