Winst Adidas lager dan verwacht

Winst Adidas lager dan verwacht

De winst van Adidas in het eerste kwartaal lag lager dan verwacht werd door de analisten. Ook de omzet van het bedrijf daalde en lag lager dan de verwachtingen, vooral de golftak kreeg een klap.

Effect van wisselkoersen

De nettowinst van Adidas daalde in het eerste kwartaal van 2014 van 308 naar 204 miljoen euro, nog lager dan de 218 miljoen euro die werd verwacht door pessimistische  analisten. Ook de omzet daalde met zes procent naar 3,53 miljard euro.

 

Een deel van de tegenvallende resultaten was te wijten aan slechte wisselkoersen, met een zeer sterke euro, maar ook aan de teruggevallen verkoop binnen de golfsector. Binnen dat segment was er spraak van een dubbelcijferige terugval.

 

Positief over rest 2014

"Onze financiële resultaten voor het eerste kwartaal reflecteren de moeilijke start van 2014 die we verwacht hadden", zegt CEO Herbert Hainer. "Kijken we echter dieper, dan zien we veel positieve onderliggende trends. Daarom kijken we ook vooruit naar een periode van versnelde groei en momentum voor onze groep voor de rest van 2014."

 

Zonder wisselkoerseffecten steeg de omzet van Adidas in vrijwel elke regio, behalve in Noord-Amerika. In Europa bleef de omzet vrijwel gelijk: goede resultaten in Duitsland en Polen werden daar tenietgedaan door zwakke resultaten in het Verenigd Koninkrijk en Italië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top