Ecover krijgt konijnenlogo "voor goed gedrag" | RetailDetail

Ecover krijgt konijnenlogo "voor goed gedrag"

Ecover krijgt konijnenlogo "voor goed gedrag"

Wasmiddelenproducent Ecover mag het Leaping Bunny-logo op zijn producten kleven. Het bedrijf uit Malle krijgt die eer van dierenrechtenorganisatie Cruelty Free International, omdat de producten van het bedrijf volkomen proefdiervrij zijn ontwikkeld. Dat is een belangrijk signaal, want Ecover is de grootste producent van ecologische onderhoudsproducten ter wereld.

Label dragen is "een voorrecht"

De organisatie stelde vast dat Ecover noch haar eindproducten, noch haar ingrediënten heeft getest op dieren om de gevolgen ervan voor het milieu- en de gezondheid van de gebruikers te meten. Bovendien geldt hetzelfde voor de leveranciers van Ecover. Dit betekent dat het bedrijf voldoet aan de Humane Household Products Standard en dus in aanmerking komt voor het Leaping Bunny-Logo.

 

Algemeen directeur Philip Malmberg van Ecover noemt de opname in het programma een voorrecht. "Het stelt ons in staat om aan de wereld te tonen dat we begaan zijn met onze leefomgeving", stelt hij. Volgens Gaia-voorzitter Michel Vandenbosch bewijst Ecover dat het perfect mogelijk is veilige schoonmaakmiddelen te verkopen zonder dieren te doen lijden. Zijn organisatie is een partnervereniging van Cruelty Free International.

 

Ecover is actief sinds 1980 en heeft productie-eenheden in Malle en het Franse Boulogne-sur-Mer. De producten worden verkocht in meer dan dertig landen. Sinds de overname van het Amerikaanse Method vorige maand is het bedrijf zelfs 's werelds grootste producent van ecologische onderhoudsproducten met een omzet van ongeveer 160 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?