Connections Antwerpen naar indrukwekkende concept store | RetailDetail

Connections Antwerpen naar indrukwekkende concept store

Connections Antwerpen naar indrukwekkende concept store

De Belgische reisorganisatie Connections heeft zijn Antwerpse Travel Store verhuisd van de Schoenmarkt naar de Wapper, in het pand waar vroeger Free Record Shop een winkel had. De nieuwste concept store pakt uit met een unieke shopervaring.

300 m² groot reismekka

"Met de opening van onze Travel Store op de Schoenmarkt hadden we reeds een toplocatie, maar toen we hoorden dat het gebouw op de Wapper beschikbaar werd, hebben we geen seconde geaarzeld om te verhuizen", zegt Ronny Bayens, oprichter van Connections. "Op deze nieuwe locatie, in het hart van de stad, zijn we nog beter bereikbaar. Bovendien maakt de unieke shoppingervaring de drempel om binnen te springen ontzettend klein."

 

Het resultaat mag alvast worden gezien: een ruim 300 m² groot reismekka, verspreid over drie verdiepingen, dat de bezoekers meteen onderdompelt in de sfeer van hun volgende bestemming. Daarbij borduurde Connections voort op de test met zijn Hasseltse concept store, die eerder dit jaar uitpakte met inspirerende corners rond de USA en Azië. Een schot in de roos, zegt productmanager Frank Bosteels: "Tijdens de drie maanden lange testfase noteerden we een spectaculaire toename van het aantal bezoekers én van de omzet."

 

Behalve de reeds gekende USA- en Azië-corners kreeg de Antwerpse concept store ook een Afrikaanse setting en zelfs een heuse 'beach corner'. Naar analogie met de Hasseltse shop zijn ook hier de typische infodesks verdwenen. De reisconsulenten vergezellen de klanten naar de gepaste locatie en doen het nodige opzoekingswerk of reserveren de trip met hun laptop. Uiteraard is er ook een breed gamma aan 'travel essentials' verkrijgbaar: van muggenmelk voor exotische reizen over multilanden-stroomadapters tot reisgidsen en zelfs reiskoffers.

 

3D-bril en 'internet-proof'

Connections omarmt ook de allernieuwste technologieën. Zo kunnen bezoekers in de shop een virtuele wandeling door New York maken met een 3D-bril. De marktleider van city trips naar de Big Apple stuurde eerder dit jaar de Vlaamse start-up Yondr ter plekke om 360°-opnamen te maken vanuit een helikopter, vanaf het Rockefeller Center of van op Times Square... "Met de virtual reality bril heb je echt het gevoel dat je op de bestemming bent. Dit haalt de laatste aarzelingen om een trip naar NYC te boeken bij de klanten weg", zegt Frank Bosteels.

 

Met dit nieuwe winkelconcept, uniek in Europa, kan Connections naar eigen zeggen met een gerust gemoed de concurrentie aangaan met online-reisaanbieders. "Terwijl de consument zich vroeger naar een reiskantoor begaf om zijn vakantie te kiezen, is hij vandaag al uitvoerig op het web gaan neuzen en heeft hij zijn keuze al voor 85% gemaakt. In het reiskantoor worden de laatste vragen gesteld en de reservatie geformaliseerd", zegt Ronny Baeyens.

 

Na Hasselt en Antwerpen, is de vestiging in Brussel Centrum de volgende om een volledige metamorfose te ondergaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.