De postbode brengt de boodschappen op afspraak

De postbode brengt de boodschappen op afspraak

Postbedrijf bpost start met het thuisleveren van boodschappen allerhande, of dat nu inkopen bij de supermarkt of webshopbestellingen zijn. De pakjesbezorger doet dat bovendien op afspraak: de consument kan zelf kiezen waar en wanneer hij zijn pakketje afgeleverd wil hebben.

‘Waar en wanneer de consument wil’

Het bedrijf start nog dit jaar met een proefproject voor de nieuwe thuisleveringsdienst. Bedoeling is dat "alle mogelijke goederen kunnen worden bezorgd, waar en wanneer consumenten dat willen," klinkt het bij bpost. De postdienst denkt daarbij aan boodschappen van plaatselijke handelaars en supermarkten of bestellingen bij online retailers, maar ook aan diensten zoals strijk of herstellingen.

 

Met het project wil bpost het dalende volume verstuurde brieven opvangen. Zoals bpost reeds eerder had duidelijk gemaakt, wil het zich meer en meer profileren als partner voor de retail. "Het is belangrijk dat we projecten hebben die toekomstperspectief bieden en waarin we kunnen groeien. Dit is bij uitstek een project waarvan zowel de klant als bpost beter worden," verklaart Piet Van Speybroeck van bpost in Het Nieuwsblad.


Uitrol in 2013

In Sint-Niklaas kunnen 800 gezinnen vanaf april hun aankopen bij deelnemende handelaars en ketens laten leveren, terwijl de test in twee andere steden een sociale invulling krijgt: de postbode zal in Geraardsbergen warme maaltijden rondbrengen, in Turnhout brengt de ‘facteur’ de strijk en inkopen naar wie slecht ter been is.

 

Indien succesvol, zal de thuisleveringsdienst in 2013 over het hele land worden uitgerold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Voor die zogeheten ‘smart ads’ putten de initiatiefnemers o.a. uit de aankoophistorieken via de klantenkaarten van grote ketens.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Back to top