Fun opent vestiging in koopcentrum Molecule

Fun opent vestiging in koopcentrum Molecule

Fun opent vandaag een nieuwe winkel in het koopcentrum Molecule in Vichte. Het is meteen het 35ste verkooppunt voor de vrijetijdsketen. Volgens voorzitter Bart Coeman is het echter de eerste keer in België dat een volledige vrijetijdswinkel opent onder het dak van een bestaand shoppingcenter.

Vichte vervangt Kortrijk

Met de nieuwe winkel in het shoppingcenter Molecule wil Fun een nieuw speerpunt hebben in die regio. In februari besloot de keten immers nog een winkel in Kortrijk te sluiten.

 

Coeman vindt de opening passen in de omnichannelstrategie van zijn bedrijf. Het komt de consument toe te kiezen via welke formule hij zijn aankopen doet: via het internet, via een baanwinkel of nu ook in een koopcentrum. In het kader van die strategie investeert Fun intussen ook in een vernieuwing van zijn webwinkel en achterliggende logistiek. De vernieuwing moet tegen Halloween en de eindejaarsperiode zichtbaar zijn.

 

Fun stelt zo’n 450 mensen te werk, die samen een jaaromzet van zowat 90 miljoen euro realiseren.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top