7,2 miljard euro betaald met Visa-kaarten in 2012 | RetailDetail

7,2 miljard euro betaald met Visa-kaarten in 2012

7,2 miljard euro betaald met Visa-kaarten in 2012

In 2012 is in Europa voor meer dan 1.300 miljard euro uitgegeven via Visa-betaalkaarten. Hoewel de Visa-debetkaart in ons land veel minder ingeburgerd is dan de kredietkaart, kent ze ook bij ons een mooie groei.

7,2 miljard euro in België

In België werd vorig jaar liefst 83,1 miljoen keer betaald met een Visa-betaalkaart. Al die transacties waren goed voor een waarde van 7,2 miljard euro, zo meldt Visa Europe. "Belgische consumenten zetten de trend van vorig jaar verder: ze gebruiken hun betaalkaarten steeds vaker en voor kleinere bedragen", zegt Michiel Wielhouwer, country manager Benelux.

 

"Het aantal transacties met Visa betaalkaarten bij de verkooppunten is in België gestegen met 7,23%. De gemiddelde waarde van zo’n transactie is gedaald met 1,78% tot 87,30 euro. Het gemiddeld aantal transacties per kaart is gestegen met ruim 6% naar 32", gaat Wielhouwer verder.

 

1300 miljard euro in Europa

Met 7,2 miljard euro aan transacties blijft België echter een piepkleine markt, vergeleken met de rest van Europa. In heel Europa betaalden houders van een Visa-betaalkaart vorig jaar liefst 1,3 biljoen euro met hun kaart, dat is een duizelingwekkende 1.300 miljard euro. Een absoluut record. Dat betekent dat van elke 6,75 euro die de consumenten in Europa besteden, er nu al 1 euro betaald wordt met Visa.

 

Die sterke stijging met 8,8% is vooral te danken aan e-commerce: dat bleek met +16% het sterkst groeiende segment te zijn van alle bedrijfsactiviteiten van Visa Europe. De Europese online-uitgaven via Visa braken voor het eerst door de grens van de 200 miljard euro en vertegenwoordigen inmiddels al meer dan één verwerkte transactie op de vijf.

 

Visa Europa boekte vorig jaar een omzet van 1,11 miljard euro. De winst vóór belasting kwam uit op 260 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?