Pearle en GrandOptical vanaf nieuwjaar samengevoegd | RetailDetail

Pearle en GrandOptical vanaf nieuwjaar samengevoegd

Pearle en GrandOptical vanaf nieuwjaar samengevoegd

Optiekketens Pearle en GrandOptical worden vanaf nieuwjaar bestuurlijk samengevoegd. Wie de eerste gezamenlijke topman wordt, wil het bedrijf echter nog niet kwijt. De twee ketens op zich blijven apart bestaan.

Al jaren broer en zus

Pearle en GrandOptical behoren al enkele jaren tot dezelfde groep: GrandVision. Nu acht de eigenaar de tijd echter rijp om de synergie- en schaalvoordelen meer te benutten. Ondanks het gemeenschappelijke management blijven de ketens hun eigenheid behouden, zegt marketingverantwoordelijke An Van de Velde. De 22 winkels van GrandOptical focussen op het premiumsegment, de 190 verkooppunten van Pearle zitten in het prijssegment.

 

Pearle behoort sinds 1996 tot dezelfde groep als Grand Optical en de Europese takken gingen vorig jaar al bestuurlijk in elkaar op. Met een omzet van 2,6 miljard euro in 2011 en meer dan 4600 winkels wereldwijd is GrandVision een van de wereldleiders in de brillensector. Met Pearle zijn ze marktleider in België, met meer dan 1,5 miljoen klanten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Erotiekketen Christine le Duc wil weer verleiden

14/08/2018

De keten van eroticashops Christine le Duc wil in Nederlandse handen een nieuwe verleidingspoging wagen. Gered uit het failliete concern Beate Uhse, zet de retailer haar zinnen op de Belgische en Nederlandse markt.

Amazon mag levering volgende dag niet garanderen

13/08/2018

De Britse reclamewaakhond heeft het niet voor Amazons belofte om bestellingen van Prime-leden de volgende dag te zullen leveren. Tijdens de feestdagen vorig jaar waren er vertragingen, dus moet Amazon de garantie schrappen.

RetailDetail Day 2018: geobsedeerd door de klant

13/08/2018

Meer dan ooit staat de klant hoog op de agenda van retailers en merken. Maar is dat niet altijd zo geweest? De RetailDetail Day kijkt voorbij de hype en peilt naar de essentie van klantgericht ondernemen in het digitale tijdperk.

Hoe koopt de consument van morgen?

09/08/2018

Wist je dat winkelen en kopen twee verschillende activiteiten zijn geworden? De weg die de klant van de toekomst aflegt, ziet er helemaal anders uit. Beleef hem zelf in een Inspiration Tour van retailhub en dompel je onder in 1.250 m² innovatie. 

Decathlon neemt Zwitserse sportketen Athleticum over

09/08/2018

Decathlon neemt de Zwitserse sportketen Athleticum over. Verkoper Maus Frères krijgt een minderheidsbelang in Decathlon Zwitserland, een overnamebedrag is niet meegedeeld.

Prima halfjaar voor Rakuten

09/08/2018

De Japanse e-commercereus Rakuten, ’s werelds nummer 5 gemeten naar handelsvolume, zag zowel zijn omzet als zijn winst de voorbije zes maanden flink toenemen. Intussen gaat de groep zijn interne structuur grondig reorganiseren om sneller te kunnen inspelen op de almaar sneller wijzigende marktomstandigheden.