Mastercard brengt wereldprimeur naar ons land

Mastercard brengt wereldprimeur naar ons land

Mastercard en Banca MontePaschi Belgio lanceren op maandag 5 november met de "PaschiCombo"-kaart in ons land een absolute wereldprimeur: de eerste kaart ter wereld die zowat alle verschillende betaaltechnologieën combineert waar de Belgische consument gebruik van maakt - online én offline.

4-in-1 betaalkaart

De nieuwe kaart verenigt vier functionaliteiten. Om te beginnen zijn er de vertrouwde Maestro-debetkaart en MasterCard-kredietkaart, waarvan iedereen het principe wel kent: de kaart in de betaalterminal stoppen, de geheime code intikken en de betaling is een feit. Vandaag aanvaarden al 14 miljoen handelaars Maestro en nog eens 34 miljoen MasterCard.

 

Daarnaast beschikt de nieuwe kaart echter ook over een beeldschermpje, waarmee al wie online koopt een unieke veiligheidscode kan genereren zonder over een aparte kaartlezer te moeten beschikken. De gebruiker moet gewoon op de drukknop aan de voorzijde van de kaart drukken en de kaart genereert automatisch een unieke code. Een extra voordeel is dat de consument zo ook onderweg op zijn tablet of smartphone kan 'shoppen'.

 

Klaar voor contactloos betalen

Tot slot beschikt de nieuwkomer nog over een PayPass-functie, de contactloze betaaltechnologie van MasterCard. "2013 zal een scharnierjaar zijn waarin we de intrede zullen meemaken van contactloze terminals in verschillende sectoren in ons land", zegt David Dechamps van MasterCard Europe. "Deze kaart is er alvast klaar voor."

 

Ondanks het feit dat al al die technologische mogelijkheden op één enkele kaart zitten, heeft de nieuwkomer de klassieke afmetingen van een bankkaart. Ze past met andere woorden perfect in de portefeuille. De kleine Belgische dochter van de Italiaanse Banca MontePaschi is de eerste die ze vanaf 5 november aan haar 31.000 klanten zal aanbieden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Win een gratis deelname aan Vlerick Retail Platform!

24/11/2017

De vierde studienamiddag van het Vlerick Retail Platform 2017 vindt plaats op 7 december. Het thema: ‘blurring’, met getuigenissen van Juttu, Amélie & Moi en Sissy-Boy. Lezers van RetailDetail maken kans op een gratis invitatie.

Coolblue lanceert eerste Coolblue XXL in Amsterdam

24/11/2017

De Rotterdamse webwinkel Coolblue zet zijn omnichannel-strategie kracht bij met de lancering van het concept Coolblue XXL. Klanten kunnen er meer dan duizend producten ter plekke testen en afhalen, soms al een minuut na de bestelling.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Harrods plant grootste make-over in 180-jarig bestaan

24/11/2017

Harrods zal de komende drie jaar een immense opfrissing ondergaan. Het Londense luxewarenhuis investeert liefst 225 miljoen euro in de renovatie, de grootste in zijn 183-jarige bestaan, en in nieuwe diensten voor Chinese klanten op zijn webshop.

Standaard Boekhandel, Bol.com en JBC vallen in de prijzen

24/11/2017

Standaard Boekhandel is op de RetailDetail Night uitgeroepen tot Qrf Beste Winkelketen van België 2017-2018. Bol.com nam de Qrf Webshop Award Belgium in ontvangst en JBC won de Qrf Sustainability Award.

Black Friday bij Amazon overschaduwd door grote staking

24/11/2017

Werknemers van Amazon in Duitsland prikten Black Friday als de uitgelezen dag om het werk neer te leggen. Met de staking willen ze hun eis om meer loon en betere arbeidsvoorwaarden kracht bijzetten. De actie loopt tot zaterdagavond.

Back to top