Al tien Belgische winkelcentra op Google Indoor Maps | RetailDetail

Al tien Belgische winkelcentra op Google Indoor Maps

Al tien Belgische winkelcentra op Google Indoor Maps

Een nieuwe toepassing in Google Maps zorgt ervoor dat gebruikers nooit meer verdwalen in musea, treinstations, luchthavens en zelfs... winkelcentra. Indoor Maps, standaard op elk Android-toestel, kan al op flink wat belangstelling rekenen.

Al tien winkelcentra present

Hoewel de nieuwste toepassing pas half november in ons land gelanceerd werd, kan het initiatief al op flink wat bijval rekenen in de Belgische retailwereld. Zo zijn er al winkels van Decathlon, MediaMarkt, Saturn en Colruyt op Indoor Maps te vinden.

 

Ook plattegronden van Basilix Shopping Center, Galerie Toison d'Or en Galeries Saint-Lambert in Brussel, Julianus Shopping Center in Tongeren, K in Kortrijk, Les Grands Prés (Bergen), Pieter van Aelst (Aalst), Warande (Beveren), Wijnegem Shopping Center en Winkecentrum Promenade in Kapellen zitten al in het systeem.

 

GPS voor binnen

Indoor Maps, zeg maar een GPS voor binnen, maakt standaard deel uit van de nieuwste versie van de Google Maps-app. Er zijn al meer dan 10.000 indoor-plattegronden van treinstations, luchthavens, winkelcentra, musea en andere openbare plaatsen beschikbaar, waaronder ruim zestig Belgische locaties. Via een aparte website kan al wie dat wil zijn eigen grondplan uploaden. Bezoekers die de app activeren, kunnen dan te allen tijde zien waar ze zich bevinden, waar de winkel van hun keuze ligt of op welke verdieping de koffiebar gevestigd is.

 

Een en ander is mogelijk omdat Indoor Maps gebruik maakt van wifi-routers in en rond het betreffende gebouw. Een smartphone gaat namelijk automatisch op zoek naar die signalen, wat Google de kans geeft om te bepalen waar de gebruiker zich bevindt ten opzichte van die routers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Coolblue doet z’n stinkende best om klanten blij te maken”

23/02/2018

Een retailer die met humor het verschil maakt: het kan. Als je erin slaagt klanten blij te maken, hoef je nauwelijks in reclame te investeren, zegt Matthias De Clercq, manager van Coolblue België. Hij spreekt op het RetailDetail Omnichannel Congress.

150e Belgische Action opent de deuren

23/02/2018

Winkelketen Action opent op 24 februari haar 150e Belgische vestiging, in Nieuwpoort. De eerste Belgische winkel van Action opende in 2005, vorig jaar werden er nog zeventien nieuwe vestigingen neergepoot.

Nieuwe Europese garantierichtlijnen niet overal goed onthaald

23/02/2018

Het Europees Parlement heeft vandaag een voorstel goedgekeurd om de garantieregels voor heel Europa te harmoniseren. Die beslissing wordt door Comeos op applaus onthaald, maar Unizo ziet het dan weer als een gemiste kans.

Handelaars richten eigen netwerk op tegen winkelcriminaliteit

23/02/2018

Comeos, de Belgische federatie voor handel en diensten, heeft in samenwerking met de politie het Commerce Information Network (COMIN) opgericht. Dat moet handelaars helpen georganiseerde winkelcriminaliteit aan te pakken.

Blokker wil in 2019 opnieuw winst maken

23/02/2018

Met de Nederlandse winkelketen Blokker gaat het stilaan de juiste kant op, althans volgens CEO Casper Meijer. Hij verwacht wel dat Blokker dit jaar nog een verlies zal moeten slikken, maar mikt op winst in 2019.

KaDeTe, ’s werelds eerste startup-supermarkt, opent in Berlijn

22/02/2018

In Berlijn opent volgende maand KaDeTe, ’s werelds eerste startupsupermarkt. De fysieke marktplaats geeft startende merken en bedrijven de kans om in contact te komen met consumenten en inkopers.

Back to top