BD komt op eigen benen te staan.

BD komt op eigen benen  te staan.

Het doek is gevallen over de Belgische Distributiedienst als onderdeel van TNT. De Belgische dochter van postbedrijf TNT wordt afgestoten door middel van een management buy-out. BD gaat op die manier op eigen benen verder, al zal het een entiteit vormen met de Italiaanse tak van TNT die hetzelfde lot te wachten staat.


De management buy-out bestaat eruit dat het eigen management en investeringsfonds NPM Capital de activiteiten van BD overnemen. Zij zullen de handen in elkaar slaan met de afdeling voor ongeadresseerde post van hun Italiaanse zusterbedrijf. TNT wil in Italië enkel verder met de succesvollere divisie geadresseerde post.


BD is de Belgische marktleider in huis-aan-huisreclame. In 2009 boekte de Belgische Distributiedienst, met hoofdkantoor in Zaventem, een omzet van een slordige 100 miljoen euro. In het eerste kwartaal van 2011 zou de verkoop moeten worden afgerond.


Het Nederlandse TNT maakte reeds een poos geleden bekend dat het zijn Belgische activiteiten van de hand wilde doen. TNT wil zich voortaan focussen op geadresseerde post in landen waar het al een sterke marktpositie heeft, meer bepaald in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Italië.

Het doek is gevallen over de Belgische Distributiedienst als onderdeel van TNT. De Belgische dochter van postbedrijf TNT wordt afgestoten door middel van een management buy-out. BD gaat op die manier op eigen benen verder, al zal het een entiteit vormen met de Italiaanse tak van TNT die hetzelfde lot te wachten staat.


De management buy-out bestaat eruit dat het eigen management en investeringsfonds NPM Capital de activiteiten van BD overnemen. Zij zullen de handen in elkaar slaan met de afdeling voor ongeadresseerde post van hun Italiaanse zusterbedrijf. TNT wil in Italië enkel verder met de succesvollere divisie geadresseerde post.


BD is de Belgische marktleider in huis-aan-huisreclame. In 2009 boekte de Belgische Distributiedienst, met hoofdkantoor in Zaventem, een omzet van een slordige 100 miljoen euro. In het eerste kwartaal van 2011 zou de verkoop moeten worden afgerond.


Het Nederlandse TNT maakte reeds een poos geleden bekend dat het zijn Belgische activiteiten van de hand wilde doen. TNT wil zich voortaan focussen op geadresseerde post in landen waar het al een sterke marktpositie heeft, meer bepaald in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Italië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Kinderwagenproducent Bugaboo in de etalage

15/06/2017

Als gevolg van een familieruzie tussen de twee oprichters-eigenaars staat Bugaboo te koop. Het Nederlandse merk van luxekinderwagens, dat internationaal doorbrak dankzij de tv-serie Sex and the City, zou zo’n 200 miljoen euro moeten kosten.

Nieuwe website om onafhankelijke krantenwinkel te redden

15/06/2017

Persdistributeur Ubiway heeft een website gelanceerd om zelfstandige krantenwinkels te helpen overleven. In vijf jaar tijd zagen die hun aantal terugvallen van 3.200 naar 2.400: hoog tijd voor een grootscheepse operatie 'Red de krantenwinkel'.

Fnuiken Nike, Universal Studios en Sanrio de vrije concurrentie?

15/06/2017

Een week na het Amerikaanse kledingmerk Guess neemt Brussel nu ook Nike, Universal Studios en Sanrio in het vizier. Mogelijk beperken ze de grensoverschrijdende en de onlineverkoop van hun producten in de Europese Unie.

België bijna altijd duurder dan buurlanden

15/06/2017

Het is een oud zeer: de Belgische consument betaalt zo goed als altijd meer wanneer hij eenzelfde product in eigen land koopt in plaats van in een buurland. Nieuwe cijfers van het Europese statistiekbureau Eurostat tonen dat nog maar eens aan.

“Prijskrakers helpen economie naar de knoppen”

14/06/2017

Volgens politicoloog Jonathan Holslag van de VUB moet de consument bewuster gaan kopen en wegblijven van prijskrakers als Action en Primark, omdat die “de economie verknoeien”. Hij vindt dan ook dat er meer bij lokale winkels moet worden gekocht.

Fnac en Carrefour: het nieuwe powerkoppel van Frankrijk?

14/06/2017

Komt er een huwelijk tussen Carrefour en Fnac Darty, nu Fnac-topman Alexandre Bompard aan het stuur komt van Carrefour? Kunnen een zoekende supermarktketen, een cultuurverkoper in relance en een gewilde elektroretailer de Franse retail ‘great again’ maken? 

Back to top