Facebook Deals brengen retailer nog dichter bij Facebook.

Facebook Deals brengen retailer nog dichter bij Facebook.

Sinds vandaag is Facebook Places in onder meer een aantal buurlanden gekoppeld aan Facebook Deals. Door middel van het localisatiesysteem van Facebook kunnen consumenten zo uiteenlopende deals in de buurt zien en gebruiken. Facebook scherpt daarmee de concurrentie aan met zowel Foursquare als Groupon.


Wie gebruikmaakt van Facebook Places ziet in verschillende landen nieuwe gele iconen opduiken die op de kaart tonen waar speciale aanbiedingen aan de gang zijn voor Facebook-gebruikers. Het zijn zogenaamde Facebook Deals. De deals worden aangeboden door horeca en retailers, en kunnen gaan van kortingen tot gratis producten of diensten. Met een klik op het icoon kun je onmiddellijk de deal gaan verzilveren.


Voorgangers als Groupon en Foursquare hebben de weg reeds geëffend – met overigens gouden plaveisel – voor deal of the day-aanbieders. De gigantische omvang van het Facebook-netwerk maakt het bovendien tot een krachtig middel. Wie op een geafficheerde aanbieding klikt, kan de deal immers ineens op zijn wall bij vrienden promoten.


Vanaf vandaag is de dienst beschikbaar voor Duitsland, Engeland, UK, Frankrijk, Spanje en Italië. Lang zal het dus niet duren vooraleer de app ook onze contreien aandoet. Het komt er voor retailers dan op aan zo snel mogelijk op de kar te springen en hun concurrenten voor te zijn.

Sinds vandaag is Facebook Places in onder meer een aantal buurlanden gekoppeld aan Facebook Deals. Door middel van het localisatiesysteem van Facebook kunnen consumenten zo uiteenlopende deals in de buurt zien en gebruiken. Facebook scherpt daarmee de concurrentie aan met zowel Foursquare als Groupon.


Wie gebruikmaakt van Facebook Places ziet in verschillende landen nieuwe gele iconen opduiken die op de kaart tonen waar speciale aanbiedingen aan de gang zijn voor Facebook-gebruikers. Het zijn zogenaamde Facebook Deals. De deals worden aangeboden door horeca en retailers, en kunnen gaan van kortingen tot gratis producten of diensten. Met een klik op het icoon kun je onmiddellijk de deal gaan verzilveren.


Voorgangers als Groupon en Foursquare hebben de weg reeds geëffend – met overigens gouden plaveisel – voor deal of the day-aanbieders. De gigantische omvang van het Facebook-netwerk maakt het bovendien tot een krachtig middel. Wie op een geafficheerde aanbieding klikt, kan de deal immers ineens op zijn wall bij vrienden promoten.


Vanaf vandaag is de dienst beschikbaar voor Duitsland, Engeland, UK, Frankrijk, Spanje en Italië. Lang zal het dus niet duren vooraleer de app ook onze contreien aandoet. Het komt er voor retailers dan op aan zo snel mogelijk op de kar te springen en hun concurrenten voor te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top