FUN organiseert workshops voor "beauties" en "foodies" | RetailDetail

FUN organiseert workshops voor "beauties" en "foodies"

FUN organiseert workshops voor "beauties" en "foodies"

"Knutselen is het nieuwe koken", of alleszins op weg om een even grote hype te worden. Vrijetijdsketen Fun speelt daar handig op in door nu zaterdag, aan de vooravond van Moederdag, workshops te organiseren in de helft van zijn winkels. Niet voor het laatst, volgens topman Bart Coeman.

"Fun heeft een traditie om de vinger aan de pols te houden van wat in de markt leeft", zegt Bart Coeman. "Met deze workshops spelen we in op de duidelijke trend dat consumenten van een fysieke winkel extra beleving vragen. Bovendien is het een originele benadering van Moederdag, want moderne mama’s willen wel eens iets anders dan de obligatie bloemen."

 


18 deelnemende winkels

"In onze shop-in-the-shop Glamour Plaza staat een make-upconsulente klaar om moeders en dochters nog meer te doen stralen en hen te helpen om de juiste accessoires te kiezen", zegt de topman. Daarnaast is er ook een creatieve animator die leert hoe kinderen en hun ouders schitterende en smakelijke fruitstokjes kunnen maken.

 

Het initiatief van Fun is een vervolg op de succesvolle Lego-Friendsdag die de keten op 18 februari organiseerde en "de voorloper van nog meer animatie in de winkels in de loop van de komende maanden",  belooft Bart Coeman.

 

Fun heeft vandaag 36 vestigingen, waarvan er 18 winkels deelnemen aan het initiatief. Bij de groep, die een jaaromzet van meer dan 90 miljoen euro realiseert, werken zo’n 450 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.