Miljoenste bezoeker voor Warande in Beveren, dankzij Albert Heijn | RetailDetail

Miljoenste bezoeker voor Warande in Beveren, dankzij Albert Heijn

Miljoenste bezoeker voor Warande in Beveren, dankzij Albert Heijn

Vorig weekend mocht Warande Shopping in Beveren-Waas zijn miljoense bezoeker in de bloemetjes zetten... met dank aan Albert Heijn, want de supermarkt zorgde eigenhandig voor een enorme heropleving van het winkelcentrum: in september kwamen er twee derde méér bezoekers over de vloer dan in dezelfde maand vorig jaar.

Albert Heijn als "trekker"

Twee jaar geleden leek de Warande in Beveren, "het grootste winkeldorp van Vlaanderen", nog een vogel voor de kat na de sluiting van "publiekstrekkers"als Eurospar. Begin dit jaar was er een nieuwe tegenslag, toen de eerste driejarige huurcontracten ten einde liepen en vijf handelszaken hun contract niet verlengden.

 

Vandaag staat Warrande Shopping er opnieuw: "We hadden verwacht de miljoenste bezoeker in december te ontvangen, maar het gaat een heel stuk sneller dan we zelf inschatten", aldus Senne Van Hoof van winkelmanagement SCMS.

 

Het keerpunt was de komst, in juni, van Albert Heijn. "Albert Heijn heeft zijn rol als trekker meer dan waargemaakt’, zegt Senne Van Hoof. "Bij de opening in juni zagen we meteen een stijging van 29% tegenover het vorige jaar en die trend heeft zich doorgezet met september voorlopig als topmaand. Toen waren er 129.143 bezoekers: een stijging van 67,6% tegenover dezelfde maand in 2011."

 

Eerste BE Shop TV-winkel

De komst van de Nederlandse supermarkt zorgde niet alleen voor extra bezoekers, er kwamen dankzij de extra passanten ook nieuwe handelszaken bij, zoals The Coffee Shop en geschenkenketen Bozzy. Kledingketen JBC heeft inmiddels zijn vestiging uitgebreid en eind deze maand pakt Warande Shopping zelfs uit met een heuse primeur: de allereerste winkel van BE Shop TV-winkel.

 

BE Shop TV is een teleshoppingzender op kanaal 46 van Telenet Digitaal. Naast teleshopping en de webshop wil BE Shop nu ook fysieke winkels openen, waar de consument de "bekend van tv"-producten zal kunnen bekijken en uitproberen. Met het nodige advies en een woordje uitleg erbij van het winkelpersoneel, aldus de initiatiefnemers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dit zijn de genomineerden voor de bpost Omnichannel Award 2018

20/02/2018

De jury heeft haar keuze gemaakt uit de longlist van kandidaten: JBC, Sissy-Boy en ZEB maken kans om op 1 maart de bpost Omnichannel Award in de wacht te slepen. Ook uw stem telt mee!

Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

Dampwinkels, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien hun aantal klanten dalen. Een verstrengde wetgeving is een van de redenen daarvoor.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Back to top