15e Decathlon van het land geopend in Maasmechelen

15e Decathlon van het land geopend in Maasmechelen

De nieuwe Decathlon van Maasmechelen is officieel ingehuldigd: vanaf vandaag kunnen Limburgse sportfanaten terecht in een winkel van bijna 5.000 m². Voor de Franse sportketen is het de vijftiende vestiging in België.

Op oude mijnsite

Decathlon investeerde zes miljoen euro in de aankoop en de bouw van de winkel op een voormalig vliegasstort van een oude mijnsite aan de Kolenmijn Limburg-Maaslaan. De nieuwe vestiging beschikt over 4.300 m² winkelruimte en 650 m² testruimte, aangevuld met parkeergelegenheid voor 450 wagens. Decathlon maakt zich sterk dat deze nieuwe vestiging met respect voor het milieu en de omgeving gebouwd is.

 

“De opening van de winkel in Maasmechelen is goed nieuws voor alle sportievelingen in de Provincie Limburg. We kunnen hen eindelijk tegemoet komen met een uitgebreid gamma aan kwaliteitsvolle producten en diensten van Decathlon, in hun eigen regio", aldus Herman Van Beveren, CEO van Decathlon België.

 

Met BV in dienst

Decathlon verschaft meteen werk aan 65 mensen, waarvan het gros de klanten bijstaat met tips en advies in de winkel- en de testruimtes. Een van hen is Eddy Hellebuyck, de gevierde marathonloper van weleer. Hellebuyck, 51 intussen, staat in voor de verkoop van wandel- en loopattributen.

 

In een latere fase zou Decathlon graag 2.500 m² winkelruimte en 310 parkeerplaatsen bij creëren. Het aantal werknemers zou er dan ook groeien naar een honderdtal.

 

Decathlon biedt in ons land intussen al werk aan ruim 1.830 mensen in zijn vijftien verkooppunten en één logistiek centrum.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top