Nieuw logo, nieuwe slogan en nieuwe website voor Tom&Co | RetailDetail

Nieuw logo, nieuwe slogan en nieuwe website voor Tom&Co

Nieuw logo, nieuwe slogan en nieuwe website voor Tom&Co

Tom&Co, de keten van 136 dierenspeciaalzaken van de groep Delhaize, is aan een grote vernieuwingsoperatie bezig. Behalve met een nieuw logo, een nieuwe slogan en een nieuwe website pakt Tom&Co nu ook uit met het eerste Belgische sociale netwerk voor... dieren.

Interactie met dierenvrienden

"Via onze nieuwe slogan Tom & Co, Mijn dier en Ik willen we onze winkels plaatsen tussen de baasjes, hun dieren en ons personeel", verklaart Lionel Desclée, vice-president Operations & Developement bij Tom&Co de nieuwe baseline. Dat mag je best letterlijk nemen, want de Tom&Co-winkels worden heuse "dieren toegelaten-zones waar de klanten samen met hun gezin en hun huisdier naartoe komen voor de service van de professionals, in een plezante, luchtige, frisse en natuurlijke sfeer."

 

Die basisfilosofie heeft Tom&Co ook doorgetrokken in zijn nieuwe website. Deze zet via verschillende rubrieken alle soorten dieren in de kijker. Voor elke categorie vinden de 'baasjes' heel wat nuttige informatie en tips van dierenartsen, kunnen ze hun kennis testen en verbeteren via quizzen, artikels en didactische filmpjes. Ze kunnen zelfs herinneringen voor vaccinaties ontvangen. Wie nog geen huisdier heeft, kan via het programma 'Match Maker' achterhalen welk beest(je) het beste bij hem of haar zou passen.

 

"Met deze nieuwe site is Tom&Co nog verder willen gaan in haar relatie met de dierenvrienden", zegt Lionel Desclée. "Met onze 21 jaar ervaring in België is Tom&Co niet alleen dé dierenspecialist bij uitstek, maar ook meer dan ooit de vriend van dierenvrienden. En dat wordt voortaan ook vertaald via de nieuwe slogan."

 

Facebook voor beestjes

Op de vernieuwde website pakt Tom&Co ook uit met een totaal nieuwe versie van de Tom&Co Club. Die profileert zich als het eerste sociale netwerk dat volledig gewijd is aan huisdieren. De gebruiker kan zich gratis inschrijven of gewoon zijn account op Facebook gebruiken, en daarna een gepersonaliseerd profiel aanmaken voor zijn huisdier. Vervolgens kan hij alle ervaringen van zijn trouwe vriend delen met alle andere leden van de Tom&Co-gemeenschap en met zijn Facebookvrienden.

 

Clubleden krijgen exclusieve kortingen in de Tom&Co-winkels, kunnen vragen stellen aan de andere leden van de community en foto’s van huisdieren uit heel België bekijken. Er is, knap gezien, ook een service waarmee de leden snel de asielen uit hun streek kunnen contacteren wanneer hun dier verloren is gelopen. 

 

Tom&Co werd opgericht in 1991 en telt vandaag 135 verkooppunten in België en het Groothertogdom Luxemburg - waarvan 129 in franchise - en één verkooppunt in Frankrijk.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.