Mastercard brengt wereldprimeur naar ons land

Mastercard brengt wereldprimeur naar ons land

Mastercard en Banca MontePaschi Belgio lanceren op maandag 5 november met de "PaschiCombo"-kaart in ons land een absolute wereldprimeur: de eerste kaart ter wereld die zowat alle verschillende betaaltechnologieën combineert waar de Belgische consument gebruik van maakt - online én offline.

4-in-1 betaalkaart

De nieuwe kaart verenigt vier functionaliteiten. Om te beginnen zijn er de vertrouwde Maestro-debetkaart en MasterCard-kredietkaart, waarvan iedereen het principe wel kent: de kaart in de betaalterminal stoppen, de geheime code intikken en de betaling is een feit. Vandaag aanvaarden al 14 miljoen handelaars Maestro en nog eens 34 miljoen MasterCard.

 

Daarnaast beschikt de nieuwe kaart echter ook over een beeldschermpje, waarmee al wie online koopt een unieke veiligheidscode kan genereren zonder over een aparte kaartlezer te moeten beschikken. De gebruiker moet gewoon op de drukknop aan de voorzijde van de kaart drukken en de kaart genereert automatisch een unieke code. Een extra voordeel is dat de consument zo ook onderweg op zijn tablet of smartphone kan 'shoppen'.

 

Klaar voor contactloos betalen

Tot slot beschikt de nieuwkomer nog over een PayPass-functie, de contactloze betaaltechnologie van MasterCard. "2013 zal een scharnierjaar zijn waarin we de intrede zullen meemaken van contactloze terminals in verschillende sectoren in ons land", zegt David Dechamps van MasterCard Europe. "Deze kaart is er alvast klaar voor."

 

Ondanks het feit dat al al die technologische mogelijkheden op één enkele kaart zitten, heeft de nieuwkomer de klassieke afmetingen van een bankkaart. Ze past met andere woorden perfect in de portefeuille. De kleine Belgische dochter van de Italiaanse Banca MontePaschi is de eerste die ze vanaf 5 november aan haar 31.000 klanten zal aanbieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


GS1 Belgilux kondigt grootste productdatabase ter wereld aan

16/01/2018

(publireportage) GS1 Belgium & Luxembourg lanceert GS1 CLOUD, dé grootste productdatabase ter wereld. Hoe komen uw producten erin terecht en wat kunt u ermee doen? Kom op 8 februari naar ons FORUM 2018 in Brussel voor alle details!

Hema gaat Arabisch en opent winkels in Midden-Oosten

15/01/2018

Voor het eerst in zijn geschiedenis waagt Hema zich buiten Europa: het opent dit jaar drie winkels in Dubai. In de komende vijf jaar wil de Nederlandse keten een fors aantal winkels in het Midden-Oosten openen.

Metro Group tevreden met eerste kwartaal

15/01/2018

De Duitse Metro Group is tevreden met de prestaties in het eerste kwartaal. De omzet steeg na wisselkoersen wel met slechts 0,2%, maar op vergelijkbare basis was er een groei van 0,8%.

Ophef over etnisch profilerende klantenprofielen bij Albert Heijn

15/01/2018

Een blanke man met bril staat symbool voor de premiumklant bij Albert Heijn, een vrouw en kind met donkere huidskleur voor de budgetklant. Met deze klantenprofielen leerden medewerkers bij AH de klanten kennen, tot er vrijdag ophef over ontstond.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Stekker uit bijna 150 geldautomaten in supermarkten

11/01/2018

Uitbaters van supermarkten mogen niet langer de geldautomaat in hun zaak zelf vullen met bankbriefjes. Een wet uit 1990 bepaalt namelijk dat enkel een beveiligingsfirma dat nog mag, zelfs al liggen er maar enkele meters tussen de kassa’s en de automaat.

Back to top