Colruyt Group verkoopt automatiseringsdochter Intrion aan management

Colruyt Group verkoopt automatiseringsdochter Intrion aan management
Colruyt Group heeft haar dochter Intrion, het industriële automatiseringsbedrijf dat ontstond uit het samengaan van het vroegere Createch Engineering en Dolmen Industrial Projects, verkocht aan de huidige directie via een zogenoemde "management buy-out". Omdat de activiteiten van Intrion ver van de corebusiness van Colruyt liggen, vaart de firma voortaan haar eigen koers. Naar "goede" gewoonte maakte de Halse discountreus geen financiële details bekend.

Gegroeid uit noodzaak

Colruyt Group richtte Intrion op toen er een grote nood was aan oplossingen om bepaalde taken te automatiseren en het werk van de medewerkers te vereenvoudigen. Zo ontwikkelde het bedrijf onder meer de orderpicker, een unieke robot die bestellingen voor groenten en fruit voor de winkels klaarmaakt. Ook de automatische bakkenwas, die elke dag duizenden blauwe en oranje bakken onder handen neemt, werd door Intrion bedacht en gerealiseerd.

 

"Maar de activiteiten van Intrion liggen ver van onze hoofdbezigheid, de retail", stelt topman Jef Colruyt. Vandaar de verkoop aan het huidige management, Gerard Paulussen en Chris Vleeschouwers.

 

Colruyt blijft klant

De nagelnieuwe NV heeft zich alvast verzekerd van een grote klant. “Het is niet omdat Intrion zelfstandig wordt, dat we niet langer zullen samenwerken", zegt Jef Colruyt. "We zijn altijd heel tevreden geweest over de samenwerking. We zijn ook fier op de ontwikkeling die Intrion over de jaren heen gekend heeft."

 

Intrion werkte de voorbije jaren meer en meer voor andere Belgische en internationale klanten. Het bedenkt voor hen oplossingen voor industriële automatisering en zorgt ervoor dat de verschillende toepassingen met elkaar communiceren en zo een totaaloplossing vormen. Zo ontwikkelde Intrion al machines die poststukken, pakketten of bagage op luchthavens triëren. 

 

Het bedrijf is vooral actief in productie en logistiek voor de sectoren food, retail, farmaceutica en luchtvaart. Bij het bedrijf werken 150 ingenieurs. Intrion, met hoofdzetel in Huizingen, heeft satellietkantoren in Hillegom (Nederland), Bedford (Groot-Brittannië) en Roissy Charles De Gaulle (Frankrijk).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top