Facebook Deals brengen retailer nog dichter bij Facebook.

Facebook Deals brengen retailer nog dichter bij Facebook.

Sinds vandaag is Facebook Places in onder meer een aantal buurlanden gekoppeld aan Facebook Deals. Door middel van het localisatiesysteem van Facebook kunnen consumenten zo uiteenlopende deals in de buurt zien en gebruiken. Facebook scherpt daarmee de concurrentie aan met zowel Foursquare als Groupon.


Wie gebruikmaakt van Facebook Places ziet in verschillende landen nieuwe gele iconen opduiken die op de kaart tonen waar speciale aanbiedingen aan de gang zijn voor Facebook-gebruikers. Het zijn zogenaamde Facebook Deals. De deals worden aangeboden door horeca en retailers, en kunnen gaan van kortingen tot gratis producten of diensten. Met een klik op het icoon kun je onmiddellijk de deal gaan verzilveren.


Voorgangers als Groupon en Foursquare hebben de weg reeds geëffend – met overigens gouden plaveisel – voor deal of the day-aanbieders. De gigantische omvang van het Facebook-netwerk maakt het bovendien tot een krachtig middel. Wie op een geafficheerde aanbieding klikt, kan de deal immers ineens op zijn wall bij vrienden promoten.


Vanaf vandaag is de dienst beschikbaar voor Duitsland, Engeland, UK, Frankrijk, Spanje en Italië. Lang zal het dus niet duren vooraleer de app ook onze contreien aandoet. Het komt er voor retailers dan op aan zo snel mogelijk op de kar te springen en hun concurrenten voor te zijn.

Sinds vandaag is Facebook Places in onder meer een aantal buurlanden gekoppeld aan Facebook Deals. Door middel van het localisatiesysteem van Facebook kunnen consumenten zo uiteenlopende deals in de buurt zien en gebruiken. Facebook scherpt daarmee de concurrentie aan met zowel Foursquare als Groupon.


Wie gebruikmaakt van Facebook Places ziet in verschillende landen nieuwe gele iconen opduiken die op de kaart tonen waar speciale aanbiedingen aan de gang zijn voor Facebook-gebruikers. Het zijn zogenaamde Facebook Deals. De deals worden aangeboden door horeca en retailers, en kunnen gaan van kortingen tot gratis producten of diensten. Met een klik op het icoon kun je onmiddellijk de deal gaan verzilveren.


Voorgangers als Groupon en Foursquare hebben de weg reeds geëffend – met overigens gouden plaveisel – voor deal of the day-aanbieders. De gigantische omvang van het Facebook-netwerk maakt het bovendien tot een krachtig middel. Wie op een geafficheerde aanbieding klikt, kan de deal immers ineens op zijn wall bij vrienden promoten.


Vanaf vandaag is de dienst beschikbaar voor Duitsland, Engeland, UK, Frankrijk, Spanje en Italië. Lang zal het dus niet duren vooraleer de app ook onze contreien aandoet. Het komt er voor retailers dan op aan zo snel mogelijk op de kar te springen en hun concurrenten voor te zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Technologie én beleving centraal op RetailDetail Congress

28/04/2017

De sterke internationale line-up stelde niet teleur op het RetailDetail Congress 2017. Vooral ‘retailprofeet’ Doug Stephens wist de zaal te overtuigen. Technologie en beleving gaan hand in hand in de winkel van de toekomst.

Ninoofse Kringwinkels verhuizen

27/04/2017

Kringwinkel 't Vierkant in Ninove gaat verhuizen naar een winkelpand waar vroeger een interieurzaak van Heytens gevestigd was. Meteen gaan ze het hele aanbod, dat nu nog verspreid is over twee vestigingen, centraliseren en verruimen.

Omzet daalt licht bij Procter & Gamble

27/04/2017

Procter & Gamble heeft in het derde kwartaal van zijn boekjaar 2016/2017 opnieuw magere resultaten getoond. Op autonome basis steeg de omzet nog wel met 1%, maar de netto-omzet ging er met 1% op achteruit.

De rijke geschiedenis van een boeiende job

26/04/2017

(publireportage) Op zoek naar een boeiende job? Dan kan je verrassend dichtbij terecht: in de badkamer. Werken in deze sector schenkt veel voldoening, en je talenten krijgen er de ruimte. Al hangt dat natuurlijk af van het bedrijf waar je terechtkomt...

RetailDetail verwelkomt Kjëll Bries

25/04/2017

Het blijft bewegen bij RetailDetail: zopas hebben we een nieuwe accountmanager aangeworven. Kjëll Bries wordt het aanspreekpunt voor onze partners en adverteerders.

Winkels Neckermann verdwijnen volledig

25/04/2017

De winkels van Neckermann.com zullen geen doorstart maken en zijn in handen gevallen van opkoper Hahebo. De curators hebben lange tijd naar een overnemer gezocht, maar zijn daar uiteindelijk dus niet in geslaagd.

Back to top