Pearle en GrandOptical vanaf nieuwjaar samengevoegd | RetailDetail

Pearle en GrandOptical vanaf nieuwjaar samengevoegd

Pearle en GrandOptical vanaf nieuwjaar samengevoegd

Optiekketens Pearle en GrandOptical worden vanaf nieuwjaar bestuurlijk samengevoegd. Wie de eerste gezamenlijke topman wordt, wil het bedrijf echter nog niet kwijt. De twee ketens op zich blijven apart bestaan.

Al jaren broer en zus

Pearle en GrandOptical behoren al enkele jaren tot dezelfde groep: GrandVision. Nu acht de eigenaar de tijd echter rijp om de synergie- en schaalvoordelen meer te benutten. Ondanks het gemeenschappelijke management blijven de ketens hun eigenheid behouden, zegt marketingverantwoordelijke An Van de Velde. De 22 winkels van GrandOptical focussen op het premiumsegment, de 190 verkooppunten van Pearle zitten in het prijssegment.

 

Pearle behoort sinds 1996 tot dezelfde groep als Grand Optical en de Europese takken gingen vorig jaar al bestuurlijk in elkaar op. Met een omzet van 2,6 miljard euro in 2011 en meer dan 4600 winkels wereldwijd is GrandVision een van de wereldleiders in de brillensector. Met Pearle zijn ze marktleider in België, met meer dan 1,5 miljoen klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colruyt Group zet nieuwe stap op de tweedehandsmarkt

20/04/2018

Colruyt wil met internetplatform NewStory de tweedehandsmarkt voor babyspullen verder veroveren. Het nieuwe platform bouwt verder op het twee jaar oude Dreambaby Tweedehands, een webshop met twee inzamel- en afhaalpunten voor tweedehands babyspullen. 

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

The Future Of Shopping is Managementboek van het Jaar

20/04/2018

Met grote trots mag RetailDetail aankondigen dat de titel Managementboek van het jaar 2018 gaat naar het boek The Future Of Shopping: Waar iedereen retailer is van Pauline Neerman en Jorg Snoeck.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

Tien tips om de digitale retailreuzen te verslaan

19/04/2018

“Verkoop wat mensen willen, niet wat je hebt.” Zo luidt het bondige advies van Myrna Moorthamer en Arjan Leest (Retail Rebels) aan retailers die de digitale revolutie willen overleven.

Distributeurs en transporteurs eisen schonere vrachtwagens

19/04/2018

35 bedrijven, waaronder Colruyt, Carrefour en Ikea, vragen dat Europa de constructeurs van vrachtwagens verplicht de uitstoot tegen 2025 met een vierde terug te dringen. “Totaal onrealistisch”, reageert de spreekbuis van de constructeurs.