BD komt op eigen benen te staan.

BD komt op eigen benen  te staan.

Het doek is gevallen over de Belgische Distributiedienst als onderdeel van TNT. De Belgische dochter van postbedrijf TNT wordt afgestoten door middel van een management buy-out. BD gaat op die manier op eigen benen verder, al zal het een entiteit vormen met de Italiaanse tak van TNT die hetzelfde lot te wachten staat.


De management buy-out bestaat eruit dat het eigen management en investeringsfonds NPM Capital de activiteiten van BD overnemen. Zij zullen de handen in elkaar slaan met de afdeling voor ongeadresseerde post van hun Italiaanse zusterbedrijf. TNT wil in Italië enkel verder met de succesvollere divisie geadresseerde post.


BD is de Belgische marktleider in huis-aan-huisreclame. In 2009 boekte de Belgische Distributiedienst, met hoofdkantoor in Zaventem, een omzet van een slordige 100 miljoen euro. In het eerste kwartaal van 2011 zou de verkoop moeten worden afgerond.


Het Nederlandse TNT maakte reeds een poos geleden bekend dat het zijn Belgische activiteiten van de hand wilde doen. TNT wil zich voortaan focussen op geadresseerde post in landen waar het al een sterke marktpositie heeft, meer bepaald in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Italië.

Het doek is gevallen over de Belgische Distributiedienst als onderdeel van TNT. De Belgische dochter van postbedrijf TNT wordt afgestoten door middel van een management buy-out. BD gaat op die manier op eigen benen verder, al zal het een entiteit vormen met de Italiaanse tak van TNT die hetzelfde lot te wachten staat.


De management buy-out bestaat eruit dat het eigen management en investeringsfonds NPM Capital de activiteiten van BD overnemen. Zij zullen de handen in elkaar slaan met de afdeling voor ongeadresseerde post van hun Italiaanse zusterbedrijf. TNT wil in Italië enkel verder met de succesvollere divisie geadresseerde post.


BD is de Belgische marktleider in huis-aan-huisreclame. In 2009 boekte de Belgische Distributiedienst, met hoofdkantoor in Zaventem, een omzet van een slordige 100 miljoen euro. In het eerste kwartaal van 2011 zou de verkoop moeten worden afgerond.


Het Nederlandse TNT maakte reeds een poos geleden bekend dat het zijn Belgische activiteiten van de hand wilde doen. TNT wil zich voortaan focussen op geadresseerde post in landen waar het al een sterke marktpositie heeft, meer bepaald in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Italië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


De rijke geschiedenis van een boeiende job

26/04/2017

(publireportage) Wie op zoek is naar een veelzijdige en uitdagende job, kan verrassend dichtbij terecht: in de badkamer. Het werk in deze sector schenkt veel voldoening, en je talenten krijgen er alle ruimte. Al hangt dat natuurlijk ook af van het bedrijf waar je terechtkomt…

RetailDetail verwelkomt Kjëll Bries

25/04/2017

Het blijft bewegen bij RetailDetail: zopas hebben we een nieuwe accountmanager aangeworven. Kjëll Bries wordt het aanspreekpunt voor onze partners en adverteerders.

Winkels Neckermann verdwijnen volledig

25/04/2017

De winkels van Neckermann.com zullen geen doorstart maken en zijn in handen gevallen van opkoper Hahebo. De curators hebben lange tijd naar een overnemer gezocht, maar zijn daar uiteindelijk dus niet in geslaagd.

Regering stelt gedragscode deur-aan-deurverkopers op

24/04/2017

Minister van Economie Kris Peeters heeft een gedragscode opgesteld voor deur-aan-deurverkopers, die een einde moet maken aan opdringerige verkopers. Het is de bedoeling dat alle bedrijven in de sector de gedragscode ondertekenen.

Wat na de digitalisering? Vier grote trends

24/04/2017

De digitale disruptie heeft meer gevolgen dan alleen de digitalisering van de retailsector. Veel meer, meent Annick Lemaylleux, VP Global Retail Market bij Atos. Op het RetailDetail Congress maakt ze ons wegwijs in de grootste trends.

 

Philip Morris verkocht ruim tiende minder sigaretten

20/04/2017

Tabaksgigant Philip Morris, de fabrikant van onder meer Marlboro, L&M en Chesterfield, verkocht het voorbije kwartaal 11,5% minder sigaretten dan in dezelfde periode een jaar eerder. De omzet zakte met 1,4%, de winst ging er wel met 4% op vooruit.

Back to top