Ecover krijgt konijnenlogo "voor goed gedrag"

Ecover krijgt konijnenlogo "voor goed gedrag"

Wasmiddelenproducent Ecover mag het Leaping Bunny-logo op zijn producten kleven. Het bedrijf uit Malle krijgt die eer van dierenrechtenorganisatie Cruelty Free International, omdat de producten van het bedrijf volkomen proefdiervrij zijn ontwikkeld. Dat is een belangrijk signaal, want Ecover is de grootste producent van ecologische onderhoudsproducten ter wereld.

Label dragen is "een voorrecht"

De organisatie stelde vast dat Ecover noch haar eindproducten, noch haar ingrediënten heeft getest op dieren om de gevolgen ervan voor het milieu- en de gezondheid van de gebruikers te meten. Bovendien geldt hetzelfde voor de leveranciers van Ecover. Dit betekent dat het bedrijf voldoet aan de Humane Household Products Standard en dus in aanmerking komt voor het Leaping Bunny-Logo.

 

Algemeen directeur Philip Malmberg van Ecover noemt de opname in het programma een voorrecht. "Het stelt ons in staat om aan de wereld te tonen dat we begaan zijn met onze leefomgeving", stelt hij. Volgens Gaia-voorzitter Michel Vandenbosch bewijst Ecover dat het perfect mogelijk is veilige schoonmaakmiddelen te verkopen zonder dieren te doen lijden. Zijn organisatie is een partnervereniging van Cruelty Free International.

 

Ecover is actief sinds 1980 en heeft productie-eenheden in Malle en het Franse Boulogne-sur-Mer. De producten worden verkocht in meer dan dertig landen. Sinds de overname van het Amerikaanse Method vorige maand is het bedrijf zelfs 's werelds grootste producent van ecologische onderhoudsproducten met een omzet van ongeveer 160 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Kortingsactie Shoptalk Europe nadert einde

14/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Genomineerden Mercuriusprijs bekend

14/09/2017

Op 25 oktober reikt Comeos de Mercuriusprijs uit, waarbij de organisatie het beste winkelconcept van het jaar beloont. De elf genomineerden zijn nu al bekend gemaakt.

"EU moet grenzen e-commerce beter vastleggen"

13/09/2017

Volgens Nederlands europarlementariër Marietje Schaak moet de Europese Commissie een beter kader creëren voor digitale handel in en met de Europese lidstaten. Anders gaan grote internetbedrijven de standaarden zelf bepalen, vreest ze.

Europa wil betere omkadering franchisenemers

13/09/2017

Het Europees Parlement heeft gisteren het rapport ‘Over de werking van franchising in de detailhandel’ aangenomen. Daarin staan een aantal punten die de positie van de franchisenemer moeten versterken.

Google dan toch in beroep tegen Europese boete

12/09/2017

Ondanks eerdere meldingen dat Google de nodige aanpassingen ging doen aan Google Shopping om in orde te zijn met de Europese wetgeving, heeft het internetbedrijf nu toch besloten om in beroep te gaan tegen de monsterboete.

Back to top