De postbode brengt de boodschappen op afspraak

De postbode brengt de boodschappen op afspraak

Postbedrijf bpost start met het thuisleveren van boodschappen allerhande, of dat nu inkopen bij de supermarkt of webshopbestellingen zijn. De pakjesbezorger doet dat bovendien op afspraak: de consument kan zelf kiezen waar en wanneer hij zijn pakketje afgeleverd wil hebben.

‘Waar en wanneer de consument wil’

Het bedrijf start nog dit jaar met een proefproject voor de nieuwe thuisleveringsdienst. Bedoeling is dat "alle mogelijke goederen kunnen worden bezorgd, waar en wanneer consumenten dat willen," klinkt het bij bpost. De postdienst denkt daarbij aan boodschappen van plaatselijke handelaars en supermarkten of bestellingen bij online retailers, maar ook aan diensten zoals strijk of herstellingen.

 

Met het project wil bpost het dalende volume verstuurde brieven opvangen. Zoals bpost reeds eerder had duidelijk gemaakt, wil het zich meer en meer profileren als partner voor de retail. "Het is belangrijk dat we projecten hebben die toekomstperspectief bieden en waarin we kunnen groeien. Dit is bij uitstek een project waarvan zowel de klant als bpost beter worden," verklaart Piet Van Speybroeck van bpost in Het Nieuwsblad.


Uitrol in 2013

In Sint-Niklaas kunnen 800 gezinnen vanaf april hun aankopen bij deelnemende handelaars en ketens laten leveren, terwijl de test in twee andere steden een sociale invulling krijgt: de postbode zal in Geraardsbergen warme maaltijden rondbrengen, in Turnhout brengt de ‘facteur’ de strijk en inkopen naar wie slecht ter been is.

 

Indien succesvol, zal de thuisleveringsdienst in 2013 over het hele land worden uitgerold.

Tags: