Facebook Deals brengen retailer nog dichter bij Facebook.

Facebook Deals brengen retailer nog dichter bij Facebook.

Sinds vandaag is Facebook Places in onder meer een aantal buurlanden gekoppeld aan Facebook Deals. Door middel van het localisatiesysteem van Facebook kunnen consumenten zo uiteenlopende deals in de buurt zien en gebruiken. Facebook scherpt daarmee de concurrentie aan met zowel Foursquare als Groupon.


Wie gebruikmaakt van Facebook Places ziet in verschillende landen nieuwe gele iconen opduiken die op de kaart tonen waar speciale aanbiedingen aan de gang zijn voor Facebook-gebruikers. Het zijn zogenaamde Facebook Deals. De deals worden aangeboden door horeca en retailers, en kunnen gaan van kortingen tot gratis producten of diensten. Met een klik op het icoon kun je onmiddellijk de deal gaan verzilveren.


Voorgangers als Groupon en Foursquare hebben de weg reeds geëffend – met overigens gouden plaveisel – voor deal of the day-aanbieders. De gigantische omvang van het Facebook-netwerk maakt het bovendien tot een krachtig middel. Wie op een geafficheerde aanbieding klikt, kan de deal immers ineens op zijn wall bij vrienden promoten.


Vanaf vandaag is de dienst beschikbaar voor Duitsland, Engeland, UK, Frankrijk, Spanje en Italië. Lang zal het dus niet duren vooraleer de app ook onze contreien aandoet. Het komt er voor retailers dan op aan zo snel mogelijk op de kar te springen en hun concurrenten voor te zijn.

Sinds vandaag is Facebook Places in onder meer een aantal buurlanden gekoppeld aan Facebook Deals. Door middel van het localisatiesysteem van Facebook kunnen consumenten zo uiteenlopende deals in de buurt zien en gebruiken. Facebook scherpt daarmee de concurrentie aan met zowel Foursquare als Groupon.


Wie gebruikmaakt van Facebook Places ziet in verschillende landen nieuwe gele iconen opduiken die op de kaart tonen waar speciale aanbiedingen aan de gang zijn voor Facebook-gebruikers. Het zijn zogenaamde Facebook Deals. De deals worden aangeboden door horeca en retailers, en kunnen gaan van kortingen tot gratis producten of diensten. Met een klik op het icoon kun je onmiddellijk de deal gaan verzilveren.


Voorgangers als Groupon en Foursquare hebben de weg reeds geëffend – met overigens gouden plaveisel – voor deal of the day-aanbieders. De gigantische omvang van het Facebook-netwerk maakt het bovendien tot een krachtig middel. Wie op een geafficheerde aanbieding klikt, kan de deal immers ineens op zijn wall bij vrienden promoten.


Vanaf vandaag is de dienst beschikbaar voor Duitsland, Engeland, UK, Frankrijk, Spanje en Italië. Lang zal het dus niet duren vooraleer de app ook onze contreien aandoet. Het komt er voor retailers dan op aan zo snel mogelijk op de kar te springen en hun concurrenten voor te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Heritage House is hét voorbeeld van een conceptstore”

24/05/2017

De Antwerpse conceptstore Heritage House, gespecialiseerd in Belgisch fooddesign, wil uitgroeien tot een belevingsmerk met internationale allure. De initiatiefnemers openden een pop-up in Home of Retail, het co-creatieplatform van RetailDetail. 

Waarom retailers kleur moeten bekennen

24/05/2017

Of het nu gaat om een sofa, een schoonmaakproduct of een nieuwe outfit: kleur is cruciaal bij de aankoop. Toch wordt het belang van de factor kleur nog onderschat. Trendwatcher Hilde Francq schreef er een boek over: ‘Kleur verkoopt’. 

Forse winstdaling voor Marks & Spencer

24/05/2017

Ondanks een lichte omzetstijging is de winst voor belastingen bij het Britse Marks & Spencer vorig jaar met meer dan de helft teruggevallen. Zoals verwacht was er bij de verkoop van kleding een omzetdaling.

Shoptalk Europe maakt agenda bekend en geeft tickets weg

23/05/2017

(publireportage) De beurs Shoptalk Europe, die van 9 tot 11 oktober doorgaat in Kopenhagen, heeft naast haar agenda ook een programma bekendgemaakt waarmee retailers gratis kaarten en een deelname in de reiskosten kunnen krijgen.

Hema Schilde als eerste in nieuw jasje

23/05/2017

De vestiging van Hema in Schilde is de eerste Belgische winkel die in een nieuw jasje is gestoken en voortaan volgens het nieuwe concept van de keten werkt. Dit jaar moeten er nog zeventig winkels vernieuwd worden.

Pieter Malfliet versterkt RetailDetail

23/05/2017

Het team van RetailDetail blijft groeien: deze week haalden we opnieuw een jonge kracht aan boord. Sinds maandag 22 mei werkt Pieter Malfliet bij RetailDetail als Event & Partnerships Manager.

Back to top