Makro stelt beleven centraal met Digital World | RetailDetail

Makro stelt beleven centraal met Digital World

Makro stelt beleven centraal met Digital World

Eerder dit jaar lanceerde warenhuisketen Makro een winkelconcept met als thema outdoor: UrbanOutdoor. Nu is Digital World aan de beurt, een concept rond verschillende thema’s waarin beleven centraal staat. Digital World opent de deuren vanaf 30 juni in de Makrovestiging in Eke.

Digitale evolutie

Met dit concept speelt Makro in op de digitale evolutie. Vier thema’s staan centraal: "digital @ home", "digital @ work", "digital on the move" en "World of Books". Naast een overzicht van de uitgestalde producten krijgt de klant ruimschoots de kans om alles zelf uit te testen en te ervaren. Makromedewerkers geven tekst en uitleg indien de klant hierom vraagt.

 

"Digital@home" geeft een overzicht van Makro’s aanbod van de meest eenvoudige tot meest geavanceerde tv-schermen. Zo is er de Samsung 8000-tv die reageert op stem en geluid. Naast tv’s vindt de klant hier ook een ruim aanbod aan computergames die hij meteen kan uittesten.

 

"Digital on the move" focust op alles wat mobiel is: smartphones, tablets, digitale camera’s, mp3-spelers en accessoires. Voor technische vragen kan de klant terecht aan de telecombalie. "Digital@work" richt zich dan weer op bureautoestellen zoals laptops, beamers, printers, maar ook papeterie. "World of Books" geeft een aanbod van boeken, zowel in print als digitaal.

 


Enkel met Makrokaart

Makro speelt hiermee in op de nieuwste digitale trends, zonder evenwel af te stappen van haar basisprincipes: lage prijzen en een ruime keuze. De eerste Makrovestiging werd in 1970 geopend in Deurne (Antwerpen). De keten telt zes vestigingen met een aanbod van meer dan 60.000 artikelen per winkel, zowel food als non-food.

 

Een regel die de vestiging van bij haar opstart hanteert, is dat enkel klanten die in het bezit zijn van een Makrokaart aankopen kunnen doen. De Makrovestigingen waren oorspronkelijk enkel toegankelijk voor groothandelaars, maar sinds kort kan men ook als particulier een Makrokaart aanvragen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Omzetten – maar ook prijzen – stijgen weer voor fysieke winkels

25/05/2018

Er ligt weer groei in het verschiet voor de winkels: GfK voorspelt dat de fysieke winkels in Europa 2,1 procent meer omzet zullen draaien in 2018. Het afgelopen jaar groeide hun omzet al met 1,8 procent.

Ex-Delhaizebaas Denis Knoops hoofdaandeelhouder 1PopUpStore

24/05/2018

Er is nog leven na Delhaize. Denis Knoops, die vorig jaar als CEO de baan moest ruimen bij Delhaize België, is hoofdaandeelhouder geworden van 1PopUpStore, het bedrijf achter Chronostock, de specialist in het openen van tijdelijke winkels.

Retailsector eist maatregelen tegen territoriale leveringsbeperkingen

23/05/2018

Grote leveranciers misbruiken hun dominante positie om retailers te dwingen zich enkel te bevoorraden in het land waar ze actief zijn, blijkt uit een nieuwe Benelux-studie. Zo houden ze internationale prijsverschillen in stand.

Decathlon opent dertigste winkel in Nijvel

23/05/2018

Decathlon opent zijn dertigste Belgische vestiging in het winkelcentrum Shopping Nivelles in Nijvel. In september opent de winkel de deuren, maar in afwachting daarvan is er een tijdelijke digitale Connect-shop voor online bestellingen.

“Data geven de controle terug aan trade marketeers”

23/05/2018

Voor merkfabrikanten is het een hele klus om assortimenten, prijzen en promoties in hun categorie te monitoren bij offline en online retailers. De Belgische startup Daltix verzamelt deze vitale informatie automatisch in overzichtelijke dashboards.

Shop for Geek ziet potentieel voor 25 winkels

22/05/2018

Na recente openingen in Aalst en Namen staat de teller al op dertien winkels voor Shop for Geek, de winkelformule voor gadgets en merchandisingartikelen. Dat moeten er snel een 25-tal worden. De retailer pakt nu ook de Franse markt aan.