Makro stelt beleven centraal met Digital World | RetailDetail

Makro stelt beleven centraal met Digital World

Makro stelt beleven centraal met Digital World

Eerder dit jaar lanceerde warenhuisketen Makro een winkelconcept met als thema outdoor: UrbanOutdoor. Nu is Digital World aan de beurt, een concept rond verschillende thema’s waarin beleven centraal staat. Digital World opent de deuren vanaf 30 juni in de Makrovestiging in Eke.

Digitale evolutie

Met dit concept speelt Makro in op de digitale evolutie. Vier thema’s staan centraal: "digital @ home", "digital @ work", "digital on the move" en "World of Books". Naast een overzicht van de uitgestalde producten krijgt de klant ruimschoots de kans om alles zelf uit te testen en te ervaren. Makromedewerkers geven tekst en uitleg indien de klant hierom vraagt.

 

"Digital@home" geeft een overzicht van Makro’s aanbod van de meest eenvoudige tot meest geavanceerde tv-schermen. Zo is er de Samsung 8000-tv die reageert op stem en geluid. Naast tv’s vindt de klant hier ook een ruim aanbod aan computergames die hij meteen kan uittesten.

 

"Digital on the move" focust op alles wat mobiel is: smartphones, tablets, digitale camera’s, mp3-spelers en accessoires. Voor technische vragen kan de klant terecht aan de telecombalie. "Digital@work" richt zich dan weer op bureautoestellen zoals laptops, beamers, printers, maar ook papeterie. "World of Books" geeft een aanbod van boeken, zowel in print als digitaal.

 


Enkel met Makrokaart

Makro speelt hiermee in op de nieuwste digitale trends, zonder evenwel af te stappen van haar basisprincipes: lage prijzen en een ruime keuze. De eerste Makrovestiging werd in 1970 geopend in Deurne (Antwerpen). De keten telt zes vestigingen met een aanbod van meer dan 60.000 artikelen per winkel, zowel food als non-food.

 

Een regel die de vestiging van bij haar opstart hanteert, is dat enkel klanten die in het bezit zijn van een Makrokaart aankopen kunnen doen. De Makrovestigingen waren oorspronkelijk enkel toegankelijk voor groothandelaars, maar sinds kort kan men ook als particulier een Makrokaart aanvragen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.