De postbode brengt de boodschappen op afspraak

De postbode brengt de boodschappen op afspraak

Postbedrijf bpost start met het thuisleveren van boodschappen allerhande, of dat nu inkopen bij de supermarkt of webshopbestellingen zijn. De pakjesbezorger doet dat bovendien op afspraak: de consument kan zelf kiezen waar en wanneer hij zijn pakketje afgeleverd wil hebben.

‘Waar en wanneer de consument wil’

Het bedrijf start nog dit jaar met een proefproject voor de nieuwe thuisleveringsdienst. Bedoeling is dat "alle mogelijke goederen kunnen worden bezorgd, waar en wanneer consumenten dat willen," klinkt het bij bpost. De postdienst denkt daarbij aan boodschappen van plaatselijke handelaars en supermarkten of bestellingen bij online retailers, maar ook aan diensten zoals strijk of herstellingen.

 

Met het project wil bpost het dalende volume verstuurde brieven opvangen. Zoals bpost reeds eerder had duidelijk gemaakt, wil het zich meer en meer profileren als partner voor de retail. "Het is belangrijk dat we projecten hebben die toekomstperspectief bieden en waarin we kunnen groeien. Dit is bij uitstek een project waarvan zowel de klant als bpost beter worden," verklaart Piet Van Speybroeck van bpost in Het Nieuwsblad.


Uitrol in 2013

In Sint-Niklaas kunnen 800 gezinnen vanaf april hun aankopen bij deelnemende handelaars en ketens laten leveren, terwijl de test in twee andere steden een sociale invulling krijgt: de postbode zal in Geraardsbergen warme maaltijden rondbrengen, in Turnhout brengt de ‘facteur’ de strijk en inkopen naar wie slecht ter been is.

 

Indien succesvol, zal de thuisleveringsdienst in 2013 over het hele land worden uitgerold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top