Facebook Deals brengen retailer nog dichter bij Facebook.

Facebook Deals brengen retailer nog dichter bij Facebook.

Sinds vandaag is Facebook Places in onder meer een aantal buurlanden gekoppeld aan Facebook Deals. Door middel van het localisatiesysteem van Facebook kunnen consumenten zo uiteenlopende deals in de buurt zien en gebruiken. Facebook scherpt daarmee de concurrentie aan met zowel Foursquare als Groupon.


Wie gebruikmaakt van Facebook Places ziet in verschillende landen nieuwe gele iconen opduiken die op de kaart tonen waar speciale aanbiedingen aan de gang zijn voor Facebook-gebruikers. Het zijn zogenaamde Facebook Deals. De deals worden aangeboden door horeca en retailers, en kunnen gaan van kortingen tot gratis producten of diensten. Met een klik op het icoon kun je onmiddellijk de deal gaan verzilveren.


Voorgangers als Groupon en Foursquare hebben de weg reeds geëffend – met overigens gouden plaveisel – voor deal of the day-aanbieders. De gigantische omvang van het Facebook-netwerk maakt het bovendien tot een krachtig middel. Wie op een geafficheerde aanbieding klikt, kan de deal immers ineens op zijn wall bij vrienden promoten.


Vanaf vandaag is de dienst beschikbaar voor Duitsland, Engeland, UK, Frankrijk, Spanje en Italië. Lang zal het dus niet duren vooraleer de app ook onze contreien aandoet. Het komt er voor retailers dan op aan zo snel mogelijk op de kar te springen en hun concurrenten voor te zijn.

Sinds vandaag is Facebook Places in onder meer een aantal buurlanden gekoppeld aan Facebook Deals. Door middel van het localisatiesysteem van Facebook kunnen consumenten zo uiteenlopende deals in de buurt zien en gebruiken. Facebook scherpt daarmee de concurrentie aan met zowel Foursquare als Groupon.


Wie gebruikmaakt van Facebook Places ziet in verschillende landen nieuwe gele iconen opduiken die op de kaart tonen waar speciale aanbiedingen aan de gang zijn voor Facebook-gebruikers. Het zijn zogenaamde Facebook Deals. De deals worden aangeboden door horeca en retailers, en kunnen gaan van kortingen tot gratis producten of diensten. Met een klik op het icoon kun je onmiddellijk de deal gaan verzilveren.


Voorgangers als Groupon en Foursquare hebben de weg reeds geëffend – met overigens gouden plaveisel – voor deal of the day-aanbieders. De gigantische omvang van het Facebook-netwerk maakt het bovendien tot een krachtig middel. Wie op een geafficheerde aanbieding klikt, kan de deal immers ineens op zijn wall bij vrienden promoten.


Vanaf vandaag is de dienst beschikbaar voor Duitsland, Engeland, UK, Frankrijk, Spanje en Italië. Lang zal het dus niet duren vooraleer de app ook onze contreien aandoet. Het komt er voor retailers dan op aan zo snel mogelijk op de kar te springen en hun concurrenten voor te zijn.

Tags: