Herstructurering Unilever treft ook Belgische vestiging | RetailDetail

Herstructurering Unilever treft ook Belgische vestiging

Herstructurering Unilever treft ook Belgische vestiging

De grote herstructurering van Unilever heeft ook gevolgen voor ons land: deze ochtend meldde de producent dat 55 van de 640 banen in zijn vestiging in Vorst zullen verdwijnen.

Vooral bedienden vloeien af

De meeste geschrapte banen zijn bediendenjobs, voornamelijk in de sales- en marketingafdeling. Toch zullen ook een vijftiental mensen van de schoonmaakploeg en de cateringhun baan verliezen. Voor hen wordt via outsourcing naar een nieuwe baan gezocht bij Sodexo. Voor velen kwam de mededeling als een volslagen verrassing. In de theefabriek in Vorst vallen overigens geen ontslagen.

 

Unilever is in België vooral gekend voor merken als Becel, Lipton, Ola, Axe en Zwitsal. De ontslagen in de Belgische vestiging zijn een gevolg van een grondige Europese herstructurering die het bedrijf op dit moment doorvoert. Eerder maakte het Brits-Nederlandse bedrijf bekend dat er in Groot-Brittannië enkele fabrieken zouden worden gesloten, waardoor duizenden werknemers hun werk zullen kwijtraken.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eigenaar wil af van flink stuk van Action

18/05/2018

De eigenaar van Action, investeringsmaatschappij 3i, wil volgend jaar een deel van de discountketen verkopen. De Britten zouden geïnteresseerden zoeken voor een belang van zo’n 35% van de keten.

Veel minder inbreuken op verbod cashbetalingen

17/05/2018

Vier jaar na de invoering van het verbod om aankopen van meer dan 3.000 euro nog cash te betalen, is het aantal inbreuken fors gedaald. Werden in 2014 nog 435 handelaars betrapt, dan waren dat er in 2016 nog maar 61.

Colruyt Group lanceert betaalfunctie voor Xtra-kaart

16/05/2018

Vanaf 22 mei zullen klanten in de winkels van Colruyt Group kunnen betalen met hun Xtra-klantenkaart. De vertrouwde Colruyt-betaalkaart verdwijnt. Toch wordt de Xtra-kaart geen krediet- of debetkaart.

"Krantenwinkels moeten uitbreiden om te overleven"

15/05/2018

Vier op de tien krantenwinkels zijn verlieslatend. Krantenwinkels moeten diversifiëren en hun assortiment uitbreiden, zegt Luc Ardies van Unizo. De zelfstandigenorganisatie start dan ook een experiment in die zin.

Shoppers aantrekken en omzetten in kopers?

15/05/2018

Het moment van de aankoop is het moment van de waarheid in een almaar complexere 'customer journey'. Retailers en fabrikanten hebben er alle belang bij om dan optimaal aanwezig te zijn. Hoe? Het Trade & Shopper Marketing Congress reikt antwoorden aan.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.