Ecover krijgt konijnenlogo "voor goed gedrag"

Ecover krijgt konijnenlogo "voor goed gedrag"

Wasmiddelenproducent Ecover mag het Leaping Bunny-logo op zijn producten kleven. Het bedrijf uit Malle krijgt die eer van dierenrechtenorganisatie Cruelty Free International, omdat de producten van het bedrijf volkomen proefdiervrij zijn ontwikkeld. Dat is een belangrijk signaal, want Ecover is de grootste producent van ecologische onderhoudsproducten ter wereld.

Label dragen is "een voorrecht"

De organisatie stelde vast dat Ecover noch haar eindproducten, noch haar ingrediënten heeft getest op dieren om de gevolgen ervan voor het milieu- en de gezondheid van de gebruikers te meten. Bovendien geldt hetzelfde voor de leveranciers van Ecover. Dit betekent dat het bedrijf voldoet aan de Humane Household Products Standard en dus in aanmerking komt voor het Leaping Bunny-Logo.

 

Algemeen directeur Philip Malmberg van Ecover noemt de opname in het programma een voorrecht. "Het stelt ons in staat om aan de wereld te tonen dat we begaan zijn met onze leefomgeving", stelt hij. Volgens Gaia-voorzitter Michel Vandenbosch bewijst Ecover dat het perfect mogelijk is veilige schoonmaakmiddelen te verkopen zonder dieren te doen lijden. Zijn organisatie is een partnervereniging van Cruelty Free International.

 

Ecover is actief sinds 1980 en heeft productie-eenheden in Malle en het Franse Boulogne-sur-Mer. De producten worden verkocht in meer dan dertig landen. Sinds de overname van het Amerikaanse Method vorige maand is het bedrijf zelfs 's werelds grootste producent van ecologische onderhoudsproducten met een omzet van ongeveer 160 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


LensOnline beoogt Duitse expansie

22/11/2017

LensGroup uit Kruibeke, dat met LensOnline de Belgische webverkoop van contactlenzen domineert, verovert stilaan ook de Europese markt. Na Nederland, Italië en Spanje laat de contactlenswebshop het oog nu vallen op Duitsland.

Europa zet stop op geoblocking

22/11/2017

Onderhandelaars van het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie hebben een akkoord bereikt rond het verbieden van geoblocking, waarbij webshops bezoekers uit het buitenland uitsluiten.

Hema wil fors uitbreiden in Duitsland

21/11/2017

Winkelketen Hema heeft grote plannen in Duitsland: de komende drie jaar moeten er minstens zeventig nieuwe vestigingen openen. Momenteel heeft de keten in Duitsland slechts elf winkels. Daarenboven wil Hema shop-in-shops en winkels in treinstations openen.

"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, director of retail industry solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld. Tegen 2020 zal de connectiviteit met klanten immers groter zijn dan ooit, wat een uiterst persoonlijke winkelervaring mogelijk maakt. 

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Back to top