Nieuw logo, nieuwe slogan en nieuwe website voor Tom&Co | RetailDetail

Nieuw logo, nieuwe slogan en nieuwe website voor Tom&Co

Nieuw logo, nieuwe slogan en nieuwe website voor Tom&Co

Tom&Co, de keten van 136 dierenspeciaalzaken van de groep Delhaize, is aan een grote vernieuwingsoperatie bezig. Behalve met een nieuw logo, een nieuwe slogan en een nieuwe website pakt Tom&Co nu ook uit met het eerste Belgische sociale netwerk voor... dieren.

Interactie met dierenvrienden

"Via onze nieuwe slogan Tom & Co, Mijn dier en Ik willen we onze winkels plaatsen tussen de baasjes, hun dieren en ons personeel", verklaart Lionel Desclée, vice-president Operations & Developement bij Tom&Co de nieuwe baseline. Dat mag je best letterlijk nemen, want de Tom&Co-winkels worden heuse "dieren toegelaten-zones waar de klanten samen met hun gezin en hun huisdier naartoe komen voor de service van de professionals, in een plezante, luchtige, frisse en natuurlijke sfeer."

 

Die basisfilosofie heeft Tom&Co ook doorgetrokken in zijn nieuwe website. Deze zet via verschillende rubrieken alle soorten dieren in de kijker. Voor elke categorie vinden de 'baasjes' heel wat nuttige informatie en tips van dierenartsen, kunnen ze hun kennis testen en verbeteren via quizzen, artikels en didactische filmpjes. Ze kunnen zelfs herinneringen voor vaccinaties ontvangen. Wie nog geen huisdier heeft, kan via het programma 'Match Maker' achterhalen welk beest(je) het beste bij hem of haar zou passen.

 

"Met deze nieuwe site is Tom&Co nog verder willen gaan in haar relatie met de dierenvrienden", zegt Lionel Desclée. "Met onze 21 jaar ervaring in België is Tom&Co niet alleen dé dierenspecialist bij uitstek, maar ook meer dan ooit de vriend van dierenvrienden. En dat wordt voortaan ook vertaald via de nieuwe slogan."

 

Facebook voor beestjes

Op de vernieuwde website pakt Tom&Co ook uit met een totaal nieuwe versie van de Tom&Co Club. Die profileert zich als het eerste sociale netwerk dat volledig gewijd is aan huisdieren. De gebruiker kan zich gratis inschrijven of gewoon zijn account op Facebook gebruiken, en daarna een gepersonaliseerd profiel aanmaken voor zijn huisdier. Vervolgens kan hij alle ervaringen van zijn trouwe vriend delen met alle andere leden van de Tom&Co-gemeenschap en met zijn Facebookvrienden.

 

Clubleden krijgen exclusieve kortingen in de Tom&Co-winkels, kunnen vragen stellen aan de andere leden van de community en foto’s van huisdieren uit heel België bekijken. Er is, knap gezien, ook een service waarmee de leden snel de asielen uit hun streek kunnen contacteren wanneer hun dier verloren is gelopen. 

 

Tom&Co werd opgericht in 1991 en telt vandaag 135 verkooppunten in België en het Groothertogdom Luxemburg - waarvan 129 in franchise - en één verkooppunt in Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dampwinkels zien aantal klanten dalen

19/02/2018

De dampwinkels of vape shops, die zich volledig hebben gestort op de markt van elektronische sigaretten en alles wat daarbij komt kijken, zien het aantal klanten dalen. Strengere wetgeving is een van de redenen voor die daling.

Omnichannel in retail: Hoe maak je de marketingafdeling echt omnichannel?

15/02/2018

De transitie naar een omnichannelorganisatie is cruciaal én dringend in de retailsector, ziet Peter Desmyttere, oprichter en CEO van Husky Marketing Planner: “In retail werken organisaties nog vaak in silo’s.” Hij geeft een concreet stappenplan op het Omnichannel Congress.

Amazon rekruteert 2.000 medewerkers in Frankrijk

15/02/2018

Het Franse filiaal van het Amerikaanse internetwarenhuis Amazon is op zoek naar 2.000 medewerkers om de sterke groei te kunnen bijbenen. Amazon.fr is niet alleen bij onze zuiderburen, maar ook in ons land de populairste webshop.

Gino Van Ossel: “Omnichannel kan wél rendabel zijn”

15/02/2018

Omnichannel is nog geen verworvenheid in retail: veel ketens blijven vasthangen aan hun fysieke winkelnetwerk en hebben niet de volledige klantreis in kaart. Toch zijn er ook inspirerende voorbeelden.

Prima jaar voor Decathlon dankzij sterke expansie

15/02/2018

In 2016 rondde Decathlon voor  het eerst de kaap van de 10 miljard euro omzet. Vorig jaar werd ook de grens van 11 miljard gesloopt, met dank aan een sterke internationale expansie.

Generatiewissel bij BIC op moeilijk moment

15/02/2018

Wissel aan de top bij Bic, de Franse specialist van wegwerpartikelen: huidig CEO Bruno Bich geeft de touwtjes in handen van zijn 39-jarige zoon Gonzalve. Die staat voor de moeilijke opdracht om de winstdaling een halt toe te roepen.

Back to top