Eerste Connections travel concept store geopend in Antwerpen | RetailDetail

Eerste Connections travel concept store geopend in Antwerpen

Eerste Connections travel concept store geopend in Antwerpen
Antwerpen is alweer een innovatief retailconcept rijker: recht tegenover de KBC-toren en in het verlengde van de Meir opende reisorganisatie Connections een 700 m² grote "proefwinkel" die het midden houdt tussen een klassiek reisbureau en een winkel vol reisgerelateerde artikelen.

Plaza en 10 "gates"

De nieuwe "Connections travel concept store" omvat een klassiek reisbureau, maar verkoopt daarnaast meer dan 5.000 reisgerelateerde spullen. De bezoeker/klant komt de winkel binnen via een "plaza" met thematische etalages. Wie komt voor reisinformatie of om een reis te boeken, kan inchecken en de eventuele wachttijd optimaal gebruiken voor inspiratie, beleving en shopping. Wie op zoek is naar een reisaccessoire of een origineel geschenkidee, kan terecht in één van de tien "gates".

 

In de Inspiration Gate bijvoorbeeld vindt de bezoeker wereldkaarten, globes, reisgidsen en -boeken. De Departure Gate staat in het teken van reizen met exclusieve koffers. In de Kids Gate krioelt het van de accessoires om op een leuke en veilige manier te reizen met kinderen. Verder zijn er ook nog de Le Sportsac Gate, genoemd naar het Amerikaanse merk van sportieve weekendtassen waarmee Connections een exclusiviteitsdeal heeft gesloten voor de Benelux, een specifieke Care Gate, een Beach Gate, een City Gate, een Wildlife Gate, een Comfort Gate en een Traveler's Gate waar klanten zelf een etalage kunnen samenstellen.

 

Een interactieve videocollage verbindt de diverse zones met elkaar: die bestaat uit 20 individueel aanstuurbare multimediaschermen van verschillend formaat. Het ene scherm toont een wereldkaart met al dan niet geanimeerde landmarks, een ander geeft live de temperaturen, nog een ander toont een live radaranimatie van de opstijgende vluchten in Zaventem, zonder de informatieve en promotionele berichten te vergeten...

 

Het beste van lifestyle & reizen

Volgens initiatiefnemer Ronny Bayens is de nieuwe conceptstore een "verplichte vernieuwing in een af en toe innovatieloze sector. We voegen hiermee een nieuwe dimensie toe waarmee we de leemte willen invullen die het internet toch creëert. Online mis je beleving en inspiratie. Bovendien vermijdt dit concept dat een klant doelloos moet zitten wachten in een travelshop." Bayens mikt met het nieuwe concept zowel op voorbijgangers die iets komen kopen in de winkel als op Connections-reizigers: "We geloven in de complementariteit van lifestyle en reizen."

 

Het Belgische Connections telt zowat 30 winkels in het hele land. Het nieuwe concept wordt voorlopig enkel in Antwerpen uitgetest. De reisorganisatie bedient jaarlijks 300.000 reizigers en boekte in 2011 een winst voor belastingen van 2 miljoen euro.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.