Extreme extravaganza in nieuwe Antwerpse concept store

Extreme extravaganza in nieuwe Antwerpse concept store
In de Oude Vismijn aan de Scheldestraat in Antwerpen is een uniek winkelconcept neergestreken. Eentje dat in deze tijden van crisis en dalend consumentenvertrouwen hoge ogen gooit: X-tremeLAB brengt "unieke luxe-objecten" met veelal een stevig prijskaartje.

Speeltjes voor de 'happy few'

Zo is er een Porsche 550 Spyder schaalmodel met elektrische motor (8.000 euro), omdat het voor de kinderen niet altijd een trapautootje moet zijn. Een uit de jaren '30 weggelopen goud- en zilverkleurig handtasje met opbergplaatsen voor juwelen (3.000 euro), omdat gewone juwelen niet opzichtig genoeg zijn. Of de Colosimo, met zijn 30 cm hoogte de kleinste bankkluis ter wereld... voor wie na de aankoop nog geld over heeft om op te bergen, want het kleinood kost liefst 23.990 euro.

 

Dé absolute topper is echter een ticket naar de ruimte: X-tremeLAB verkoopt als eerste in ons land ruimtereizen van Space Expedition Curaçao. Voor 70.000 euro reist u vanaf 2014 één uur door de ruimte. Zeer exclusief, letterlijk en figuurlijk, want u bent de enige passagier aan boord.

 

"Prettig gestoord" idee van Gino Cukrowicz

"Wij brengen avontuur voor het topsegment van de bevolking", zegt Gino Cukrowicz, bezieler en oprichter van deze unieke concept store. Cukrowicz is in Antwerpen geen onbekende. Hij baat er al 20 jaar Ginotti uit, een boetiek voor exclusieve horloges, juwelen en accessoires. Voormalig modeontwerpster Vere Pepa is in dit nieuwe project zijn rechterhand.

 

"Deze zaak is mijn jongensdroom", zegt Cukrowicz. "Een bundeling van uiteenlopende luxeproducten en zotte combinaties. Ik ben zelf ook een beetje zot. Nee, eerder prettig gestoord," verklaart hij in Gazet van Antwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever reorganiseert Field Sales-team in België

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar Retail Field Sales-team, de winkelvertegenwoordigers van de FMCG-producent. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Back to top