Dreams & Fears ontwikkelt nieuw researchmodel voor merken

Dreams & Fears ontwikkelt nieuw researchmodel voor merken

Herman Toch, de voormalige CEO van onderzoeksbureau Censydiam Synovate, en Klaus Lommatzsch, ex-CEO van reclamebureau Duval Guillaume, hebben samen Dreams & Fears opgericht. Met dat bureau willen ze "de brug slaan tussen consumer research en merkcommunicatie in de praktijk".

Beiden zijn ervan overtuigd dat merken en bedrijven in de sterk veranderende wereld van vandaag anders aan marketing moeten doen. "Merken moeten zich afvragen welke rol ze spelen in het leven van mensen. De merken die zullen winnen in de wereld van morgen, zijn niet de merken met de sterkste ‘brand equity’, maar zij die de sterkste ‘brand relationship equity’ hebben", klinkt het. In mensentaal: niet langer het - vaak subtiele - productverschil geeft de doorslag, wél de sterkte van de band of de relatie tussen het merk en zijn klanten.

 

Nieuw research model mondt uit in "marketing roadmap"

"Het probleem van veel research is dat die blijft steken in de schuif van de research manager", zegt Herman Toch. "Wij willen er net voor zorgen dat de conclusies een breder draagvlak krijgen binnen het bedrijf en dat de vertaalslag gemaakt wordt naar merkcommunicatie en productontwikkeling. Daartoe ontwikkelden we een model dat zeer helder en actiegericht is."

 

"Vanuit mijn vroegere ervaring zag ik dat de resultaten en opgedane kennis heel erg moeilijk in creatie konden worden omgezet. Wij willen met ons model en onze opzet adverteerders en communicatiebureaus helpen om net die brug te slaan", zegt mede-oprichter Klaus Lommatzsch. "Aan het einde van onze opdracht krijgen de merken een marketing roadmap, waarmee ze de volgende drie jaar verder kunnen."

 

Dreams & Fears maakt zelf geen content of reclame, maar werkt in synergie met de partners waarmee de klanten al samenwerken. Herman Toch en Klaus Lommatzsch mogen naar eigen zeggen al klinkende namen als Colruyt, Heinz, Douwe Egberts, PepsiCo en de VMMA tot hun klanten rekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Back to top