De postbode brengt de boodschappen op afspraak | RetailDetail

De postbode brengt de boodschappen op afspraak

De postbode brengt de boodschappen op afspraak

Postbedrijf bpost start met het thuisleveren van boodschappen allerhande, of dat nu inkopen bij de supermarkt of webshopbestellingen zijn. De pakjesbezorger doet dat bovendien op afspraak: de consument kan zelf kiezen waar en wanneer hij zijn pakketje afgeleverd wil hebben.

‘Waar en wanneer de consument wil’

Het bedrijf start nog dit jaar met een proefproject voor de nieuwe thuisleveringsdienst. Bedoeling is dat "alle mogelijke goederen kunnen worden bezorgd, waar en wanneer consumenten dat willen," klinkt het bij bpost. De postdienst denkt daarbij aan boodschappen van plaatselijke handelaars en supermarkten of bestellingen bij online retailers, maar ook aan diensten zoals strijk of herstellingen.

 

Met het project wil bpost het dalende volume verstuurde brieven opvangen. Zoals bpost reeds eerder had duidelijk gemaakt, wil het zich meer en meer profileren als partner voor de retail. "Het is belangrijk dat we projecten hebben die toekomstperspectief bieden en waarin we kunnen groeien. Dit is bij uitstek een project waarvan zowel de klant als bpost beter worden," verklaart Piet Van Speybroeck van bpost in Het Nieuwsblad.


Uitrol in 2013

In Sint-Niklaas kunnen 800 gezinnen vanaf april hun aankopen bij deelnemende handelaars en ketens laten leveren, terwijl de test in twee andere steden een sociale invulling krijgt: de postbode zal in Geraardsbergen warme maaltijden rondbrengen, in Turnhout brengt de ‘facteur’ de strijk en inkopen naar wie slecht ter been is.

 

Indien succesvol, zal de thuisleveringsdienst in 2013 over het hele land worden uitgerold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.