Eerste Europese Delsey Store geopend in Brussel-Zuid

Eerste Europese Delsey Store geopend in Brussel-Zuid

Kofferspecialist Delsey heeft in het station Brussel-Zuid zijn allereerste conceptwinkel op Europese bodem geopend. Tot nu toe was het merk enkel te koop in al dan niet gespecialiseerde handelszaken.

Europese primeur voor Brussel-Zuid

De kubusvormige Delsey Store is 37 m² groot en is gelegen aan de ingang van het Victor Hortaplein. Vakantiegangers en globetrotters kunnen er terecht voor het volledige Delsey-aanbod, gaande van klassieke reiskoffers ("U-Lite" en "Helium") over stijlvolle reeksen als de "For Once" tot business- en schoolartikelen.

 

Door te kiezen voor een zaak in het Brusselse Zuidstation slaat Delsey twee vliegen in één klap: het houdt - letterlijk - enige afstand van de resellers in het stadscentrum die nu al Delsey verkopen en het heeft er meteen een visitekaartje bij in één van de drukst bezochte treinstations van onze hoofdstad, zowel voor nationale als internationale reizigers (Eurostar, Thalys en andere TGV's).

 

6.000 verkooppunten wereldwijd

Delsey werd opgericht in 1946 door de heer DELahaye en de gebroeders SEYnhaeve en zette in zijn 65-jarige bestaan flink wat innovaties op zijn naam. Zo ontwierp het in 1972 de allereerste harde reiskoffer op wielen, bedacht het in 1993 het "dual drive"-concept (waarbij de koffer op twee of op vier wielen kan rollen) en patenteerde het in 2006 een makkelijk te verwijderen rolsysteem.

 

Vandaag is Delsey actief in meer dan 110 landen over de vijf continenten. De groep biedt zijn producten aan via meer dan 6.000 verkooppunten. Naar eigen zeggen verkoopt Delsey vier miljoen koffers per jaar. Dat zou betekenen dat elke tien seconden een Delsey verkocht wordt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top