Winst Puma valt met een kwart terug

Winst Puma valt met een kwart terug

Het Duitse sportmerk Puma zag in het eerste kwartaal van het huidige boekjaar zijn winst sterk terugvallen. Puma zit momenteel midden in een grote herstructurering die de cijfers moet opkrikken.

Herstructurering en WK voetbal

De EBIT (winst voor interesten en belastingen) van Puma daalde in het eerste kwartaal met ongeveer een kwart ten opzichte van een jaar geleden. Vorig jaar haalde Puma nog 79 miljoen euro op, terwijl Puma het dit jaar moest stellen met 59 miljoen euro. Wel was de daling binnen de verwachtingen van analisten. Puma verwacht dit jaar zelf evenveel omzet te halen als in 2013, al daalde de kwartaalomzet met 0,5 procent na koerswisseleffecten, naar 726 miljoen euro.

 

Puma, dat voor 84 procent in handen is van de luxegroep Kering, zit al sinds 2009 in een herstructurering. Tegen het midden van dit jaar wil het een nieuw e-commerceplatform lanceren en in het vierde kwartaal zal er in Dubai een winkel openen met een nieuw concept. Kering zegt dat het geen nieuw sportmerk zal binnenhalen tot Puma terug op het juiste pad staat.

 

Puma zal op het aankomende wereldkampioenschap voetbal in Brazilië de concurrentie aangaan met de twee grootste sportmerken ter wereld, Nike en Adidas. Het sponsort de outfits van acht voetbalteams, evenveel als Adidas. Adidas levert weliswaar ook de officiële bal, terwijl Nike het doet met negen teams, waaronder het gastland.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zara-moeder Inditex ziet omzetgroei vertragen

21/09/2017

Het Spaanse modeconcern Inditex, bekend van ketens als Zara en Massimo Dutti, heeft de verwachtingen voor het tweede trimester niet kunnen inlossen. Dat is een gevolg van de vertragende organische groei en van de dure euro, zo blijkt.

Esprit verdrievoudigt nettowinst in 2017

20/09/2017

Modeketen Esprit is er in het boekjaar 2016-2017 in geslaagd om de nettowinst te verdrievoudigen. De omzet daalde nochtans met bijna 9%, maar dat had voornamelijk te maken met het terugdringen van het aantal winkels.

Hema maakt geen onderscheid meer tussen jongens en meisjes

20/09/2017

Hema laat eind dit jaar de geslachtsaanduidingen op zijn kinderkleding vallen: op de verpakkingen en labels zal je dan niet meer vinden of de kleding voor jongens of meisjes is. Hema pikt daarmee in op een duidelijke trend.

Fred & Ginger en GINGER vloeien samen in Fred + Ginger

19/09/2017

Winkelconcepten Fred & Ginger en GINGER, allebei onderdeel van de FNG Group, vloeien samen onder de naam Fred + Ginger. Zo komen de kindercollecties van Fred & Ginger en de dameskleding van GINGER onder één dak terecht.

Vernieuwing Brantano werpt vruchten af

15/09/2017

De vernieuwing van schoenketen Brantano onder de paraplu van de FNG Groep werpt zijn vruchten af: al meer dan de helft van de winkels is vernieuwd en die nieuwe winkels draaien gemiddeld 20% meer omzet.

Hoge kortingen drukken omzetgroei H&M Group

15/09/2017

De omzet van de Zweedse H&M Group is in het derde kwartaal met 5% gegroeid, maar de omzetgroei werd gedrukt door de grote promoties die tijdens de zomerperiode werden gehouden.

Back to top