Kwartaal van hoge omzet en dito kosten voor Amazon.

Kwartaal van hoge omzet en dito kosten voor Amazon.

Amazon, dé online retailer der online retailers, behaalde in het vierde kwartaal een omzet van een slordige 12,95 miljard dollar. Het is de eerste keer dat Amazon de kaap van 10 miljard dollar in één kwartaal overschrijdt. Toch blijven de resultaten onder de verwachtingen steken.


De omzetstijging van maar liefst 36% ten aanzien van hetzelfde kwartaal vorig boekjaar wordt helaas overschaduwd door een sterke stijging van de operationele kosten. Die namen in het vierde kwartaal 38% toe wegens dure marketing initiatieven en grote investeringen in de distributie.


Bijgevolg steeg de winst van Amazon slechts 8%. De nettowinst bereikte een totaal van 416 miljoen dollar, in vergelijking met 384 miljoen dollar in het voorgaande boekjaar.


Amazon staat er evenwel om bekend het niet te schuwen hoge kosten te maken ten voordele van een groei op lange termijn. De spectaculaire omzetstijging toont alvast aan dat het groeipotentieel zeker aanwezig is.

Amazon, dé online retailer der online retailers, behaalde in het vierde kwartaal een omzet van een slordige 12,95 miljard dollar. Het is de eerste keer dat Amazon de kaap van 10 miljard dollar in één kwartaal overschrijdt. Toch blijven de resultaten onder de verwachtingen steken.


De omzetstijging van maar liefst 36% ten aanzien van hetzelfde kwartaal vorig boekjaar wordt helaas overschaduwd door een sterke stijging van de operationele kosten. Die namen in het vierde kwartaal 38% toe wegens dure marketing initiatieven en grote investeringen in de distributie.


Bijgevolg steeg de winst van Amazon slechts 8%. De nettowinst bereikte een totaal van 416 miljoen dollar, in vergelijking met 384 miljoen dollar in het voorgaande boekjaar.


Amazon staat er evenwel om bekend het niet te schuwen hoge kosten te maken ten voordele van een groei op lange termijn. De spectaculaire omzetstijging toont alvast aan dat het groeipotentieel zeker aanwezig is.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


De rijke geschiedenis van een boeiende job

26/04/2017

(publireportage) Wie op zoek is naar een veelzijdige en uitdagende job, kan verrassend dichtbij terecht: in de badkamer. Het werk in deze sector schenkt veel voldoening, en je talenten krijgen er alle ruimte. Al hangt dat natuurlijk ook af van het bedrijf waar je terechtkomt…

RetailDetail verwelkomt Kjëll Bries

25/04/2017

Het blijft bewegen bij RetailDetail: zopas hebben we een nieuwe accountmanager aangeworven. Kjëll Bries wordt het aanspreekpunt voor onze partners en adverteerders.

Winkels Neckermann verdwijnen volledig

25/04/2017

De winkels van Neckermann.com zullen geen doorstart maken en zijn in handen gevallen van opkoper Hahebo. De curators hebben lange tijd naar een overnemer gezocht, maar zijn daar uiteindelijk dus niet in geslaagd.

Regering stelt gedragscode deur-aan-deurverkopers op

24/04/2017

Minister van Economie Kris Peeters heeft een gedragscode opgesteld voor deur-aan-deurverkopers, die een einde moet maken aan opdringerige verkopers. Het is de bedoeling dat alle bedrijven in de sector de gedragscode ondertekenen.

Wat na de digitalisering? Vier grote trends

24/04/2017

De digitale disruptie heeft meer gevolgen dan alleen de digitalisering van de retailsector. Veel meer, meent Annick Lemaylleux, VP Global Retail Market bij Atos. Op het RetailDetail Congress maakt ze ons wegwijs in de grootste trends.

 

Philip Morris verkocht ruim tiende minder sigaretten

20/04/2017

Tabaksgigant Philip Morris, de fabrikant van onder meer Marlboro, L&M en Chesterfield, verkocht het voorbije kwartaal 11,5% minder sigaretten dan in dezelfde periode een jaar eerder. De omzet zakte met 1,4%, de winst ging er wel met 4% op vooruit.

Back to top