RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
RetailDetail BE
België - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • España - ES
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • EVENTS 2025
    • EVENTS 2026
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • RE-TALE(S)
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retail Tours
  • Keynotes
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Tilly Baekelandt
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Beurs New Security (15-16 februari) focust exclusief op security

icon
Algemeen2 februari, 2017

(publireportage) Aan de vooravond van New Security (een organisatie van FCO Media) blikken we met organisator Filip Cossement vooruit op dit tweedaags vakevent, dat een antwoord biedt op de uitdagingen waar vakbeurzen in internettijden voor staan.

“Beurzen worden steeds meer netwerkevents”

FCO Media organiseerde in 2015 voor de eerste keer de vakbeurs New Security, die meteen een stijlbreuk was met het verleden. Zo werd er een tweedaagse in plaats van een driedaagse beursformule aangeboden, veranderden de locatie evenals de openingsuren en kwam er een nieuw beursplan.

 

De organisator zorgde bovendien naar analogie met de andere beurzen die reeds jarenlang door FCO Media worden georganiseerd voor een sterk randprogramma in samenwerking met diverse vakfederaties. Het resultaat was een succesvolle beurs die door circa 1.500 bezoekers werd gesmaakt. Ook de tweede editie dient zich veelbelovend aan. 

 

Beurzen zijn onderhevig aan internettijden. Hoe wordt hierop ingespeeld of hoe ziet een beurs anno 2017 er voor u uit? Waarin zit de meerwaarde voor exposant en bezoeker?

Filip Cossement: “Het internet is uiteraard nuttig, maar het is nog steeds het samenspel van ‘event, print, online’ die het doet. Het ene versterkt het andere en geen enkele schakel is uit te sluiten. Beurzen worden wel steeds meer netwerkevents. Wat B2B betreft zijn ze zeker geen verkoopplaatsen meer zoals ze dat vroeger waren. Het is een plaats van contact tussen potentiële klant en leverancier. Belangrijk is dat het event kort is en dat de standhouders relevant zijn.”

 

Ook vakbladen zijn genoodzaakt zich aan te passen. Waarin uit zich dat binnen uw uitgeverij? 

F.C.: “Wij moeten ons inderdaad aanpassen aan het steeds veranderend medialandschap. In februari gaat onze gloednieuwe website online. Deze moet een nieuwssite zijn waar ons publiek naar uitkijkt. Ook hier moeten we bij de zaak blijven en enkel nieuws brengen met betrekking tot de sector.”

 

Hoe blikt u terug op de vorige editie van New Security? 

F.C.: “Het was een absoluut succes. Niet alleen voor ons als organisator, maar ook voor de exposant en bezoeker. Daar doen we het uiteraard voor. Een kortere beurs, uren aangepast aan het wegverkeer… . Een beetje praktisch nadenken en zo geraak je ver.

 

We richten ons tot installateurs security en professionele klanten zoals facility managers, de directie van zorginstellingen, de overheid en dergelijke meer.”

Zijn er zaken die werden bijgestuurd op basis van vaststellingen of reacties op de voorgaande editie? 

F.C.: “We hebben twee aanpassingen doorgevoerd. Woensdag en donderdag in plaats van donderdag en vrijdag was nodig omdat er op vrijdagavond maar weinig mensen buitenkomen. In tijden waarin me time belangrijker wordt is het niet meer aangewezen om mensen op vrijdagavond nog weg te houden van hun gezin. Een tweede kleine aanpassing is het sluitingsuur op woensdag. 22u was wel heel laat. 21u lijkt me billijk. Dit op vraag van de exposanten.”

 

Tot welke doelgroepen richt de beurs zich en welke exposanten/deelsectoren zullen vertegenwoordigd zijn?

F.C.: “We richten ons tot installateurs, security en professionele klanten zoals facility managers, de directie van zorginstellingen, de overheid en dergelijke meer. Inzake standhouders zullen alle facetten van security vertegenwoordigd zijn. Ik denk aan inbraak, monitoring, brand, camerabeveiliging, zowel mechanische als elektronische beveiliging…”

 

‘Een sterk randprogramma maakt een sterke beurs’ is uw motto. Hoe ziet het randprogramma er deze keer uit? 

F.C.: “We bundelen met zes partners de krachten, waarvan er drie een lezing zullen geven: ACA (Vereniging van meldkamers), AST (Agoria Security Technologies) en SBM (Skills voor Bedrijf en Medewerkers). Ook ALIA Security (de Belgische beroepsvereniging van de elektronische beveiliging), de VSU (Vlaamse Slotenmakers Unie) en Belgosafe (nationale vakvereniging van fabrikanten, verdelers en serviceverleners van geld- en waardebergingssystemen) bevestigden hun aanwezigheid.” (Programma: zie kaderstuk)

 

Tot slot: waarom mag de professional deze editie niet missen? 

F.C.: “Dit is de enige Belgische vakbeurs met enkel security als thema. Daarom verwacht ik ook het goede publiek voor onze exposanten.”

 

Voor meer informatie: www.topsecurity.be

 

Programma

• LEZING SBM 
‘Internet of Things: mogelijkheden en gevaren’
Woensdag 15 februari 2017 van 10u30 tot 12u30
Donderdag 16 februari 2017 van 10u30 tot 12u30
€ 85 (subsidie mogelijk: www.kmo-portefeuille.be)

 

• ACA-CONGRES 
‘IP & Alarm Monitoring: Are you ready?’
Woensdag 15 februari 2017 van 16u tot 18u30
16u: Onthaal 
16u15: Panelgesprek 
Gino Ghilardi, ondervoorzitter ACA – Inleiding
16u30: Afidis – ‘Hoe staan de leveranciers tegenover die migratie?’
16u50: Syntra – Jacques Deschamps – ‘Wat vertelt INCERT en worden de installateurs hierop voorbereid?’
 
17u10: Proximus – ‘Waarom migratie naar IP en welke oplossingen kunnen er worden geboden?’
17u45: Napraten bij een hapje en een drankje
18u30: Einde 
Gratis

 

• LEZING AST
‘Integrated security solutions for buildings and industrial sites’
Donderdag 16 februari 2017 van 13u30 tot 14u30
Gratis

Meer over... Algemeen
Zie meer
  • icon
    Algemeen19 december, 2025
    Shein ontsnapt aan schorsing in Frankrijk

    De Franse overheid vangt bot in zijn rechtszaak tegen Shein: de rechter laat het e-commerceplatform online, ondanks "ernstige schade aan de openbare orde". Ondanks de juridische overwinning blijft een deel van de marktplaats voorlopig nog dicht.

  • icon
    Algemeen19 december, 2025
    Alibaba jaagt flitscommerce in China aan met samenwerking tussen Cainiao en Tmall

    Alibaba versnelt zijn instantcommerce-offensief in China. Logistiekdochter Cainiao en Tmall Supermarket bundelen de krachten om hun logistieke netwerk uit te breiden en levertijden te verkorten. Het initiatief moet Taobao sterker positioneren tegenover Meituan en JD.com.

  • icon
    Algemeen18 december, 2025
    “Tweedehandsmarktplaatsen aanjagers van innovatie in e-commerce”

    Marktplaatsen spelen een cruciale rol in de groei van “recommerce” of de online tweedehandsmarkt, een steeds belangrijker segment, dat 14% van de totale e-commercemarkt in Europa zal uitmaken tegen 2026.

Meest gelezen
  • icon
    Food27 november, 2025
    Promo-oorlog: Colruyt contra Kruidvat
  • icon
    Algemeen16 december, 2025
    Shein opent reuzegroot Europees distributiecentrum
  • icon
    Wonen26 november, 2025
    Swiss Sense, Dreambaby en Dreamland redden nog enkele Belgische Leen Bakker-winkels
  • icon
    Food3 december, 2025
    Geruchten over Belgische exit Carrefour zwellen aan
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • socialLinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform The Loop, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschrijving
© 2025 RetailDetail
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepterenCookie SettingsReject All
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Functional & Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics & Advertisement".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Functional & Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance & Others".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Analytics & Advertisement
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Performance & Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN