Nieuw logo, nieuwe slogan en nieuwe website voor Tom&Co | RetailDetail

Nieuw logo, nieuwe slogan en nieuwe website voor Tom&Co

Nieuw logo, nieuwe slogan en nieuwe website voor Tom&Co

Tom&Co, de keten van 136 dierenspeciaalzaken van de groep Delhaize, is aan een grote vernieuwingsoperatie bezig. Behalve met een nieuw logo, een nieuwe slogan en een nieuwe website pakt Tom&Co nu ook uit met het eerste Belgische sociale netwerk voor... dieren.

Interactie met dierenvrienden

"Via onze nieuwe slogan Tom & Co, Mijn dier en Ik willen we onze winkels plaatsen tussen de baasjes, hun dieren en ons personeel", verklaart Lionel Desclée, vice-president Operations & Developement bij Tom&Co de nieuwe baseline. Dat mag je best letterlijk nemen, want de Tom&Co-winkels worden heuse "dieren toegelaten-zones waar de klanten samen met hun gezin en hun huisdier naartoe komen voor de service van de professionals, in een plezante, luchtige, frisse en natuurlijke sfeer."

 

Die basisfilosofie heeft Tom&Co ook doorgetrokken in zijn nieuwe website. Deze zet via verschillende rubrieken alle soorten dieren in de kijker. Voor elke categorie vinden de 'baasjes' heel wat nuttige informatie en tips van dierenartsen, kunnen ze hun kennis testen en verbeteren via quizzen, artikels en didactische filmpjes. Ze kunnen zelfs herinneringen voor vaccinaties ontvangen. Wie nog geen huisdier heeft, kan via het programma 'Match Maker' achterhalen welk beest(je) het beste bij hem of haar zou passen.

 

"Met deze nieuwe site is Tom&Co nog verder willen gaan in haar relatie met de dierenvrienden", zegt Lionel Desclée. "Met onze 21 jaar ervaring in België is Tom&Co niet alleen dé dierenspecialist bij uitstek, maar ook meer dan ooit de vriend van dierenvrienden. En dat wordt voortaan ook vertaald via de nieuwe slogan."

 

Facebook voor beestjes

Op de vernieuwde website pakt Tom&Co ook uit met een totaal nieuwe versie van de Tom&Co Club. Die profileert zich als het eerste sociale netwerk dat volledig gewijd is aan huisdieren. De gebruiker kan zich gratis inschrijven of gewoon zijn account op Facebook gebruiken, en daarna een gepersonaliseerd profiel aanmaken voor zijn huisdier. Vervolgens kan hij alle ervaringen van zijn trouwe vriend delen met alle andere leden van de Tom&Co-gemeenschap en met zijn Facebookvrienden.

 

Clubleden krijgen exclusieve kortingen in de Tom&Co-winkels, kunnen vragen stellen aan de andere leden van de community en foto’s van huisdieren uit heel België bekijken. Er is, knap gezien, ook een service waarmee de leden snel de asielen uit hun streek kunnen contacteren wanneer hun dier verloren is gelopen. 

 

Tom&Co werd opgericht in 1991 en telt vandaag 135 verkooppunten in België en het Groothertogdom Luxemburg - waarvan 129 in franchise - en één verkooppunt in Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Dieprood Galeria Kaufhof (en Inno) vestigt alle hoop op fusie

20/07/2018

Galeria Kaufhof (waar ook Galeria Inno toe behoort) zit diep in de rode cijfers: het verlies zou er oplopen tot zo'n 30 miljoen euro. Een fusie tussen Karstadt en Galeria Kaufhof moet volgens eigenaar Hudson's Bay heil brengen.

Een mooiere en energiezuinigere winkel zonder investering

18/07/2018

(publireportage) Wilt u al uw winkelfilialen voorzien van LED-verlichting? Maar ziet u op tegen het gedoe, om van de forse investering nog maar te zwijgen? Maxeda kiest daarom voor Light as a Service voor hun Brico en Praxis winkels en bespaart tot wel 70% aan energie.

Walmart en Microsoft bundelen krachten tegen Amazon

18/07/2018

Walmart is de grootste retailconcurrent van Amazon en Microsoft is de belangrijkste rivaal voor Amazons clouddiensten. Beide bedrijven proberen de internetreus nu wat meer tegenwind te geven met een strategisch partnerschap voor vijf jaar.

Retailhub x Living Tomorrow: Nieuwe innovatieworkshops op maat

17/07/2018

Wat worden de megatrends van morgen en hoe ziet je strategie er best uit? Neem een frisse innovatiestart met de workshops van retailhub en Living Tomorrow: een gezonde mix van plezier, ontspanning en topeducatie op maat van je bedrijf.

Amazon Prime Day zorgt dit jaar voor spektakel en controverse

17/07/2018

Amazon Prime-leden vieren vandaag het jaarlijkse kortingenevenement Prime Day. De controversiële shopfeestdag wordt steeds grootser: Amazon startte het koopfestival met heuse muziekoptredens en ook concurrerende retailers pakken inmiddels met stuntprijzen uit.

Bol.com gaat distributiecentrum verdubbelen

16/07/2018

Minder dan een jaar na de officiële opening barst het distributiecentrum van bol.com in Waalwijk al uit zijn voegen. Begin 2019 beginnen uitbreidingswerken die een verdubbeling van de oppervlakte met zich meebrengen.