Connections Antwerpen naar indrukwekkende concept store

Connections Antwerpen naar indrukwekkende concept store

De Belgische reisorganisatie Connections heeft zijn Antwerpse Travel Store verhuisd van de Schoenmarkt naar de Wapper, in het pand waar vroeger Free Record Shop een winkel had. De nieuwste concept store pakt uit met een unieke shopervaring.

300 m² groot reismekka

"Met de opening van onze Travel Store op de Schoenmarkt hadden we reeds een toplocatie, maar toen we hoorden dat het gebouw op de Wapper beschikbaar werd, hebben we geen seconde geaarzeld om te verhuizen", zegt Ronny Bayens, oprichter van Connections. "Op deze nieuwe locatie, in het hart van de stad, zijn we nog beter bereikbaar. Bovendien maakt de unieke shoppingervaring de drempel om binnen te springen ontzettend klein."

 

Het resultaat mag alvast worden gezien: een ruim 300 m² groot reismekka, verspreid over drie verdiepingen, dat de bezoekers meteen onderdompelt in de sfeer van hun volgende bestemming. Daarbij borduurde Connections voort op de test met zijn Hasseltse concept store, die eerder dit jaar uitpakte met inspirerende corners rond de USA en Azië. Een schot in de roos, zegt productmanager Frank Bosteels: "Tijdens de drie maanden lange testfase noteerden we een spectaculaire toename van het aantal bezoekers én van de omzet."

 

Behalve de reeds gekende USA- en Azië-corners kreeg de Antwerpse concept store ook een Afrikaanse setting en zelfs een heuse 'beach corner'. Naar analogie met de Hasseltse shop zijn ook hier de typische infodesks verdwenen. De reisconsulenten vergezellen de klanten naar de gepaste locatie en doen het nodige opzoekingswerk of reserveren de trip met hun laptop. Uiteraard is er ook een breed gamma aan 'travel essentials' verkrijgbaar: van muggenmelk voor exotische reizen over multilanden-stroomadapters tot reisgidsen en zelfs reiskoffers.

 

3D-bril en 'internet-proof'

Connections omarmt ook de allernieuwste technologieën. Zo kunnen bezoekers in de shop een virtuele wandeling door New York maken met een 3D-bril. De marktleider van city trips naar de Big Apple stuurde eerder dit jaar de Vlaamse start-up Yondr ter plekke om 360°-opnamen te maken vanuit een helikopter, vanaf het Rockefeller Center of van op Times Square... "Met de virtual reality bril heb je echt het gevoel dat je op de bestemming bent. Dit haalt de laatste aarzelingen om een trip naar NYC te boeken bij de klanten weg", zegt Frank Bosteels.

 

Met dit nieuwe winkelconcept, uniek in Europa, kan Connections naar eigen zeggen met een gerust gemoed de concurrentie aangaan met online-reisaanbieders. "Terwijl de consument zich vroeger naar een reiskantoor begaf om zijn vakantie te kiezen, is hij vandaag al uitvoerig op het web gaan neuzen en heeft hij zijn keuze al voor 85% gemaakt. In het reiskantoor worden de laatste vragen gesteld en de reservatie geformaliseerd", zegt Ronny Baeyens.

 

Na Hasselt en Antwerpen, is de vestiging in Brussel Centrum de volgende om een volledige metamorfose te ondergaan.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top