Extreme extravaganza in nieuwe Antwerpse concept store | RetailDetail

Extreme extravaganza in nieuwe Antwerpse concept store

Extreme extravaganza in nieuwe Antwerpse concept store
In de Oude Vismijn aan de Scheldestraat in Antwerpen is een uniek winkelconcept neergestreken. Eentje dat in deze tijden van crisis en dalend consumentenvertrouwen hoge ogen gooit: X-tremeLAB brengt "unieke luxe-objecten" met veelal een stevig prijskaartje.

Speeltjes voor de 'happy few'

Zo is er een Porsche 550 Spyder schaalmodel met elektrische motor (8.000 euro), omdat het voor de kinderen niet altijd een trapautootje moet zijn. Een uit de jaren '30 weggelopen goud- en zilverkleurig handtasje met opbergplaatsen voor juwelen (3.000 euro), omdat gewone juwelen niet opzichtig genoeg zijn. Of de Colosimo, met zijn 30 cm hoogte de kleinste bankkluis ter wereld... voor wie na de aankoop nog geld over heeft om op te bergen, want het kleinood kost liefst 23.990 euro.

 

Dé absolute topper is echter een ticket naar de ruimte: X-tremeLAB verkoopt als eerste in ons land ruimtereizen van Space Expedition Curaçao. Voor 70.000 euro reist u vanaf 2014 één uur door de ruimte. Zeer exclusief, letterlijk en figuurlijk, want u bent de enige passagier aan boord.

 

"Prettig gestoord" idee van Gino Cukrowicz

"Wij brengen avontuur voor het topsegment van de bevolking", zegt Gino Cukrowicz, bezieler en oprichter van deze unieke concept store. Cukrowicz is in Antwerpen geen onbekende. Hij baat er al 20 jaar Ginotti uit, een boetiek voor exclusieve horloges, juwelen en accessoires. Voormalig modeontwerpster Vere Pepa is in dit nieuwe project zijn rechterhand.

 

"Deze zaak is mijn jongensdroom", zegt Cukrowicz. "Een bundeling van uiteenlopende luxeproducten en zotte combinaties. Ik ben zelf ook een beetje zot. Nee, eerder prettig gestoord," verklaart hij in Gazet van Antwerpen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.

Verkoop van pc’s groeit eerste keer in zes jaar

13/07/2018

Voor de eerste keer in zes jaar groeide de verkoop van pc's weer: in het tweede kwartaal van 2018 steeg die met 1,4%. Volgens onderzoekbureaus Gartner en IDC is de omzetstijging voornamelijk te danken aan de groei op zakelijke markten.

Retailhub Inspiration Tour: De ‘customer journey’ wordt heel anders

09/07/2018

Met Retailhub van RetailDetail is Antwerpen een unieke retail-hotspot rijker: professionals beleven er de toekomst van retail in het enige inspiratie-platform van de Benelux met 1250 m² aan innovatieve technologie en megatrends.

Nationale Loterij plant eigen winkelketen

06/07/2018

De Nationale Loterij heeft plannen om een eigen winkelketen te openen en zoekt daarvoor al naar panden in Antwerpen, Gent, Luik en Namen.