Consument en tweedehandssites slaan munt uit ongewenste cadeaus

Consument en tweedehandssites slaan munt uit ongewenste cadeaus

De kerstperiode doet niet alleen de eerstehandsretail herleven, ook de tweedehandssites varen er dit jaar bijzonder goed bij. Onlineplatform 2dehands.be zag bijna drie keer meer nieuwe aanbiedingen ten opzichte van de kerstperiode vorig jaar.

Tot 25% meer zoekertjes

Wie niet tevreden is over zijn kerstcadeaus, hoopt alsnog munt te slaan uit de pakjes door ze linea recta op zoekertjessites als 2dehands.be of Hebbes te zetten. Op kerstdag zelf verschenen op 2dehands.be al 12.000 extra aanbiedingen bovenop de 20.000 nieuwe zoekertjes die de site gemiddeld dagelijks te verwerken krijgt. Voor 26 december zou dat zelfs oplopen tot 50.000. Met name door de economische crisis tonen mensen weinig verdraagzaamheid ten opzichte van ‘ongewenste’ cadeaus. Ook het aantal consumenten dat geschenken in de winkels wenst om te ruilen is opvallend hoog.

De trend is overigens niet enkel in België merkbaar. Volgens eBay liep het totale bedrag aan foute kerstcadeautjes in ons land op tot 25 miljoen euro, in Australië was dat ruim 388 miljoen euro (500 miljoen Australische dollar) en in het Verenigd Koninkrijk maar liefst 2,8 miljard euro (2,4 miljard pond).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top