Consument en tweedehandssites slaan munt uit ongewenste cadeaus

Consument en tweedehandssites slaan munt uit ongewenste cadeaus

De kerstperiode doet niet alleen de eerstehandsretail herleven, ook de tweedehandssites varen er dit jaar bijzonder goed bij. Onlineplatform 2dehands.be zag bijna drie keer meer nieuwe aanbiedingen ten opzichte van de kerstperiode vorig jaar.

Tot 25% meer zoekertjes

Wie niet tevreden is over zijn kerstcadeaus, hoopt alsnog munt te slaan uit de pakjes door ze linea recta op zoekertjessites als 2dehands.be of Hebbes te zetten. Op kerstdag zelf verschenen op 2dehands.be al 12.000 extra aanbiedingen bovenop de 20.000 nieuwe zoekertjes die de site gemiddeld dagelijks te verwerken krijgt. Voor 26 december zou dat zelfs oplopen tot 50.000. Met name door de economische crisis tonen mensen weinig verdraagzaamheid ten opzichte van ‘ongewenste’ cadeaus. Ook het aantal consumenten dat geschenken in de winkels wenst om te ruilen is opvallend hoog.

De trend is overigens niet enkel in België merkbaar. Volgens eBay liep het totale bedrag aan foute kerstcadeautjes in ons land op tot 25 miljoen euro, in Australië was dat ruim 388 miljoen euro (500 miljoen Australische dollar) en in het Verenigd Koninkrijk maar liefst 2,8 miljard euro (2,4 miljard pond).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

Back to top