Fun opent vestiging in koopcentrum Molecule | RetailDetail

Fun opent vestiging in koopcentrum Molecule

Fun opent vestiging in koopcentrum Molecule

Fun opent vandaag een nieuwe winkel in het koopcentrum Molecule in Vichte. Het is meteen het 35ste verkooppunt voor de vrijetijdsketen. Volgens voorzitter Bart Coeman is het echter de eerste keer in België dat een volledige vrijetijdswinkel opent onder het dak van een bestaand shoppingcenter.

Vichte vervangt Kortrijk

Met de nieuwe winkel in het shoppingcenter Molecule wil Fun een nieuw speerpunt hebben in die regio. In februari besloot de keten immers nog een winkel in Kortrijk te sluiten.

 

Coeman vindt de opening passen in de omnichannelstrategie van zijn bedrijf. Het komt de consument toe te kiezen via welke formule hij zijn aankopen doet: via het internet, via een baanwinkel of nu ook in een koopcentrum. In het kader van die strategie investeert Fun intussen ook in een vernieuwing van zijn webwinkel en achterliggende logistiek. De vernieuwing moet tegen Halloween en de eindejaarsperiode zichtbaar zijn.

 

Fun stelt zo’n 450 mensen te werk, die samen een jaaromzet van zowat 90 miljoen euro realiseren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.