Ecover krijgt konijnenlogo "voor goed gedrag"

Ecover krijgt konijnenlogo "voor goed gedrag"

Wasmiddelenproducent Ecover mag het Leaping Bunny-logo op zijn producten kleven. Het bedrijf uit Malle krijgt die eer van dierenrechtenorganisatie Cruelty Free International, omdat de producten van het bedrijf volkomen proefdiervrij zijn ontwikkeld. Dat is een belangrijk signaal, want Ecover is de grootste producent van ecologische onderhoudsproducten ter wereld.

Label dragen is "een voorrecht"

De organisatie stelde vast dat Ecover noch haar eindproducten, noch haar ingrediënten heeft getest op dieren om de gevolgen ervan voor het milieu- en de gezondheid van de gebruikers te meten. Bovendien geldt hetzelfde voor de leveranciers van Ecover. Dit betekent dat het bedrijf voldoet aan de Humane Household Products Standard en dus in aanmerking komt voor het Leaping Bunny-Logo.

 

Algemeen directeur Philip Malmberg van Ecover noemt de opname in het programma een voorrecht. "Het stelt ons in staat om aan de wereld te tonen dat we begaan zijn met onze leefomgeving", stelt hij. Volgens Gaia-voorzitter Michel Vandenbosch bewijst Ecover dat het perfect mogelijk is veilige schoonmaakmiddelen te verkopen zonder dieren te doen lijden. Zijn organisatie is een partnervereniging van Cruelty Free International.

 

Ecover is actief sinds 1980 en heeft productie-eenheden in Malle en het Franse Boulogne-sur-Mer. De producten worden verkocht in meer dan dertig landen. Sinds de overname van het Amerikaanse Method vorige maand is het bedrijf zelfs 's werelds grootste producent van ecologische onderhoudsproducten met een omzet van ongeveer 160 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Back to top