De postbode brengt de boodschappen op afspraak

De postbode brengt de boodschappen op afspraak

Postbedrijf bpost start met het thuisleveren van boodschappen allerhande, of dat nu inkopen bij de supermarkt of webshopbestellingen zijn. De pakjesbezorger doet dat bovendien op afspraak: de consument kan zelf kiezen waar en wanneer hij zijn pakketje afgeleverd wil hebben.

‘Waar en wanneer de consument wil’

Het bedrijf start nog dit jaar met een proefproject voor de nieuwe thuisleveringsdienst. Bedoeling is dat "alle mogelijke goederen kunnen worden bezorgd, waar en wanneer consumenten dat willen," klinkt het bij bpost. De postdienst denkt daarbij aan boodschappen van plaatselijke handelaars en supermarkten of bestellingen bij online retailers, maar ook aan diensten zoals strijk of herstellingen.

 

Met het project wil bpost het dalende volume verstuurde brieven opvangen. Zoals bpost reeds eerder had duidelijk gemaakt, wil het zich meer en meer profileren als partner voor de retail. "Het is belangrijk dat we projecten hebben die toekomstperspectief bieden en waarin we kunnen groeien. Dit is bij uitstek een project waarvan zowel de klant als bpost beter worden," verklaart Piet Van Speybroeck van bpost in Het Nieuwsblad.


Uitrol in 2013

In Sint-Niklaas kunnen 800 gezinnen vanaf april hun aankopen bij deelnemende handelaars en ketens laten leveren, terwijl de test in twee andere steden een sociale invulling krijgt: de postbode zal in Geraardsbergen warme maaltijden rondbrengen, in Turnhout brengt de ‘facteur’ de strijk en inkopen naar wie slecht ter been is.

 

Indien succesvol, zal de thuisleveringsdienst in 2013 over het hele land worden uitgerold.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Win een gratis deelname aan Vlerick Retail Platform!

24/11/2017

De vierde studienamiddag van het Vlerick Retail Platform 2017 vindt plaats op 7 december. Het thema: ‘blurring’, met getuigenissen van Juttu, Amélie & Moi en Sissy-Boy. Lezers van RetailDetail maken kans op een gratis invitatie.

Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Standaard Boekhandel, Bol.com en JBC vallen in de prijzen

24/11/2017

Standaard Boekhandel is op de RetailDetail Night uitgeroepen tot Qrf Beste Winkelketen van België 2017-2018. Bol.com nam de Qrf Webshop Award Belgium in ontvangst en JBC won de Qrf Sustainability Award.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Back to top