Casa stopt met kliklijn | RetailDetail

Casa stopt met kliklijn

Casa stopt met kliklijn

Interieurketen Casa stopt al na een maand met de kliklijn waarop werknemers elkaar aangeven. Dat heeft ze gezegd op een ondernemingsraad.

Alternatief om "plaag te bestrijden"

Casa begon begin september met de kliklijn om een halt toe te roepen aan enkele misbruiken in de winkels, zoals te laat of niet opkomen of het verdonkermanen van goederen. Een op de drie diefstallen zou immers door het eigen personeel worden gepleegd.

 

Aan de filiaalleiders werd gevraagd om de maatregel te laten ondertekenen door alle werknemers en de aankondiging ervan duidelijk zichtbaar op te hangen. De vakbonden reageerden furieus op het initiatief. Ze vonden dat het management een sfeer van verdachtmakingen installeerde.  De directie wil nu met de vakbonden naar alternatieven zoeken om de plaag te bestrijden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.