FUN organiseert workshops voor "beauties" en "foodies"

FUN organiseert workshops voor "beauties" en "foodies"

"Knutselen is het nieuwe koken", of alleszins op weg om een even grote hype te worden. Vrijetijdsketen Fun speelt daar handig op in door nu zaterdag, aan de vooravond van Moederdag, workshops te organiseren in de helft van zijn winkels. Niet voor het laatst, volgens topman Bart Coeman.

"Fun heeft een traditie om de vinger aan de pols te houden van wat in de markt leeft", zegt Bart Coeman. "Met deze workshops spelen we in op de duidelijke trend dat consumenten van een fysieke winkel extra beleving vragen. Bovendien is het een originele benadering van Moederdag, want moderne mama’s willen wel eens iets anders dan de obligatie bloemen."

 


18 deelnemende winkels

"In onze shop-in-the-shop Glamour Plaza staat een make-upconsulente klaar om moeders en dochters nog meer te doen stralen en hen te helpen om de juiste accessoires te kiezen", zegt de topman. Daarnaast is er ook een creatieve animator die leert hoe kinderen en hun ouders schitterende en smakelijke fruitstokjes kunnen maken.

 

Het initiatief van Fun is een vervolg op de succesvolle Lego-Friendsdag die de keten op 18 februari organiseerde en "de voorloper van nog meer animatie in de winkels in de loop van de komende maanden",  belooft Bart Coeman.

 

Fun heeft vandaag 36 vestigingen, waarvan er 18 winkels deelnemen aan het initiatief. Bij de groep, die een jaaromzet van meer dan 90 miljoen euro realiseert, werken zo’n 450 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Beate Uhse vraagt faillissement aan

15/12/2017

Het Duitse eroticabedrijf Beate Uhse heeft het faillissement aangevraagd. Het bedrijf had al langer problemen om in een digitale wereld de omzet op peil te houden. De winkels blijven open. 

Deze retailers pakken uit met knappe kerstcommercials

15/12/2017

Heel wat internationale retailers pakken in de aanloop naar de eindejaarsfeesten uit met ambitieuze kerstcommercials. RetailDetail selecteerde twaalf opmerkelijke reclamespots. Laat u ook een traantje van ontroering?

Unizo wil geen verbod op plastic zakjes

15/12/2017

In tegenstelling tot Vlaams minister van Leefmilieu, Joke Schauvliege, is Unizo een verbod op plastic zakjes in de retail niet genegen. De organisatie pleit voor een systeem waarbij de klant moet betalen voor elk zakje.

Gent lanceert visienota voor handelsvestigingsbeleid

14/12/2017

Gent is naar eigen zeggen de eerste centrumstad (die in navolging van het decreet Integraal Handelsvestigingsbeleid van het Vlaams Parlement) een eigen visienota heeft opgesteld voor de toekomst van handelsvestigingen in de stad.

Alweer 10% meer online uitgaven in ons land

14/12/2017

Alle Belgen samen spendeerden de voorbije drie kwartalen liefst 7,35 miljard euro online, 10% meer dan in dezelfde periode van vorig jaar. De voorspelde kaap van tien miljard euro bestedingen is volgens GfK dan ook nog steeds haalbaar.

Lees het nieuwe RetailDetail Magazine online

13/12/2017

Ja, er staat bekend volk op de cover van de decembereditie van RetailDetail Magazine, naar aanleiding van onze boeklancering. Maar blader vooral verder, want dit nummer staat ook boordevol boeiende interviews met grote namen uit de retailwereld.  

Back to top