Nieuw logo, nieuwe slogan en nieuwe website voor Tom&Co

Nieuw logo, nieuwe slogan en nieuwe website voor Tom&Co

Tom&Co, de keten van 136 dierenspeciaalzaken van de groep Delhaize, is aan een grote vernieuwingsoperatie bezig. Behalve met een nieuw logo, een nieuwe slogan en een nieuwe website pakt Tom&Co nu ook uit met het eerste Belgische sociale netwerk voor... dieren.

Interactie met dierenvrienden

"Via onze nieuwe slogan Tom & Co, Mijn dier en Ik willen we onze winkels plaatsen tussen de baasjes, hun dieren en ons personeel", verklaart Lionel Desclée, vice-president Operations & Developement bij Tom&Co de nieuwe baseline. Dat mag je best letterlijk nemen, want de Tom&Co-winkels worden heuse "dieren toegelaten-zones waar de klanten samen met hun gezin en hun huisdier naartoe komen voor de service van de professionals, in een plezante, luchtige, frisse en natuurlijke sfeer."

 

Die basisfilosofie heeft Tom&Co ook doorgetrokken in zijn nieuwe website. Deze zet via verschillende rubrieken alle soorten dieren in de kijker. Voor elke categorie vinden de 'baasjes' heel wat nuttige informatie en tips van dierenartsen, kunnen ze hun kennis testen en verbeteren via quizzen, artikels en didactische filmpjes. Ze kunnen zelfs herinneringen voor vaccinaties ontvangen. Wie nog geen huisdier heeft, kan via het programma 'Match Maker' achterhalen welk beest(je) het beste bij hem of haar zou passen.

 

"Met deze nieuwe site is Tom&Co nog verder willen gaan in haar relatie met de dierenvrienden", zegt Lionel Desclée. "Met onze 21 jaar ervaring in België is Tom&Co niet alleen dé dierenspecialist bij uitstek, maar ook meer dan ooit de vriend van dierenvrienden. En dat wordt voortaan ook vertaald via de nieuwe slogan."

 

Facebook voor beestjes

Op de vernieuwde website pakt Tom&Co ook uit met een totaal nieuwe versie van de Tom&Co Club. Die profileert zich als het eerste sociale netwerk dat volledig gewijd is aan huisdieren. De gebruiker kan zich gratis inschrijven of gewoon zijn account op Facebook gebruiken, en daarna een gepersonaliseerd profiel aanmaken voor zijn huisdier. Vervolgens kan hij alle ervaringen van zijn trouwe vriend delen met alle andere leden van de Tom&Co-gemeenschap en met zijn Facebookvrienden.

 

Clubleden krijgen exclusieve kortingen in de Tom&Co-winkels, kunnen vragen stellen aan de andere leden van de community en foto’s van huisdieren uit heel België bekijken. Er is, knap gezien, ook een service waarmee de leden snel de asielen uit hun streek kunnen contacteren wanneer hun dier verloren is gelopen. 

 

Tom&Co werd opgericht in 1991 en telt vandaag 135 verkooppunten in België en het Groothertogdom Luxemburg - waarvan 129 in franchise - en één verkooppunt in Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Eerste winkels The Mint openen deuren

18/10/2017

De eerste winkels in The Mint, het vernieuwde Muntcentrum in Brussel, hebben de deuren geopend. Iam en Nyx kregen de primeur, morgen en overmorgen zullen nog een aantal merken hun voorbeeld volgen.

RetailDetail Magazine #5 staat online

18/10/2017

Op de cover van de oktobereditie van RetailDetail Magazine prijkt de nieuwe CEO van e5 mode, Alexander Talpe. Verder in dit nummer: een uitgebreid dossier over winkelvastgoed en stadsmobiliteit.

Nederlandse brillenverkoper Eyelove nu ook in België

18/10/2017

Het Nederlandse Eyelove, een prijzenbreker op de brillenmarkt, opent vandaag zijn eerste twee winkels in België. Daarnaast worden er ook al gesprekken gevoerd om snel nog meer vestigingen te openen.

Richemont verwacht forse winststijging voor eerste halfjaar

17/10/2017

Het Zwitserse luxebedrijf Richemont, eigenaar van onder andere horlogemerk Cartier, verwacht dat de winst voor de eerste helft van het boekjaar met maar liefst 80% de hoogte in gaat. De omzet gaat met meer dan 10% vooruit.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Safe.Shop is nieuw wereldwijd e-commercekeurmerk

16/10/2017

Met Safe.Shop is het eerste wereldwijde keurmerk voor de e-commercesector gelanceerd. Momenteel zijn er nog maar twaalf landen aangesloten, maar dat aantal moet in de toekomst flink uitgebreid worden.

Back to top