Soldenverkoop blijft gelijk met vorig jaar | RetailDetail

Soldenverkoop blijft gelijk met vorig jaar

Soldenverkoop blijft gelijk met vorig jaar

De soldenperiode van januari, die morgen eindigt, was niet beter of slechter dan vorig jaar. Dat blijkt uit een rondvraag bij de ondernemers. Zaterdag worden er traditiegetrouw nog grote kortingen verwacht.

Meer online verkoop

Uit de rondvraag van Comeos bleek ook dat de winkelcentra iets beter verkochten dan de winkelstraten in stadscentra. Dat heeft te maken met het weer, dat in januari niet altijd al te best was. Toch werden er tijdens de solden minder winterjassen verkocht.

 

Veel klanten hadden ook al hun winterkoopjes in december gedaan, als gevolg van de koppelverkoop die door steeds meer winkeliers wordt toegepast. Daardoor verschuift een deel van de soldenverkoop al naar december. Klanten die toch hun koopjes tijdens de solden deden, kochten meer stuks per aankoop dan vorig jaar. Er werd ook gerichter gewinkeld: winkels kregen daardoor in het totaal minder klanten over de vloer.

 

Steeds meer consumenten starten ook online hun zoektocht naar koopjes. Volgens Comeos kopen dan ook steeds meer mensen online tijdens de solden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Naar efficiënte en gelukkige retailmedewerkers

19/06/2018

In België worden de kosten van arbeidsongeschiktheid door burn-out geschat op 7,96 miljard euro. Retailers ontsnappen er niet aan. Ondernemers Fabian Jeanmart en Hendrik Deroo van Clarity Upgrades zien heil in nieuwe managementmodellen.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

28 juni: The Future of Shopping-tafelgesprek met Wouter Kolk (Albert Heijn)

15/06/2018

Op 28 juni voert Albert Heijn-CEO Wouter Kolk een exclusief tafelgesprek over de toekomst van het winkelen met Jorg Snoeck en Pauline Neerman, auteurs van het boek 'The Future of Shopping', in boekhandel Scheltema in Amsterdam.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

Ludo Bijvoet is nieuwe topman Blokker

14/06/2018

Het management van Blokker is weer compleet: Ludo Bijvoet - vandaag topman van Xenos - heeft vanaf 1 juli de leiding bij de winkelketen in moeilijkheden, Frank Cocx wordt financieel directeur. Linda Keijzer gaat Xenos leiden.