Inschrijvingen voor het Retaildetail Congres 2013 zijn nu open | RetailDetail

Inschrijvingen voor het Retaildetail Congres 2013 zijn nu open

Inschrijvingen voor het Retaildetail Congres 2013 zijn nu open

De inschrijvingen voor het Retaildetail Congres, op 25 april 2013 in Schelle, zijn vanaf nu geopend. Dit jaar luidt het thema “Switch or Die”, met als key-note sprekers onder meer Christian Van Thillo, Pieter Zwart, prof. Gino Van Ossel, Wouter Torfs en Peter Hinssen. Voor de eerste honderd inschrijvers lanceert Retaildetail een speciale actie.

“Switch or Die”

Het internet is vandaag altijd en overal aanwezig, dus de concurrentie is dat ook, net zoals prijsvergelijkers, sociale media en klantenbeoordelingen. De consument hoeft tegenwoordig zelfs niet eens meer uit zijn zetel te komen om alles binnen handbereik te hebben - en dat allemaal terwijl de consument ook nog eens van gierigheid de nieuwe norm maakt.

 

Om je als handelaar aan te passen aan de nieuwe retailrealiteit is het al niet meer vijf voor, maar bijna vijf na twaalf. Niemand minder dan Christian Van Thillo (CEO De Persgroep), Pieter Zwart (CEO Coolblue), prof. Gino Van Ossel (Vlerick Business School), Wouter Torfs (CEO Schoenen Torfs) en Peter Hinssen (auteur “The New Normal”) zullen u op het Retaildetail Congres daarom vertellen hoe die ‘switch’ nu precies te maken.

 

Vijf rijkgevulde precongressen

Een rondvraag bij de ruim 850 professionele deelnemers vorig jaar leerde ons dat ook de precongressen gesmaakt worden. Ze zijn daarom dit jaar nog verder uitgebreid, zodat ook zij een volwaardig en rijk menu aanbieden over een waaier aan actuele thema’s.


We bieden u graag aan:

  • “Shopper experience marketing”: onder het motto “Winkelen moet een feest worden” trekken Cor Molenaar (Erasmus Universiteit), Bart De Waele (Communicatiebureau Wijs) en nog vele anderen samen ten strijde om de fysieke retailer ‘hands-on’ te redden.

  • “E-commerce: why switch?”: waarom niet blijven bij wat goed is? De topmannen van GfK, Google, Telenet en TNT zullen zich gezamenlijk inzetten om u op die vraag een bevredigend antwoord te geven.

  • “The new consumer”: wat beïnvloedt de aankoopbeslissingen tegenwoordig het meest? En is de consument definitief veranderd? O.a. prof. Van Ossel (Vlerick Business School), Ilse Peeters (De Persgroep) en Katja Van Putten (Fé) leggen het uit.

  • “Sustainability”: De kracht van het ‘andersom’ te doen, daar gaat het op dit precongres om. Van de hippe WasBars over in-vitrovlees tot duurzame retail, het komt allemaal aan bod.

  • “Long live print”: Hoe innovaties hun stempel drukken op de nochtans dood verklaarde printsector en tot verbluffende resultaten leiden, dat zullen dan weer o.a. Ronen Zioni (HP), Tom Theys (Publicis) en Christian Duyckaerts (Retail Communicators) uit de doeken doen.


Samen met het avondprogramma van het congres heeft u dit alles voor de prijs van €245 excl. btw ‘all-in’. Het netwerken tijdens en achteraf krijgt u er bovenop.

 

Bovendien past het natuurlijk helemaal in het thema om de snelle beslissers extra te belonen: de eerste 100 inschrijvers* ontvangen ook nog eens gratis de nieuwste RetailBible 2013 t.w.v. €250.

 

Wie er de vorige keren bij was, weet het uit ervaring: de plaatsen zijn beperkt, dus schrijf u snel in!

 

 

 

* Aanbod enkel geldig voor betalende inschrijvingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Pabo start door als ‘be you’

21/06/2018

Het failliete erotiekconcern Beate Uhse, het moederbedrijf achter Pabo, neemt een doorstart onder een nieuwe merknaam. De focus ligt op online handel.

Fox & Cie opent 17e speelgoedwinkel in Doornik

21/06/2018

De Waalse speelgoedketen Fox & Cie heeft haar zeventiende vestiging geopend in het Doornikse winkelcentrum Les Bastions. "Welke crisis in de speelgoedmarkt?", vraagt de keten zich af.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Speelgoedketen La Grande Récré geeft België op

20/06/2018

De Franse retailer La Grande Récré ondervindt zware financiële problemen en wil zich concentreren op de thuismarkt. De Belgische tak legt volgende maandag de boeken neer: 16 winkels sluiten, 95 jobs gaan verloren.

Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.