BD komt op eigen benen te staan.

BD komt op eigen benen  te staan.

Het doek is gevallen over de Belgische Distributiedienst als onderdeel van TNT. De Belgische dochter van postbedrijf TNT wordt afgestoten door middel van een management buy-out. BD gaat op die manier op eigen benen verder, al zal het een entiteit vormen met de Italiaanse tak van TNT die hetzelfde lot te wachten staat.


De management buy-out bestaat eruit dat het eigen management en investeringsfonds NPM Capital de activiteiten van BD overnemen. Zij zullen de handen in elkaar slaan met de afdeling voor ongeadresseerde post van hun Italiaanse zusterbedrijf. TNT wil in Italië enkel verder met de succesvollere divisie geadresseerde post.


BD is de Belgische marktleider in huis-aan-huisreclame. In 2009 boekte de Belgische Distributiedienst, met hoofdkantoor in Zaventem, een omzet van een slordige 100 miljoen euro. In het eerste kwartaal van 2011 zou de verkoop moeten worden afgerond.


Het Nederlandse TNT maakte reeds een poos geleden bekend dat het zijn Belgische activiteiten van de hand wilde doen. TNT wil zich voortaan focussen op geadresseerde post in landen waar het al een sterke marktpositie heeft, meer bepaald in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Italië.

Het doek is gevallen over de Belgische Distributiedienst als onderdeel van TNT. De Belgische dochter van postbedrijf TNT wordt afgestoten door middel van een management buy-out. BD gaat op die manier op eigen benen verder, al zal het een entiteit vormen met de Italiaanse tak van TNT die hetzelfde lot te wachten staat.


De management buy-out bestaat eruit dat het eigen management en investeringsfonds NPM Capital de activiteiten van BD overnemen. Zij zullen de handen in elkaar slaan met de afdeling voor ongeadresseerde post van hun Italiaanse zusterbedrijf. TNT wil in Italië enkel verder met de succesvollere divisie geadresseerde post.


BD is de Belgische marktleider in huis-aan-huisreclame. In 2009 boekte de Belgische Distributiedienst, met hoofdkantoor in Zaventem, een omzet van een slordige 100 miljoen euro. In het eerste kwartaal van 2011 zou de verkoop moeten worden afgerond.


Het Nederlandse TNT maakte reeds een poos geleden bekend dat het zijn Belgische activiteiten van de hand wilde doen. TNT wil zich voortaan focussen op geadresseerde post in landen waar het al een sterke marktpositie heeft, meer bepaald in Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Italië.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Renovatie Nieuwstraat maandag van start

26/05/2017

Maandag is het zover: dan gaat de renovatie van de Nieuwstraat in Brussel eindelijk van start. De werken zullen twee jaar in beslag en moeten van de Brusselse winkelstraat terug een aantrekkelijke trekpleister maken.

Weinig enthousiasme voor nieuwe boekwinkel Amazon in New York

26/05/2017

Online retailer Amazon heeft zijn eerste boekwinkel in New York geopend, maar de reacties op de opening van de nieuwe fysieke winkel zijn niet enkel positief. Het uitzicht zou immers te veel lijken op dat van een traditionele boekwinkel.

“Heritage House is hét voorbeeld van een conceptstore”

24/05/2017

De Antwerpse conceptstore Heritage House, gespecialiseerd in Belgisch fooddesign, wil uitgroeien tot een belevingsmerk met internationale allure. De initiatiefnemers openden een pop-up in Home of Retail, het co-creatieplatform van RetailDetail. 

Waarom retailers kleur moeten bekennen

24/05/2017

Of het nu gaat om een sofa, een schoonmaakproduct of een nieuwe outfit: kleur is cruciaal bij de aankoop. Toch wordt het belang van de factor kleur nog onderschat. Trendwatcher Hilde Francq schreef er een boek over: ‘Kleur verkoopt’. 

Forse winstdaling voor Marks & Spencer

24/05/2017

Ondanks een lichte omzetstijging is de winst voor belastingen bij het Britse Marks & Spencer vorig jaar met meer dan de helft teruggevallen. Zoals verwacht was er bij de verkoop van kleding een omzetdaling.

Shoptalk Europe maakt agenda bekend en geeft tickets weg

23/05/2017

(publireportage) De beurs Shoptalk Europe, die van 9 tot 11 oktober doorgaat in Kopenhagen, heeft naast haar agenda ook een programma bekendgemaakt waarmee retailers gratis kaarten en een deelname in de reiskosten kunnen krijgen.

Back to top