Makro stelt beleven centraal met Digital World

Makro stelt beleven centraal met Digital World

Eerder dit jaar lanceerde warenhuisketen Makro een winkelconcept met als thema outdoor: UrbanOutdoor. Nu is Digital World aan de beurt, een concept rond verschillende thema’s waarin beleven centraal staat. Digital World opent de deuren vanaf 30 juni in de Makrovestiging in Eke.

Digitale evolutie

Met dit concept speelt Makro in op de digitale evolutie. Vier thema’s staan centraal: "digital @ home", "digital @ work", "digital on the move" en "World of Books". Naast een overzicht van de uitgestalde producten krijgt de klant ruimschoots de kans om alles zelf uit te testen en te ervaren. Makromedewerkers geven tekst en uitleg indien de klant hierom vraagt.

 

"Digital@home" geeft een overzicht van Makro’s aanbod van de meest eenvoudige tot meest geavanceerde tv-schermen. Zo is er de Samsung 8000-tv die reageert op stem en geluid. Naast tv’s vindt de klant hier ook een ruim aanbod aan computergames die hij meteen kan uittesten.

 

"Digital on the move" focust op alles wat mobiel is: smartphones, tablets, digitale camera’s, mp3-spelers en accessoires. Voor technische vragen kan de klant terecht aan de telecombalie. "Digital@work" richt zich dan weer op bureautoestellen zoals laptops, beamers, printers, maar ook papeterie. "World of Books" geeft een aanbod van boeken, zowel in print als digitaal.

 


Enkel met Makrokaart

Makro speelt hiermee in op de nieuwste digitale trends, zonder evenwel af te stappen van haar basisprincipes: lage prijzen en een ruime keuze. De eerste Makrovestiging werd in 1970 geopend in Deurne (Antwerpen). De keten telt zes vestigingen met een aanbod van meer dan 60.000 artikelen per winkel, zowel food als non-food.

 

Een regel die de vestiging van bij haar opstart hanteert, is dat enkel klanten die in het bezit zijn van een Makrokaart aankopen kunnen doen. De Makrovestigingen waren oorspronkelijk enkel toegankelijk voor groothandelaars, maar sinds kort kan men ook als particulier een Makrokaart aanvragen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de populairste webshops in België

18/01/2018

Nieuwe cijfers brengen de favoriete webwinkels in kaart van de Belgische internetgebruikers in 2017. Amazon domineert, maar naast de grote internationale spelers zijn ook de tweedehandssites opvallend populair.  

LensGroup neemt twee Duitse webwinkels over

18/01/2018

Het Belgische LensGroup, moederbedrijf van online lenzenverkoper LensOnline, heeft twee Duitse webwinkels overgenomen. Het betreedt zo voor de eerste keer de Duitse markt, het vijfde Europese land voor de groep.

Wint jouw bedrijf de bpost Omnichannel Award 2018?

18/01/2018

Welke retailer volgt in 2018 Juttu op als winnaar van de bpost Omnichannel Award? Kandidaten kunnen zich nu aanmelden. De award wordt uitgereikt tijdens het Omnichannel Congress op 1 maart.

"Vijfde van alle aankopen wordt gedaan via digitale spraakassistenten”

17/01/2018

Kopen via spraakassistenten zoals Siri of Amazon Alexa wordt heel groot, meent Capgemini. Al 35% van de consumenten zou aan zogeheten ‘conversational commerce’ doen: kopen of bestellen via zo’n digitale spraakassistent.

Britse supermarktketen Iceland geeft plastic de zak

17/01/2018

De Britse diepvriesketen Iceland schrapt als eerste supermarktketen alle plasticverpakkingen van zijn huismerken. Tegen 2023 moeten alle 1400 huismerkproducten verpakt worden in een duurzamer alternatief voor plastic, zoals karton en papier.

Wibra weet weer wat winst is

17/01/2018

Budgetketen Wibra heeft in 2016 opnieuw winst weten te maken, nadat het de voorbije jaren vooral verliezen had moeten slikken. De omzet blijft wel in dalende lijn en voorlopig lijkt het er niet op dat die trend gaat keren.

Back to top