Dreams & Fears ontwikkelt nieuw researchmodel voor merken

Dreams & Fears ontwikkelt nieuw researchmodel voor merken

Herman Toch, de voormalige CEO van onderzoeksbureau Censydiam Synovate, en Klaus Lommatzsch, ex-CEO van reclamebureau Duval Guillaume, hebben samen Dreams & Fears opgericht. Met dat bureau willen ze "de brug slaan tussen consumer research en merkcommunicatie in de praktijk".

Beiden zijn ervan overtuigd dat merken en bedrijven in de sterk veranderende wereld van vandaag anders aan marketing moeten doen. "Merken moeten zich afvragen welke rol ze spelen in het leven van mensen. De merken die zullen winnen in de wereld van morgen, zijn niet de merken met de sterkste ‘brand equity’, maar zij die de sterkste ‘brand relationship equity’ hebben", klinkt het. In mensentaal: niet langer het - vaak subtiele - productverschil geeft de doorslag, wél de sterkte van de band of de relatie tussen het merk en zijn klanten.

 

Nieuw research model mondt uit in "marketing roadmap"

"Het probleem van veel research is dat die blijft steken in de schuif van de research manager", zegt Herman Toch. "Wij willen er net voor zorgen dat de conclusies een breder draagvlak krijgen binnen het bedrijf en dat de vertaalslag gemaakt wordt naar merkcommunicatie en productontwikkeling. Daartoe ontwikkelden we een model dat zeer helder en actiegericht is."

 

"Vanuit mijn vroegere ervaring zag ik dat de resultaten en opgedane kennis heel erg moeilijk in creatie konden worden omgezet. Wij willen met ons model en onze opzet adverteerders en communicatiebureaus helpen om net die brug te slaan", zegt mede-oprichter Klaus Lommatzsch. "Aan het einde van onze opdracht krijgen de merken een marketing roadmap, waarmee ze de volgende drie jaar verder kunnen."

 

Dreams & Fears maakt zelf geen content of reclame, maar werkt in synergie met de partners waarmee de klanten al samenwerken. Herman Toch en Klaus Lommatzsch mogen naar eigen zeggen al klinkende namen als Colruyt, Heinz, Douwe Egberts, PepsiCo en de VMMA tot hun klanten rekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top