Consument en tweedehandssites slaan munt uit ongewenste cadeaus | RetailDetail

Consument en tweedehandssites slaan munt uit ongewenste cadeaus

Consument en tweedehandssites slaan munt uit ongewenste cadeaus

De kerstperiode doet niet alleen de eerstehandsretail herleven, ook de tweedehandssites varen er dit jaar bijzonder goed bij. Onlineplatform 2dehands.be zag bijna drie keer meer nieuwe aanbiedingen ten opzichte van de kerstperiode vorig jaar.

Tot 25% meer zoekertjes

Wie niet tevreden is over zijn kerstcadeaus, hoopt alsnog munt te slaan uit de pakjes door ze linea recta op zoekertjessites als 2dehands.be of Hebbes te zetten. Op kerstdag zelf verschenen op 2dehands.be al 12.000 extra aanbiedingen bovenop de 20.000 nieuwe zoekertjes die de site gemiddeld dagelijks te verwerken krijgt. Voor 26 december zou dat zelfs oplopen tot 50.000. Met name door de economische crisis tonen mensen weinig verdraagzaamheid ten opzichte van ‘ongewenste’ cadeaus. Ook het aantal consumenten dat geschenken in de winkels wenst om te ruilen is opvallend hoog.

De trend is overigens niet enkel in België merkbaar. Volgens eBay liep het totale bedrag aan foute kerstcadeautjes in ons land op tot 25 miljoen euro, in Australië was dat ruim 388 miljoen euro (500 miljoen Australische dollar) en in het Verenigd Koninkrijk maar liefst 2,8 miljard euro (2,4 miljard pond).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof – waar ook Galeria Inno toe behoort – zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.