Jubileum met mooie vooruitzichten

Jubileum met mooie vooruitzichten

Zoals de aandachtige lezers in de url al zagen, heeft RetailDetail ondertussen zijn 2000e artikel bereikt. Wat in het begin van september 2009 startte met een artikel over Action (met op het einde de profetische woorden "het spreekt voor zich dat dit nog maar het begin is... van veel meer!!"), is momenteel een flinke jongeman geworden. Uw portaalsite RetailDetail is sinds maandag dus al (of nog maar) 2000 artikels oud; in het begin wat wankel op de eigen benen, maar nu steeds steviger in eigen schoenen.

 

Die mijlpaal moet uiteraard gevierd worden, en dat doen we met zowel de lancering van een Engelstalige versie van de website als van een internationale pagina met het belangrijkste nieuws uit gans Europa. RetailDetail verschijnt binnenkort dus niet meer enkel in het Nederlands, maar blijft uiteraard wél nog steeds stevig ingebed in het lokale retail-landschap.

 

2000 artikels komen er niet zomaar. Onze redacteurs filteren dagelijks het hele medialandschap, opdat de interessantste nieuwtjes met betrekking tot Belgische, Nederlandse of internationale retail hier verzameld worden. Voor zover dat mogelijk is, wordt al dat nieuws ook nog geplaatst in een ruimer kader. Zo krijgt u als lezer niet louter gekopieerde persberichten, maar uitgebalanceerde artikels met achtergrondinformatie.

 

Dankzij goede relaties doorheen de hele retailwereld sturen we af en toe een gloeiend hete primeur de wereld in. De sabbatperiode van Frans Colruyt, de naamsverandering van Promofashion naar Bel&Bo of de komst van Albert Heijn naar België? U las het eerst hier.

 

Onze crew telt zowel Belgische en Nederlandse redactieleden die dagelijks een klein tiental nieuwsberichten plaatsen. De Case van de week biedt u elke week een dieptereportage met steeds scherpe nieuwe inzichten in een hot topic uit de retailwereld. In de sectie Retailer in beeld laten we retailers zelf hun verhaal doen in een interview, en in de categorie Toeleverancier in beeld laten we steeds een leverancier u verrassen met zijn aanbod.

 

Elke week worden de belangrijkste 7 items onder ieders aandacht gebracht dankzij onze nieuwsbrief. Er is echter nog veel meer! Wilt u van al ons nieuws op de hoogte blijven, dan vindt u via onze Twitter of Facebookpagina heel makkelijk al het lekkers waarmee wij uw nieuwshonger proberen te stillen.
Smakelijk!

Zoals de aandachtige lezers in de url al zagen, heeft RetailDetail ondertussen zijn 2000e artikel bereikt. Wat in het begin van september 2009 startte met een artikel over Action (met op het einde de profetische woorden "het spreekt voor zich dat dit nog maar het begin is... van veel meer!!"), is momenteel een flinke jongeman geworden. Uw portaalsite RetailDetail is sinds maandag dus al (of nog maar) 2000 artikels oud; in het begin wat wankel op de eigen benen, maar nu steeds steviger in eigen schoenen.

 

Die mijlpaal moet uiteraard gevierd worden, en dat doen we met zowel de lancering van een Engelstalige versie van de website als van een internationale pagina met het belangrijkste nieuws uit gans Europa. RetailDetail verschijnt binnenkort dus niet meer enkel in het Nederlands, maar blijft uiteraard wél nog steeds stevig ingebed in het lokale retail-landschap.

 

2000 artikels komen er niet zomaar. Onze redacteurs filteren dagelijks het hele medialandschap, opdat de interessantste nieuwtjes met betrekking tot Belgische, Nederlandse of internationale retail hier verzameld worden. Voor zover dat mogelijk is, wordt al dat nieuws ook nog geplaatst in een ruimer kader. Zo krijgt u als lezer niet louter gekopieerde persberichten, maar uitgebalanceerde artikels met achtergrondinformatie.

 

Dankzij goede relaties doorheen de hele retailwereld sturen we af en toe een gloeiend hete primeur de wereld in. De sabbatperiode van Frans Colruyt, de naamsverandering van Promofashion naar Bel&Bo of de komst van Albert Heijn naar België? U las het eerst hier.

 

Onze crew telt zowel Belgische en Nederlandse redactieleden die dagelijks een klein tiental nieuwsberichten plaatsen. De Case van de week biedt u elke week een dieptereportage met steeds scherpe nieuwe inzichten in een hot topic uit de retailwereld. In de sectie Retailer in beeld laten we retailers zelf hun verhaal doen in een interview, en in de categorie Toeleverancier in beeld laten we steeds een leverancier u verrassen met zijn aanbod.

 

Elke week worden de belangrijkste 7 items onder ieders aandacht gebracht dankzij onze nieuwsbrief. Er is echter nog veel meer! Wilt u van al ons nieuws op de hoogte blijven, dan vindt u via onze Twitter of Facebookpagina heel makkelijk al het lekkers waarmee wij uw nieuwshonger proberen te stillen.
Smakelijk!

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top