Al elf kwartalen op een rij kan de Amerikaanse modegroep Abercrombie & Fitch uitpakken met stijgende omzetcijfers. De belangrijkste aanjager van die groei is het merk Hollister, dat jonge doelgroepen aanspreekt.
Ondanks prijsstijgingen
Opnieuw boekt Abercrombie & Fitch een hogere omzet dan verwacht: in het tweede kwartaal gingen de verkopen 7% hoger naar een record van 1,2% miljard Amerikaanse dollar (ongeveer 1% miljard euro). De belangrijkste markt blijft de regio Amerika, waar de omzet met 8% steeg tot 974,2 miljoen dollar (870 miljoen euro). De regio Azië-Oceanië toonde een groei van 12% naar 37,2 miljoen dollar (ongeveer 34 miljoen euro).
Tienermerk Hollister blijft een belangrijke aanjager voor de omzetgroei. In de afgelopen drie maanden steeg de omzet van het merk met 19% naar 656,7 miljoen dollar (600 miljoen euro). Prijsstijgingen lijken de vraag naar trendy mode niet af te remmen. Het merk Abercrombie daarentegen tekende een daling van 5% op naar 551,9 miljoen dollar (500 miljoen euro).
Het bedrijf verhoogt de omzetverwachtingen voor het volledige jaar, ondanks een verwachte impact van hogere importtarieven op landen als Vietnam, Indonesië, Cambodja en India.


