Auchan mikt met zijn drive-formule ook op Vlamingen

Auchan mikt met zijn drive-formule ook op Vlamingen
Net als wel meer grote distributeurs heeft ook het Franse Auchan het potentieel van de drive-in ontdekt. Aangezien de Auchan-vestigingen net over de Frans-Belgische grens nogal wat Belgen over de vloer krijgen, promoot de groep zijn Auchan Drive.fr nu zelfs in perfect Nederlands. Faut le faire!

Genummerde parkeerplaatsen

De Auchan Drive.fr werkt  net ietsje anders dan de bij ons gekende Collect&Go van Colruyt of Delhaize Direct. Bestellen gebeurt (uiteraard) via de website, en afhalen kan van maandag tot zaterdag, van half 9 's ochtends tot half 9 's avonds.

 

Betalen gebeurt echter aan een automaat: na betaling krijgt de klant een genummerde parkeerplaats en binnen de 5 minuten komt iemand langs met zijn bestelling. De hele dienst is overigens gratis en de prijzen zijn dezelfde als die in de dichtstbijzijnde Auchan-supermarkt.

 

15% Belgen in Auchan Roncq

Dat Auchan zich in het Nederlands tot de Belgen richt, hoeft niet te verbazen. Wie al eens een Auchan over de Frans-Belgische grens bezocht heeft, hoort daar op topdagen bijna evenveel Nederlands als Frans praten. De vestiging in Roncq, op een boogscheut van Kortrijk, lokt zelfs gemiddeld 15% Belgen. Die weten vooral de drankafdeling te vinden: wijn en frisdrank zijn soms tientallen procenten goedkoper dan in het eigen land.

 

Auchan heeft in Frankrijk al 47 van dergelijke drive-ins en er staan er nog 11 op de planning die heel binnenkort opengaan. Daarmee doet de groep beter dan Carrefour - dat er op 1 februari 43 telde - en verslaat Auchan ook Intermarché, dat 45 drives operationele heeft. Cora Drive bengelt helemaal onderaan met 24 drives. De échte toppers in Frankrijk scoren echter veel beter: CoursesU.com (Système U) telt 431 drives, Leclerc Drive 149 en Casino ook al 113.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Shoptalk kondigt nieuw mondiaal evenement aan

26/09/2017

In 2018 slaan Shoptalk Europe en Shoptalk U.S. de handen in elkaar voor het eerste mondiale event over retail- en e-commerce-innovatie. Eerst gaat op 8-11 oktober wel nog Shoptalk Europe door in Kopenhagen.

“Growth marketing is gewoon slimme marketing”

26/09/2017

(publireportage) Recycleert uw bedrijf ook het marketingplan van vorig jaar? Dan wordt het tijd om kennis te maken met ‘growth marketing’, op basis van data en slimme technologie, zegt Tom De Moor van Trigger.

Stakingen bij SportsDirect na aankondiging sluiting winkels

25/09/2017

Dit weekend zijn er bij 21 vestigingen van sportketen SportsDirect stakingen geweest. Die zijn het gevolg van de moeilijke onderhandelingen rond de sluiting van enkele winkels in België. Eerder was er ook al protest bij de Belgische hoofdzetel.

United Brands op rand van faillissement

25/09/2017

Sportketen United Brands zit in slechte papieren en heeft van de rechtbank van koophandel in Mechelen bescherming tegen haar schuldeisers gekregen. De keten heeft momenteel nog acht vestigingen in België.

Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Back to top