Eerste steen gelegd van 15e Decathlon in Maasmechelen

Eerste steen gelegd van 15e Decathlon in Maasmechelen

In Maasmechelen is vandaag de eerste steen gelegd van de 15e Belgische Decathlon-winkel. Op de site van een oude kolenmijn aan de Maaslaan begint Decathlon met de ombouw van een terrein van 51.000 m². Voor de sportketen is er een investering van zowat 6 miljoen mee gemoeid.

Bouw in twee fases

Het terrein, dat Decathlon deels van de Limburgse Reconversie Maatschappij (41.000 m²) en deels van de gemeente Maasmechelen (10.000 m²) kocht, wordt in twee fases getransformeerd tot winkel. In de eerste fase zal op een oppervlakte van 5.100 m² een winkelruimte van 4.300 m² worden aangelegd, samen met 650 m² testruimte en een parking voor 450 wagens. In een tweede fase komen daar nog 2.500 m² verkoopruimte en 310 parkeerplaatsen bij.

 

Omwille van de aanwezigheid van vliegas in de bodem – vervuilend as dat vrijkomt bij de verbranding van steenkool – wordt de winkel op palen in de grond gebouwd. Ook in de architectuur van de vestiging worden ‘milieuvriendelijke’ elementen verwerkt: de winkel krijgt een groen dak, warmtepompen en gasverwarming voor sociale lokalen. "En hemelwater zal worden herbruikt voor het sanitair," voegt Mathieu Renier, directeur van de toekomstige winkel, nog toe.

 

De vestiging in Maasmechelen zal werk bieden aan ongeveer 45 mensen uit de regio. Na de voltooiing van de tweede fase belooft Decathlon nog extra banen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top