Al tien Belgische winkelcentra op Google Indoor Maps | RetailDetail

Al tien Belgische winkelcentra op Google Indoor Maps

Al tien Belgische winkelcentra op Google Indoor Maps

Een nieuwe toepassing in Google Maps zorgt ervoor dat gebruikers nooit meer verdwalen in musea, treinstations, luchthavens en zelfs... winkelcentra. Indoor Maps, standaard op elk Android-toestel, kan al op flink wat belangstelling rekenen.

Al tien winkelcentra present

Hoewel de nieuwste toepassing pas half november in ons land gelanceerd werd, kan het initiatief al op flink wat bijval rekenen in de Belgische retailwereld. Zo zijn er al winkels van Decathlon, MediaMarkt, Saturn en Colruyt op Indoor Maps te vinden.

 

Ook plattegronden van Basilix Shopping Center, Galerie Toison d'Or en Galeries Saint-Lambert in Brussel, Julianus Shopping Center in Tongeren, K in Kortrijk, Les Grands Prés (Bergen), Pieter van Aelst (Aalst), Warande (Beveren), Wijnegem Shopping Center en Winkecentrum Promenade in Kapellen zitten al in het systeem.

 

GPS voor binnen

Indoor Maps, zeg maar een GPS voor binnen, maakt standaard deel uit van de nieuwste versie van de Google Maps-app. Er zijn al meer dan 10.000 indoor-plattegronden van treinstations, luchthavens, winkelcentra, musea en andere openbare plaatsen beschikbaar, waaronder ruim zestig Belgische locaties. Via een aparte website kan al wie dat wil zijn eigen grondplan uploaden. Bezoekers die de app activeren, kunnen dan te allen tijde zien waar ze zich bevinden, waar de winkel van hun keuze ligt of op welke verdieping de koffiebar gevestigd is.

 

Een en ander is mogelijk omdat Indoor Maps gebruik maakt van wifi-routers in en rond het betreffende gebouw. Een smartphone gaat namelijk automatisch op zoek naar die signalen, wat Google de kans geeft om te bepalen waar de gebruiker zich bevindt ten opzichte van die routers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.