Inschrijvingen voor het Retaildetail Congres 2013 zijn nu open

Inschrijvingen voor het Retaildetail Congres 2013 zijn nu open

De inschrijvingen voor het Retaildetail Congres, op 25 april 2013 in Schelle, zijn vanaf nu geopend. Dit jaar luidt het thema “Switch or Die”, met als key-note sprekers onder meer Christian Van Thillo, Pieter Zwart, prof. Gino Van Ossel, Wouter Torfs en Peter Hinssen. Voor de eerste honderd inschrijvers lanceert Retaildetail een speciale actie.

“Switch or Die”

Het internet is vandaag altijd en overal aanwezig, dus de concurrentie is dat ook, net zoals prijsvergelijkers, sociale media en klantenbeoordelingen. De consument hoeft tegenwoordig zelfs niet eens meer uit zijn zetel te komen om alles binnen handbereik te hebben - en dat allemaal terwijl de consument ook nog eens van gierigheid de nieuwe norm maakt.

 

Om je als handelaar aan te passen aan de nieuwe retailrealiteit is het al niet meer vijf voor, maar bijna vijf na twaalf. Niemand minder dan Christian Van Thillo (CEO De Persgroep), Pieter Zwart (CEO Coolblue), prof. Gino Van Ossel (Vlerick Business School), Wouter Torfs (CEO Schoenen Torfs) en Peter Hinssen (auteur “The New Normal”) zullen u op het Retaildetail Congres daarom vertellen hoe die ‘switch’ nu precies te maken.

 

Vijf rijkgevulde precongressen

Een rondvraag bij de ruim 850 professionele deelnemers vorig jaar leerde ons dat ook de precongressen gesmaakt worden. Ze zijn daarom dit jaar nog verder uitgebreid, zodat ook zij een volwaardig en rijk menu aanbieden over een waaier aan actuele thema’s.


We bieden u graag aan:

  • “Shopper experience marketing”: onder het motto “Winkelen moet een feest worden” trekken Cor Molenaar (Erasmus Universiteit), Bart De Waele (Communicatiebureau Wijs) en nog vele anderen samen ten strijde om de fysieke retailer ‘hands-on’ te redden.

  • “E-commerce: why switch?”: waarom niet blijven bij wat goed is? De topmannen van GfK, Google, Telenet en TNT zullen zich gezamenlijk inzetten om u op die vraag een bevredigend antwoord te geven.

  • “The new consumer”: wat beïnvloedt de aankoopbeslissingen tegenwoordig het meest? En is de consument definitief veranderd? O.a. prof. Van Ossel (Vlerick Business School), Ilse Peeters (De Persgroep) en Katja Van Putten (Fé) leggen het uit.

  • “Sustainability”: De kracht van het ‘andersom’ te doen, daar gaat het op dit precongres om. Van de hippe WasBars over in-vitrovlees tot duurzame retail, het komt allemaal aan bod.

  • “Long live print”: Hoe innovaties hun stempel drukken op de nochtans dood verklaarde printsector en tot verbluffende resultaten leiden, dat zullen dan weer o.a. Ronen Zioni (HP), Tom Theys (Publicis) en Christian Duyckaerts (Retail Communicators) uit de doeken doen.


Samen met het avondprogramma van het congres heeft u dit alles voor de prijs van €245 excl. btw ‘all-in’. Het netwerken tijdens en achteraf krijgt u er bovenop.

 

Bovendien past het natuurlijk helemaal in het thema om de snelle beslissers extra te belonen: de eerste 100 inschrijvers* ontvangen ook nog eens gratis de nieuwste RetailBible 2013 t.w.v. €250.

 

Wie er de vorige keren bij was, weet het uit ervaring: de plaatsen zijn beperkt, dus schrijf u snel in!

 

 

 

* Aanbod enkel geldig voor betalende inschrijvingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


"Amazon bijna klaar om kassaloze Go te lanceren"

20/11/2017

Volgens sommige bronnen werft Amazon momenteel bouwmanagers en marketeers aan voor zijn Amazon Go-team. Dat wijst er mogelijk op dat de supermarkt zonder personeel nu ook echt in de startblokken staat.

Mark Thomson (Zebra): "De tools voor de toekomst zijn al voorhanden"

17/11/2017

Volgens Mark Thomson, Director of Retail Industry Solutions bij Zebra, verandert de retail in de nabije toekomst ingrijpender dan in de voorbije vijftig jaar bij elkaar opgeteld.

Qrf Beste Winkelketen van België en Qrf Webshop Awards: spanning stijgt!

16/11/2017

Op donderdag 23 november is het zover: op die avond worden de winnaars van de ‘Qrf Beste Winkelketen van België’ en ‘Qrf Webshop Awards’ bekendgemaakt tijdens de RetailDetail Night. 

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Supermarkten aan de ketting in regio Turnhout

16/11/2017

Grootwarenhuizen kunnen niet langer uitbreiden of nieuwe filialen openen in de stadsregio Turnhout. De maatregel moet de lokale handel in Turnhout, Vosselaar, Beerse en Oud-Turnhout een duwtje in de rug geven.

Topman Horeca Vlaanderen nieuwe baas Unizo

16/11/2017

Als de raad van bestuur van Unizo op 7 december het licht op groen zet, wordt Danny Van Assche de opvolger van Karel Van Eetvelt als topman bij ondernemersorganisatie. Voor de 45-jarige Van Assche zou dat een terugkeer naar de roots zijn.

Back to top