FUN organiseert workshops voor "beauties" en "foodies" | RetailDetail

FUN organiseert workshops voor "beauties" en "foodies"

FUN organiseert workshops voor "beauties" en "foodies"

"Knutselen is het nieuwe koken", of alleszins op weg om een even grote hype te worden. Vrijetijdsketen Fun speelt daar handig op in door nu zaterdag, aan de vooravond van Moederdag, workshops te organiseren in de helft van zijn winkels. Niet voor het laatst, volgens topman Bart Coeman.

"Fun heeft een traditie om de vinger aan de pols te houden van wat in de markt leeft", zegt Bart Coeman. "Met deze workshops spelen we in op de duidelijke trend dat consumenten van een fysieke winkel extra beleving vragen. Bovendien is het een originele benadering van Moederdag, want moderne mama’s willen wel eens iets anders dan de obligatie bloemen."

 


18 deelnemende winkels

"In onze shop-in-the-shop Glamour Plaza staat een make-upconsulente klaar om moeders en dochters nog meer te doen stralen en hen te helpen om de juiste accessoires te kiezen", zegt de topman. Daarnaast is er ook een creatieve animator die leert hoe kinderen en hun ouders schitterende en smakelijke fruitstokjes kunnen maken.

 

Het initiatief van Fun is een vervolg op de succesvolle Lego-Friendsdag die de keten op 18 februari organiseerde en "de voorloper van nog meer animatie in de winkels in de loop van de komende maanden",  belooft Bart Coeman.

 

Fun heeft vandaag 36 vestigingen, waarvan er 18 winkels deelnemen aan het initiatief. Bij de groep, die een jaaromzet van meer dan 90 miljoen euro realiseert, werken zo’n 450 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.

Eigenaar 3i wil Action toch voor zichzelf houden

22/05/2018

Investeerder 3i wil Action dan toch helemaal houden. Hoewel de eigenaar van de discountketen vorige week liet uitschijnen een koper te zoeken voor een deel van zijn participatie in Action, ontkent 3i dat nu.

Marks & Spencer haalt het mes boven: 100 winkels dicht

22/05/2018

De Britse retailer wil ingrijpend herstructureren. De komende vier jaar moeten niet 60, maar wel 100 Britse winkels de deuren sluiten. “Noodzakelijk om de toekomst veilig te stellen”, klinkt het.

Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.