Mastercard brengt wereldprimeur naar ons land | RetailDetail

Mastercard brengt wereldprimeur naar ons land

Mastercard brengt wereldprimeur naar ons land

Mastercard en Banca MontePaschi Belgio lanceren op maandag 5 november met de "PaschiCombo"-kaart in ons land een absolute wereldprimeur: de eerste kaart ter wereld die zowat alle verschillende betaaltechnologieën combineert waar de Belgische consument gebruik van maakt - online én offline.

4-in-1 betaalkaart

De nieuwe kaart verenigt vier functionaliteiten. Om te beginnen zijn er de vertrouwde Maestro-debetkaart en MasterCard-kredietkaart, waarvan iedereen het principe wel kent: de kaart in de betaalterminal stoppen, de geheime code intikken en de betaling is een feit. Vandaag aanvaarden al 14 miljoen handelaars Maestro en nog eens 34 miljoen MasterCard.

 

Daarnaast beschikt de nieuwe kaart echter ook over een beeldschermpje, waarmee al wie online koopt een unieke veiligheidscode kan genereren zonder over een aparte kaartlezer te moeten beschikken. De gebruiker moet gewoon op de drukknop aan de voorzijde van de kaart drukken en de kaart genereert automatisch een unieke code. Een extra voordeel is dat de consument zo ook onderweg op zijn tablet of smartphone kan 'shoppen'.

 

Klaar voor contactloos betalen

Tot slot beschikt de nieuwkomer nog over een PayPass-functie, de contactloze betaaltechnologie van MasterCard. "2013 zal een scharnierjaar zijn waarin we de intrede zullen meemaken van contactloze terminals in verschillende sectoren in ons land", zegt David Dechamps van MasterCard Europe. "Deze kaart is er alvast klaar voor."

 

Ondanks het feit dat al al die technologische mogelijkheden op één enkele kaart zitten, heeft de nieuwkomer de klassieke afmetingen van een bankkaart. Ze past met andere woorden perfect in de portefeuille. De kleine Belgische dochter van de Italiaanse Banca MontePaschi is de eerste die ze vanaf 5 november aan haar 31.000 klanten zal aanbieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.