Pearle en GrandOptical vanaf nieuwjaar samengevoegd | RetailDetail

Pearle en GrandOptical vanaf nieuwjaar samengevoegd

Pearle en GrandOptical vanaf nieuwjaar samengevoegd

Optiekketens Pearle en GrandOptical worden vanaf nieuwjaar bestuurlijk samengevoegd. Wie de eerste gezamenlijke topman wordt, wil het bedrijf echter nog niet kwijt. De twee ketens op zich blijven apart bestaan.

Al jaren broer en zus

Pearle en GrandOptical behoren al enkele jaren tot dezelfde groep: GrandVision. Nu acht de eigenaar de tijd echter rijp om de synergie- en schaalvoordelen meer te benutten. Ondanks het gemeenschappelijke management blijven de ketens hun eigenheid behouden, zegt marketingverantwoordelijke An Van de Velde. De 22 winkels van GrandOptical focussen op het premiumsegment, de 190 verkooppunten van Pearle zitten in het prijssegment.

 

Pearle behoort sinds 1996 tot dezelfde groep als Grand Optical en de Europese takken gingen vorig jaar al bestuurlijk in elkaar op. Met een omzet van 2,6 miljard euro in 2011 en meer dan 4600 winkels wereldwijd is GrandVision een van de wereldleiders in de brillensector. Met Pearle zijn ze marktleider in België, met meer dan 1,5 miljoen klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.