Colruyt Group verkoopt automatiseringsdochter Intrion aan management | RetailDetail

Colruyt Group verkoopt automatiseringsdochter Intrion aan management

Colruyt Group verkoopt automatiseringsdochter Intrion aan management
Colruyt Group heeft haar dochter Intrion, het industriële automatiseringsbedrijf dat ontstond uit het samengaan van het vroegere Createch Engineering en Dolmen Industrial Projects, verkocht aan de huidige directie via een zogenoemde "management buy-out". Omdat de activiteiten van Intrion ver van de corebusiness van Colruyt liggen, vaart de firma voortaan haar eigen koers. Naar "goede" gewoonte maakte de Halse discountreus geen financiële details bekend.

Gegroeid uit noodzaak

Colruyt Group richtte Intrion op toen er een grote nood was aan oplossingen om bepaalde taken te automatiseren en het werk van de medewerkers te vereenvoudigen. Zo ontwikkelde het bedrijf onder meer de orderpicker, een unieke robot die bestellingen voor groenten en fruit voor de winkels klaarmaakt. Ook de automatische bakkenwas, die elke dag duizenden blauwe en oranje bakken onder handen neemt, werd door Intrion bedacht en gerealiseerd.

 

"Maar de activiteiten van Intrion liggen ver van onze hoofdbezigheid, de retail", stelt topman Jef Colruyt. Vandaar de verkoop aan het huidige management, Gerard Paulussen en Chris Vleeschouwers.

 

Colruyt blijft klant

De nagelnieuwe NV heeft zich alvast verzekerd van een grote klant. “Het is niet omdat Intrion zelfstandig wordt, dat we niet langer zullen samenwerken", zegt Jef Colruyt. "We zijn altijd heel tevreden geweest over de samenwerking. We zijn ook fier op de ontwikkeling die Intrion over de jaren heen gekend heeft."

 

Intrion werkte de voorbije jaren meer en meer voor andere Belgische en internationale klanten. Het bedenkt voor hen oplossingen voor industriële automatisering en zorgt ervoor dat de verschillende toepassingen met elkaar communiceren en zo een totaaloplossing vormen. Zo ontwikkelde Intrion al machines die poststukken, pakketten of bagage op luchthavens triëren. 

 

Het bedrijf is vooral actief in productie en logistiek voor de sectoren food, retail, farmaceutica en luchtvaart. Bij het bedrijf werken 150 ingenieurs. Intrion, met hoofdzetel in Huizingen, heeft satellietkantoren in Hillegom (Nederland), Bedford (Groot-Brittannië) en Roissy Charles De Gaulle (Frankrijk).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe Polette de Zara van de brillen wil worden

25/06/2018

Excentrieke designmonturen voor geen geld, online besteld en rechtstreeks geleverd vanuit de fabriek in China: Polette gaat voor niets minder dan disruptie in de optiekwereld. Het fast-fashion brillenmerk wil de wereld veroveren.

Standaard Boekhandel opent Brusselse flagshipstore

25/06/2018

In de Brusselse voetgangerszone mikt Standaard Boekhandel op een internationaal publiek met een grote keuze aan boeken in het Frans en het Engels. Ook de schrijf- en papierwaren van zusterketen Club krijgen alle ruimte.

Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.