Makro stelt beleven centraal met Digital World

Makro stelt beleven centraal met Digital World

Eerder dit jaar lanceerde warenhuisketen Makro een winkelconcept met als thema outdoor: UrbanOutdoor. Nu is Digital World aan de beurt, een concept rond verschillende thema’s waarin beleven centraal staat. Digital World opent de deuren vanaf 30 juni in de Makrovestiging in Eke.

Digitale evolutie

Met dit concept speelt Makro in op de digitale evolutie. Vier thema’s staan centraal: "digital @ home", "digital @ work", "digital on the move" en "World of Books". Naast een overzicht van de uitgestalde producten krijgt de klant ruimschoots de kans om alles zelf uit te testen en te ervaren. Makromedewerkers geven tekst en uitleg indien de klant hierom vraagt.

 

"Digital@home" geeft een overzicht van Makro’s aanbod van de meest eenvoudige tot meest geavanceerde tv-schermen. Zo is er de Samsung 8000-tv die reageert op stem en geluid. Naast tv’s vindt de klant hier ook een ruim aanbod aan computergames die hij meteen kan uittesten.

 

"Digital on the move" focust op alles wat mobiel is: smartphones, tablets, digitale camera’s, mp3-spelers en accessoires. Voor technische vragen kan de klant terecht aan de telecombalie. "Digital@work" richt zich dan weer op bureautoestellen zoals laptops, beamers, printers, maar ook papeterie. "World of Books" geeft een aanbod van boeken, zowel in print als digitaal.

 


Enkel met Makrokaart

Makro speelt hiermee in op de nieuwste digitale trends, zonder evenwel af te stappen van haar basisprincipes: lage prijzen en een ruime keuze. De eerste Makrovestiging werd in 1970 geopend in Deurne (Antwerpen). De keten telt zes vestigingen met een aanbod van meer dan 60.000 artikelen per winkel, zowel food als non-food.

 

Een regel die de vestiging van bij haar opstart hanteert, is dat enkel klanten die in het bezit zijn van een Makrokaart aankopen kunnen doen. De Makrovestigingen waren oorspronkelijk enkel toegankelijk voor groothandelaars, maar sinds kort kan men ook als particulier een Makrokaart aanvragen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Categoriewinnaars ‘Qrf Retailer of the Year 2017-2018’ bekend

22/09/2017

Gisteren maakte Qrf City Retail de veertig winnaars bekend van de Beste Winkelketen van België voor 2017-18. Klanten vinden betrouwbaarheid het allerbelangrijkst bij webshops, klantvriendelijkheid kan het verschil maken in fysieke winkels.

A.S. Adventure en Juttu samen in Brusselse flagshipstore

22/09/2017

A.S. Adventure en zusterketen Juttu gaan in maart van volgend jaar een gezamenlijke winkel openen in Brussel. Ze nemen daarbij het voormalige pand van Marks & Spencer aan de Guldenvlieslaan over.

Laatste kans voor vroegboekkorting Shoptalk Europe

21/09/2017

(publireportage) Shoptalk Europe, de beurs voor retailinnovatie, toont van 8 tot 11 oktober 2017 in Kopenhagen via trends, technologieën en businessmodellen hoe consumenten ontdekken, winkelen en kopen in deze tijd van digitale disruptie.

Costco Wholesale ontvouwt ambitieuze Franse plannen

21/09/2017

Drie maanden na de succesvolle opening van zijn eerste Franse vestiging kondigt de Amerikaanse ‘member only’-supermarktketen Costco Wholefoods al een tweede verkooppunt aan. Costco wil op termijn naar minstens een achttal vestigingen bij onze zuiderburen.

Telenet en SBS brengen ‘tv-reclame op maat’

21/09/2017

Operator Telenet en tv-bedrijf SBS Belgium hebben hun testfase rond ‘gepersonaliseerde tv-reclame’ afgerond en gaan het systeem nu uitrollen. Het gaat om een heuse primeur in Europa.

Toys ‘R’ Us dicht bij faillissement

18/09/2017

Volgens de Amerikaanse zakenkrant The Wall Street Journal staat de Amerikaanse speelgoedketen Toys ‘R’ Us dicht bij een faillissement. Dat is het gevolg van de toename van online verkoop van speelgoed en van strengere eisen die de leveranciers stellen.

Back to top