Dreams & Fears ontwikkelt nieuw researchmodel voor merken

Dreams & Fears ontwikkelt nieuw researchmodel voor merken

Herman Toch, de voormalige CEO van onderzoeksbureau Censydiam Synovate, en Klaus Lommatzsch, ex-CEO van reclamebureau Duval Guillaume, hebben samen Dreams & Fears opgericht. Met dat bureau willen ze "de brug slaan tussen consumer research en merkcommunicatie in de praktijk".

Beiden zijn ervan overtuigd dat merken en bedrijven in de sterk veranderende wereld van vandaag anders aan marketing moeten doen. "Merken moeten zich afvragen welke rol ze spelen in het leven van mensen. De merken die zullen winnen in de wereld van morgen, zijn niet de merken met de sterkste ‘brand equity’, maar zij die de sterkste ‘brand relationship equity’ hebben", klinkt het. In mensentaal: niet langer het - vaak subtiele - productverschil geeft de doorslag, wél de sterkte van de band of de relatie tussen het merk en zijn klanten.

 

Nieuw research model mondt uit in "marketing roadmap"

"Het probleem van veel research is dat die blijft steken in de schuif van de research manager", zegt Herman Toch. "Wij willen er net voor zorgen dat de conclusies een breder draagvlak krijgen binnen het bedrijf en dat de vertaalslag gemaakt wordt naar merkcommunicatie en productontwikkeling. Daartoe ontwikkelden we een model dat zeer helder en actiegericht is."

 

"Vanuit mijn vroegere ervaring zag ik dat de resultaten en opgedane kennis heel erg moeilijk in creatie konden worden omgezet. Wij willen met ons model en onze opzet adverteerders en communicatiebureaus helpen om net die brug te slaan", zegt mede-oprichter Klaus Lommatzsch. "Aan het einde van onze opdracht krijgen de merken een marketing roadmap, waarmee ze de volgende drie jaar verder kunnen."

 

Dreams & Fears maakt zelf geen content of reclame, maar werkt in synergie met de partners waarmee de klanten al samenwerken. Herman Toch en Klaus Lommatzsch mogen naar eigen zeggen al klinkende namen als Colruyt, Heinz, Douwe Egberts, PepsiCo en de VMMA tot hun klanten rekenen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top