Dreams & Fears ontwikkelt nieuw researchmodel voor merken | RetailDetail

Dreams & Fears ontwikkelt nieuw researchmodel voor merken

Dreams & Fears ontwikkelt nieuw researchmodel voor merken

Herman Toch, de voormalige CEO van onderzoeksbureau Censydiam Synovate, en Klaus Lommatzsch, ex-CEO van reclamebureau Duval Guillaume, hebben samen Dreams & Fears opgericht. Met dat bureau willen ze "de brug slaan tussen consumer research en merkcommunicatie in de praktijk".

Beiden zijn ervan overtuigd dat merken en bedrijven in de sterk veranderende wereld van vandaag anders aan marketing moeten doen. "Merken moeten zich afvragen welke rol ze spelen in het leven van mensen. De merken die zullen winnen in de wereld van morgen, zijn niet de merken met de sterkste ‘brand equity’, maar zij die de sterkste ‘brand relationship equity’ hebben", klinkt het. In mensentaal: niet langer het - vaak subtiele - productverschil geeft de doorslag, wél de sterkte van de band of de relatie tussen het merk en zijn klanten.

 

Nieuw research model mondt uit in "marketing roadmap"

"Het probleem van veel research is dat die blijft steken in de schuif van de research manager", zegt Herman Toch. "Wij willen er net voor zorgen dat de conclusies een breder draagvlak krijgen binnen het bedrijf en dat de vertaalslag gemaakt wordt naar merkcommunicatie en productontwikkeling. Daartoe ontwikkelden we een model dat zeer helder en actiegericht is."

 

"Vanuit mijn vroegere ervaring zag ik dat de resultaten en opgedane kennis heel erg moeilijk in creatie konden worden omgezet. Wij willen met ons model en onze opzet adverteerders en communicatiebureaus helpen om net die brug te slaan", zegt mede-oprichter Klaus Lommatzsch. "Aan het einde van onze opdracht krijgen de merken een marketing roadmap, waarmee ze de volgende drie jaar verder kunnen."

 

Dreams & Fears maakt zelf geen content of reclame, maar werkt in synergie met de partners waarmee de klanten al samenwerken. Herman Toch en Klaus Lommatzsch mogen naar eigen zeggen al klinkende namen als Colruyt, Heinz, Douwe Egberts, PepsiCo en de VMMA tot hun klanten rekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.