Inschrijvingen voor het Retaildetail Congres 2013 zijn nu open

Inschrijvingen voor het Retaildetail Congres 2013 zijn nu open

De inschrijvingen voor het Retaildetail Congres, op 25 april 2013 in Schelle, zijn vanaf nu geopend. Dit jaar luidt het thema “Switch or Die”, met als key-note sprekers onder meer Christian Van Thillo, Pieter Zwart, prof. Gino Van Ossel, Wouter Torfs en Peter Hinssen. Voor de eerste honderd inschrijvers lanceert Retaildetail een speciale actie.

“Switch or Die”

Het internet is vandaag altijd en overal aanwezig, dus de concurrentie is dat ook, net zoals prijsvergelijkers, sociale media en klantenbeoordelingen. De consument hoeft tegenwoordig zelfs niet eens meer uit zijn zetel te komen om alles binnen handbereik te hebben - en dat allemaal terwijl de consument ook nog eens van gierigheid de nieuwe norm maakt.

 

Om je als handelaar aan te passen aan de nieuwe retailrealiteit is het al niet meer vijf voor, maar bijna vijf na twaalf. Niemand minder dan Christian Van Thillo (CEO De Persgroep), Pieter Zwart (CEO Coolblue), prof. Gino Van Ossel (Vlerick Business School), Wouter Torfs (CEO Schoenen Torfs) en Peter Hinssen (auteur “The New Normal”) zullen u op het Retaildetail Congres daarom vertellen hoe die ‘switch’ nu precies te maken.

 

Vijf rijkgevulde precongressen

Een rondvraag bij de ruim 850 professionele deelnemers vorig jaar leerde ons dat ook de precongressen gesmaakt worden. Ze zijn daarom dit jaar nog verder uitgebreid, zodat ook zij een volwaardig en rijk menu aanbieden over een waaier aan actuele thema’s.


We bieden u graag aan:

  • “Shopper experience marketing”: onder het motto “Winkelen moet een feest worden” trekken Cor Molenaar (Erasmus Universiteit), Bart De Waele (Communicatiebureau Wijs) en nog vele anderen samen ten strijde om de fysieke retailer ‘hands-on’ te redden.

  • “E-commerce: why switch?”: waarom niet blijven bij wat goed is? De topmannen van GfK, Google, Telenet en TNT zullen zich gezamenlijk inzetten om u op die vraag een bevredigend antwoord te geven.

  • “The new consumer”: wat beïnvloedt de aankoopbeslissingen tegenwoordig het meest? En is de consument definitief veranderd? O.a. prof. Van Ossel (Vlerick Business School), Ilse Peeters (De Persgroep) en Katja Van Putten (Fé) leggen het uit.

  • “Sustainability”: De kracht van het ‘andersom’ te doen, daar gaat het op dit precongres om. Van de hippe WasBars over in-vitrovlees tot duurzame retail, het komt allemaal aan bod.

  • “Long live print”: Hoe innovaties hun stempel drukken op de nochtans dood verklaarde printsector en tot verbluffende resultaten leiden, dat zullen dan weer o.a. Ronen Zioni (HP), Tom Theys (Publicis) en Christian Duyckaerts (Retail Communicators) uit de doeken doen.


Samen met het avondprogramma van het congres heeft u dit alles voor de prijs van €245 excl. btw ‘all-in’. Het netwerken tijdens en achteraf krijgt u er bovenop.

 

Bovendien past het natuurlijk helemaal in het thema om de snelle beslissers extra te belonen: de eerste 100 inschrijvers* ontvangen ook nog eens gratis de nieuwste RetailBible 2013 t.w.v. €250.

 

Wie er de vorige keren bij was, weet het uit ervaring: de plaatsen zijn beperkt, dus schrijf u snel in!

 

 

 

* Aanbod enkel geldig voor betalende inschrijvingen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GrandVision kent tragere groei

24/01/2018

In het vierde kwartaal van boekjaar 2017 is optiekgroep GrandVision opnieuw met enkele procenten gegroeid. Op vergelijkbare basis was er wel sprake van een kleine daling, ten gevolge van de slechte timing van de kerstvakantie.

Blind naar de supermarkt: AH en Carrefour werken aan toegankelijkheid

23/01/2018

Een supermarkt is een doolhof als je slecht ziet. Albert Heijn neemt daarom deel aan een ‘hackathon’ om boodschappen doen voor blinde of slechtziende shoppers toegankelijker te maken, terwijl bij Carrefour in Mons medewerkers zijn opgeleid om te helpen.

Analyse: Bompard maakt slechts een beetje komaf met taboes bij Carrefour

23/01/2018

Carrefour-CEO Alexandre Bompard wond er geen doekjes om tijdens de presentatie van zijn transformatieplan: de groep staat voor een culturele omwenteling. Daarbij moeten alle taboes van tafel. Echte verrassingen blijven echter uit en over België is er voorlopig geen nieuws…

Dochterbedrijf Alibaba op weg naar België

23/01/2018

Het Chinese Alibaba bekijkt de mogelijkheid om een filiaal van dochterbedrijf Ant Financial te openen in Brussel. Dat bedrijf is gespecialiseerd in financiële producten, zoals Alipay. Een definitieve beslissing over het filiaal is er nog niet genomen.

Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Zes Limburgse gemeenten willen handelskern versterken

22/01/2018

De Limburgse gemeenten Beringen, Bilzen, Leopoldsburg, Lommel, Maaseik en Tongeren lanceren een nieuw plan dat de handelskern in die gemeenten moet versterken Lokale handelaars zullen zelf kunnen meedenken rond de nieuwe strategie.

Back to top