Connections Antwerpen naar indrukwekkende concept store

Connections Antwerpen naar indrukwekkende concept store

De Belgische reisorganisatie Connections heeft zijn Antwerpse Travel Store verhuisd van de Schoenmarkt naar de Wapper, in het pand waar vroeger Free Record Shop een winkel had. De nieuwste concept store pakt uit met een unieke shopervaring.

300 m² groot reismekka

"Met de opening van onze Travel Store op de Schoenmarkt hadden we reeds een toplocatie, maar toen we hoorden dat het gebouw op de Wapper beschikbaar werd, hebben we geen seconde geaarzeld om te verhuizen", zegt Ronny Bayens, oprichter van Connections. "Op deze nieuwe locatie, in het hart van de stad, zijn we nog beter bereikbaar. Bovendien maakt de unieke shoppingervaring de drempel om binnen te springen ontzettend klein."

 

Het resultaat mag alvast worden gezien: een ruim 300 m² groot reismekka, verspreid over drie verdiepingen, dat de bezoekers meteen onderdompelt in de sfeer van hun volgende bestemming. Daarbij borduurde Connections voort op de test met zijn Hasseltse concept store, die eerder dit jaar uitpakte met inspirerende corners rond de USA en Azië. Een schot in de roos, zegt productmanager Frank Bosteels: "Tijdens de drie maanden lange testfase noteerden we een spectaculaire toename van het aantal bezoekers én van de omzet."

 

Behalve de reeds gekende USA- en Azië-corners kreeg de Antwerpse concept store ook een Afrikaanse setting en zelfs een heuse 'beach corner'. Naar analogie met de Hasseltse shop zijn ook hier de typische infodesks verdwenen. De reisconsulenten vergezellen de klanten naar de gepaste locatie en doen het nodige opzoekingswerk of reserveren de trip met hun laptop. Uiteraard is er ook een breed gamma aan 'travel essentials' verkrijgbaar: van muggenmelk voor exotische reizen over multilanden-stroomadapters tot reisgidsen en zelfs reiskoffers.

 

3D-bril en 'internet-proof'

Connections omarmt ook de allernieuwste technologieën. Zo kunnen bezoekers in de shop een virtuele wandeling door New York maken met een 3D-bril. De marktleider van city trips naar de Big Apple stuurde eerder dit jaar de Vlaamse start-up Yondr ter plekke om 360°-opnamen te maken vanuit een helikopter, vanaf het Rockefeller Center of van op Times Square... "Met de virtual reality bril heb je echt het gevoel dat je op de bestemming bent. Dit haalt de laatste aarzelingen om een trip naar NYC te boeken bij de klanten weg", zegt Frank Bosteels.

 

Met dit nieuwe winkelconcept, uniek in Europa, kan Connections naar eigen zeggen met een gerust gemoed de concurrentie aangaan met online-reisaanbieders. "Terwijl de consument zich vroeger naar een reiskantoor begaf om zijn vakantie te kiezen, is hij vandaag al uitvoerig op het web gaan neuzen en heeft hij zijn keuze al voor 85% gemaakt. In het reiskantoor worden de laatste vragen gesteld en de reservatie geformaliseerd", zegt Ronny Baeyens.

 

Na Hasselt en Antwerpen, is de vestiging in Brussel Centrum de volgende om een volledige metamorfose te ondergaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top