Colruyt Group verkoopt automatiseringsdochter Intrion aan management | RetailDetail

Colruyt Group verkoopt automatiseringsdochter Intrion aan management

Colruyt Group verkoopt automatiseringsdochter Intrion aan management
Colruyt Group heeft haar dochter Intrion, het industriële automatiseringsbedrijf dat ontstond uit het samengaan van het vroegere Createch Engineering en Dolmen Industrial Projects, verkocht aan de huidige directie via een zogenoemde "management buy-out". Omdat de activiteiten van Intrion ver van de corebusiness van Colruyt liggen, vaart de firma voortaan haar eigen koers. Naar "goede" gewoonte maakte de Halse discountreus geen financiële details bekend.

Gegroeid uit noodzaak

Colruyt Group richtte Intrion op toen er een grote nood was aan oplossingen om bepaalde taken te automatiseren en het werk van de medewerkers te vereenvoudigen. Zo ontwikkelde het bedrijf onder meer de orderpicker, een unieke robot die bestellingen voor groenten en fruit voor de winkels klaarmaakt. Ook de automatische bakkenwas, die elke dag duizenden blauwe en oranje bakken onder handen neemt, werd door Intrion bedacht en gerealiseerd.

 

"Maar de activiteiten van Intrion liggen ver van onze hoofdbezigheid, de retail", stelt topman Jef Colruyt. Vandaar de verkoop aan het huidige management, Gerard Paulussen en Chris Vleeschouwers.

 

Colruyt blijft klant

De nagelnieuwe NV heeft zich alvast verzekerd van een grote klant. “Het is niet omdat Intrion zelfstandig wordt, dat we niet langer zullen samenwerken", zegt Jef Colruyt. "We zijn altijd heel tevreden geweest over de samenwerking. We zijn ook fier op de ontwikkeling die Intrion over de jaren heen gekend heeft."

 

Intrion werkte de voorbije jaren meer en meer voor andere Belgische en internationale klanten. Het bedenkt voor hen oplossingen voor industriële automatisering en zorgt ervoor dat de verschillende toepassingen met elkaar communiceren en zo een totaaloplossing vormen. Zo ontwikkelde Intrion al machines die poststukken, pakketten of bagage op luchthavens triëren. 

 

Het bedrijf is vooral actief in productie en logistiek voor de sectoren food, retail, farmaceutica en luchtvaart. Bij het bedrijf werken 150 ingenieurs. Intrion, met hoofdzetel in Huizingen, heeft satellietkantoren in Hillegom (Nederland), Bedford (Groot-Brittannië) en Roissy Charles De Gaulle (Frankrijk).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.