FUN organiseert workshops voor "beauties" en "foodies" | RetailDetail

FUN organiseert workshops voor "beauties" en "foodies"

FUN organiseert workshops voor "beauties" en "foodies"

"Knutselen is het nieuwe koken", of alleszins op weg om een even grote hype te worden. Vrijetijdsketen Fun speelt daar handig op in door nu zaterdag, aan de vooravond van Moederdag, workshops te organiseren in de helft van zijn winkels. Niet voor het laatst, volgens topman Bart Coeman.

"Fun heeft een traditie om de vinger aan de pols te houden van wat in de markt leeft", zegt Bart Coeman. "Met deze workshops spelen we in op de duidelijke trend dat consumenten van een fysieke winkel extra beleving vragen. Bovendien is het een originele benadering van Moederdag, want moderne mama’s willen wel eens iets anders dan de obligatie bloemen."

 


18 deelnemende winkels

"In onze shop-in-the-shop Glamour Plaza staat een make-upconsulente klaar om moeders en dochters nog meer te doen stralen en hen te helpen om de juiste accessoires te kiezen", zegt de topman. Daarnaast is er ook een creatieve animator die leert hoe kinderen en hun ouders schitterende en smakelijke fruitstokjes kunnen maken.

 

Het initiatief van Fun is een vervolg op de succesvolle Lego-Friendsdag die de keten op 18 februari organiseerde en "de voorloper van nog meer animatie in de winkels in de loop van de komende maanden",  belooft Bart Coeman.

 

Fun heeft vandaag 36 vestigingen, waarvan er 18 winkels deelnemen aan het initiatief. Bij de groep, die een jaaromzet van meer dan 90 miljoen euro realiseert, werken zo’n 450 mensen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Walmart kan online groei niet aanhouden

21/02/2018

De Amerikaanse retailreus Walmart heeft in het laatste kwartaal van 2017 een teleurstellende online groei gekend. De online omzet steeg nog wel met een kwart, maar dat was een stuk minder dan verwacht.

Brugge bindt strijd aan met toeristenwinkeltjes

21/02/2018

Als het van het Brugse Open VLD Plus afhangt, komt er een verbod op nieuwe winkeltjes die mikken op toeristen in de binnenstad. Brugge zou zo een voorbeeld nemen aan Amsterdam.

Consolidatie bij Amerikaanse ketens in strijd tegen Amazon

21/02/2018

De Amerikaanse retailer Albertsons heeft zijn sectorgenoot Rite Aid overgenomen, nadat die laatste eerder ook al een flink aantal winkels verkocht had aan Walgreens. De overnames zijn vooral een reactie op de opmars van Amazon en andere online spelers.

Thierry Moubax (bpost): "Het businessmodel van de retail zal ingrijpend veranderen"

21/02/2018

Omnichannel is wat anders dan de optelsom van offline en online. Zijn retailers klaar voor een realiteit waarin de meeste aankoopbeslissingen genomen worden door digitale assistenten?

Walmart denkt aan nieuwe keten in India

21/02/2018

De onderhandelingen van de Amerikaanse warenhuisketen Walmart en de Indische e-commercespeler Flipkart gaan mogelijk over meer dan enkel online retail. De kans bestaat dat er ook een fysieke keten komt.

bpost vergroot zijn netwerk aan afhaalpunten

20/02/2018

(publireportage) Gemak speelt een steeds grotere rol bij online shopping en de huidige consument weet exact wat hij wil: zelf bepalen waar en wanneer zijn aankopen geleverd worden. bpost blijft dan ook zijn netwerk aan afhaalpunten verder uitbreiden.

Back to top