Facebook Deals brengen retailer nog dichter bij Facebook.

Facebook Deals brengen retailer nog dichter bij Facebook.

Sinds vandaag is Facebook Places in onder meer een aantal buurlanden gekoppeld aan Facebook Deals. Door middel van het localisatiesysteem van Facebook kunnen consumenten zo uiteenlopende deals in de buurt zien en gebruiken. Facebook scherpt daarmee de concurrentie aan met zowel Foursquare als Groupon.


Wie gebruikmaakt van Facebook Places ziet in verschillende landen nieuwe gele iconen opduiken die op de kaart tonen waar speciale aanbiedingen aan de gang zijn voor Facebook-gebruikers. Het zijn zogenaamde Facebook Deals. De deals worden aangeboden door horeca en retailers, en kunnen gaan van kortingen tot gratis producten of diensten. Met een klik op het icoon kun je onmiddellijk de deal gaan verzilveren.


Voorgangers als Groupon en Foursquare hebben de weg reeds geëffend – met overigens gouden plaveisel – voor deal of the day-aanbieders. De gigantische omvang van het Facebook-netwerk maakt het bovendien tot een krachtig middel. Wie op een geafficheerde aanbieding klikt, kan de deal immers ineens op zijn wall bij vrienden promoten.


Vanaf vandaag is de dienst beschikbaar voor Duitsland, Engeland, UK, Frankrijk, Spanje en Italië. Lang zal het dus niet duren vooraleer de app ook onze contreien aandoet. Het komt er voor retailers dan op aan zo snel mogelijk op de kar te springen en hun concurrenten voor te zijn.

Sinds vandaag is Facebook Places in onder meer een aantal buurlanden gekoppeld aan Facebook Deals. Door middel van het localisatiesysteem van Facebook kunnen consumenten zo uiteenlopende deals in de buurt zien en gebruiken. Facebook scherpt daarmee de concurrentie aan met zowel Foursquare als Groupon.


Wie gebruikmaakt van Facebook Places ziet in verschillende landen nieuwe gele iconen opduiken die op de kaart tonen waar speciale aanbiedingen aan de gang zijn voor Facebook-gebruikers. Het zijn zogenaamde Facebook Deals. De deals worden aangeboden door horeca en retailers, en kunnen gaan van kortingen tot gratis producten of diensten. Met een klik op het icoon kun je onmiddellijk de deal gaan verzilveren.


Voorgangers als Groupon en Foursquare hebben de weg reeds geëffend – met overigens gouden plaveisel – voor deal of the day-aanbieders. De gigantische omvang van het Facebook-netwerk maakt het bovendien tot een krachtig middel. Wie op een geafficheerde aanbieding klikt, kan de deal immers ineens op zijn wall bij vrienden promoten.


Vanaf vandaag is de dienst beschikbaar voor Duitsland, Engeland, UK, Frankrijk, Spanje en Italië. Lang zal het dus niet duren vooraleer de app ook onze contreien aandoet. Het komt er voor retailers dan op aan zo snel mogelijk op de kar te springen en hun concurrenten voor te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Barbie wijst G.I. Joe & Co (voorlopig?) af

16/11/2017

Speelgoedreus Mattel zou het overnamebod door concurrent Hasbro hebben afgewezen, schrijft persbureau Reuters op basis van bronnen dicht bij het dossier. Welke gevolgen dat heeft, is vooralsnog onduidelijk.

Back to top